Cesta
Vývojář: Petr Zemánek
Vydavatel: Petr Zemánek
Vydáno 198? pro IQ-151
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Ve své archeologické kariéře se bohužel budu muset občas smířit s tím, že prostě nedokážu vypátrat buď rok vydání, nebo autora dané hry. Existují totiž díla na pár řádků kódu, jež vypadají spíš jako pokus nějakého žáka v hodinách programování a "Cesta" je jeden z nich. Přesto, že opravdu není skoro o čem psát, tak ani na hry podobného typu nechci zanevřít a věnuji jim byť velmi krátký, ale samostatný článek.
V dalším pokusu od Petra Zemánka (první byl Bomb and Tank) se dočkáme i úvodní obrazovky, kde je vše podstatné vysvětleno. Ovládáme tedy jakousi housenku, která kvapí směrem dolů a na nás je udržet ji na cestě. Náraz do okraje = konec hry. Alespoň, že nám hra ukáže, kolika bodů jsme dosáhli.
Hru jsem ale celkově vůbec nepochopil. Na začátku jsme totiž otázáni na klávesu pro plyn, jenže ten dělá přesný opak - zpomaluje. Housenka totiž sama od sebe začne zrychlovat až na neúnosnou mez a je nutné ji na rovinkách zbrzdit (v zatáčkách to moc nejde).
Zvláštní také je, že body se nenulují, ale po každém pokusu se přičítají. Dříve nebo později tedy dosáhnete na kýžených 500 bodů, kdy hra vypíše finální hlášku a je konec. Předpokládám, že se jedná o bug, ale třeba to takto bylo zamýšleno.
Hra je pravděpodobně předělávkou hry "Auto" pro počítač PMD 85.
Verdikt: Primitivní hra s housenkou, kterou musíme udržet na cestě. Zvláštní je, že místo plynu máme brzdu a získané skóre se nenuluje.
Hodnocení: */10
Cesta je klikatá a tempo vražedné |
V dalším pokusu od Petra Zemánka (první byl Bomb and Tank) se dočkáme i úvodní obrazovky, kde je vše podstatné vysvětleno. Ovládáme tedy jakousi housenku, která kvapí směrem dolů a na nás je udržet ji na cestě. Náraz do okraje = konec hry. Alespoň, že nám hra ukáže, kolika bodů jsme dosáhli.
Po nárazu přichází konec srandy |
Hru jsem ale celkově vůbec nepochopil. Na začátku jsme totiž otázáni na klávesu pro plyn, jenže ten dělá přesný opak - zpomaluje. Housenka totiž sama od sebe začne zrychlovat až na neúnosnou mez a je nutné ji na rovinkách zbrzdit (v zatáčkách to moc nejde).
Zvláštní také je, že body se nenulují, ale po každém pokusu se přičítají. Dříve nebo později tedy dosáhnete na kýžených 500 bodů, kdy hra vypíše finální hlášku a je konec. Předpokládám, že se jedná o bug, ale třeba to takto bylo zamýšleno.
Hra je pravděpodobně předělávkou hry "Auto" pro počítač PMD 85.
Díky, pochvala vždy potěší |
Verdikt: Primitivní hra s housenkou, kterou musíme udržet na cestě. Zvláštní je, že místo plynu máme brzdu a získané skóre se nenuluje.
Hodnocení: */10
Žádné komentáře:
Okomentovat