Crossfire
Vývojář: ?
Vydavatel: ?
Vydáno 198? pro PMD 85
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Ve své archeologické kariéře se bohužel budu muset občas smířit s tím, že prostě nedokážu vypátrat buď rok vydání, nebo autora dané hry. Existují totiž díla na pár řádků kódu, jež vypadají spíš jako pokus nějakého žáka v hodinách programování a "Crossfire" je jeden z nich. Přesto, že opravdu není skoro o čem psát, tak ani na hry podobného typu nechci zanevřít a věnuji jim byť velmi krátký, ale samostatný článek.
U této hry bohužel nevím ani přesné datum vydání, ani kdo hru udělal. A to se zrovna jedná o jeden z těch zajímavějších kousků! Název hry je výmluvný, protože ovládáme... no hvězdičku (ne, ve skutečnosti je to určitě supermoderní tank!), s níž se můžeme pohybovat a střílet do všech 4 směrů. Ovládání je kvůli tomu trochu krkolomné, protože jsou 4 klávesy pro pohyb (S, F, D, R) a 4 klávesy pro střelbu do jednotlivých směrů (J, L, I, K).
/edit Jak jsem později zjistil, Crossfire vychází ze stejnojmenné hry pro Apple II z roku 1981.
/edit Jak jsem později zjistil, Crossfire vychází ze stejnojmenné hry pro Apple II z roku 1981.
Začátek hry |
Z jednoho čtverečku vypadlo první "plusko", které jsem sebral a získal bonus 100 bodů |
Cílem je zničit nepřátele, kteří se rekrutují na okrajích mapy, kam nemůžeme vlézt a získat co nejvyšší skóre, které se tu konečně zaznamenává (v poslední době jsem tu měl tolik her, kde bylo high score prostě zahozeno).
Nepřátel je několik druhů, někteří jdou po vás, někteří zůstávají na okrajích, každopádně za jejich zničení dostanete 10-80 bodů podle typu. Za určitý počet zničených nepřátel také vypadne z kostiček uprostřed mapy jedno "plusko", jež po sebrání přinese několik stovek bodů (první je za 100, poslední snad za 800). Ale pozor, pokud ho neseberete včas, zase zmizí. V jeho sebrání vám samozřejmě brání právě nepřátelé, kteří po vás střílí a jsou čím dál agresivnější, jakýkoliv kontakt s nimi znamená odečtení jednoho života, přesto nejde o nijak těžkou hru.
Nademnou leží předmět s dalšími střelami |
V pozdějších fázích hry už jde do tuhého |
Vaše hvězdička má také omezený počet střel - napočítal jsem jich přes 30 a pak se na obrazovce objeví další předmět, který musíte sebrat a získat tak další. Do té doby jste bezmocní a nemůžete střílet, jen kličkovat mezi nepřáteli, což v pozdějších fázích může být problém, takže se vyplatí trochu taktizovat a nepálit nazdařbůh.
Hra se dá dohrát tak, že vystřílíte všechny nepřátele (není nutné sebrat všechny "pluska"), načež vám hra ponechá získané skóre a ta stejná úroveň, bez jakýchkoliv změn, začne znovu. Je to tedy klasicky nekonečná smyčka, dokud nepřijdete o všechny životy.
V podstatě vítězný screen |
Verdikt: Překvapivě hratelná střílečka, u které mě jen mrzí trochu krkolomné ovládání a přítomnost pouze jediné, opakující se úrovně.
Hodnocení: **/10
Žádné komentáře:
Okomentovat