3D Mikrotron QR2
Vývojář: Karel Šuhajda & Michal Černý
Vydavatel: 4004/482 ZO Svazarmu
Vydáno 1987 pro PMD 85
Žánr: Akční Adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Druhý díl trilogie, kterou jsem načal v minulém článku. Hra je v podstatě totožná, pořád hrajeme za robota Troníka a snažíme se zneškodnit rakety umístěné na planetě Mikrotron původními obyvateli. Od minula se změnilo jen pár věcí.
Popis příběhu na úvodní obrazovce |
Menu hry se od minula téměř nezměnilo |
Tou první je rozlehlost, kdy hra obsahuje 3 mapy, jež jsou stejně velké jako ta jedna mapa z prvního dílu. Jinými slovy hra je 3x rozsáhlejší a nutno říct, že i zajímavější. Mapy jsou totiž každá s nějakou tématikou a jakou chceme hrát si zvolíme v menu. Konkrétně jde o tyto:
- Pouští a pralesem - taková nejvíc "standardní" mapa, která obsahuje kromě lesů i jakousi základnu, kde je ovšem nutné postupovat s nejvyšší opatrností, protože zde na každém kroku něco může bouchnout.
- Sahara není jen písek - rozhodně nejlehčí mapa, protože většinu tvoří jen prázdný prostor a pastí je zde tedy nejméně.
- Pevnost Inků - podle mě nejzajímavější mapa, kdy hráč musí najít slabinu v zabezpečení chrámu a vplížit se dovnitř, kde je většina raket. Obtížné asi jako první mapa, ale o mnoho nápaditější.
Mapa "Pouští a pralesem"; Autor: Tomáš Švec |
Mapa "Sahara není jen písek"; Autor: Tomáš Švec |
Mapa "Pevnost Inků"; Autor: Tomáš Švec |
Druhou podstatnou změnou je právě obtížnost, která od minule šla hodně nahoru. V podstatě každý objekt na mapě může být "zaminovaný" a jakmile se ho dotknete / přiblížíte se, tak vybouchne a přijdete o život. Nedá se to poznat jinak, než metodou pokus-omyl. Takže to chce hrát pořád dokola a dělat si poznámky. A nebo používat mapy výše.
Najdeme zde také velké množství nedostupných raket - tzn. sice je hráč může vidět, ale jsou obestavěny překážkami, které nelze prostřelit. A ty, ke kterým se dá dostat, jsou většinou silně zabezpečeny - okolo je tedy spousta min a pastí a většinou je třeba nalézt jedinou možnou přístupovou cestu. Vzhledem k rozlehlosti hry je také nutné hledat dobíjecí stanice a doplňovat robotovu energii. Těch je naštěstí dostatek (na mapách vyznačené žlutou barvou).
Jedna z nedostupných raket |
Bum! Animace exploze rakety je poměrně povedená |
Jedna z mnoha dobíjecích stanic. Bez nich by to nešlo. Ať žije Tesla! |
Zatímco minule se likvidovaly tři rakety, tentokrát jich musí být pět, což není skoro žádný rozdíl. Pokud se povede, vše okolo vybuchne a vyskočí gratulační obrazovka, která je stejná pro všechny tři mapy a nic se nezmění ani pokud postupně dokončíme každou z nich.
Minule jsem si stěžoval na pomalost hry a špatnou optimalizaci a bohužel to je i tady. Žádný pokrok se nekonal, ba naopak v některých částech hry mi vše připadalo ještě pomalejší a dalo se téměř mluvit o slideshow. Na ovládání jsem si už nějak zvykl, i když je také pořád zmatené.
První raketa v pevnosti Inků |
Dostat se dovnitř pevnosti Inků byla pořádná fuška, ale poslední raketa už je odhalena |
Při zpětném porovnání se první díl jeví jen jako takové tech-demo. Zde jsou mapy daleko více propracované a nápadité. Jediné, co mě mrzí je, že mapy nejsou nějak propojené, ale jedná se opravdu spíš o 3 samostatné hry v jedné.
Závěrečná obrazovka láká, že i tento díl byl jen "rozcvička" a hlavní úkol nás čeká ve třetím a posledním dílu. No, tak to jsem tedy zvědavý. Snad obtížnost nebude moc přestřelená, protože už zde mi to stačilo. Mimochodem, stále přemýšlím, co vlastně znamená to "QR" v názvu...
Vítězství |
Dohrál jsem všechny 3 mapy |
Verdikt: I když tento díl odstranil některé nedostatky z prvního dílu (krátkost, nízká obtížnost), stále je tu pár problémů - hra je pomalá a špatně optimalizovaná a mapy nemají žádnou spojitost. Přesto s odřenýma ušima to je za 4/10.
Hodnocení: ****/10
Žádné komentáře:
Okomentovat