středa 12. dubna 2017

Hra 45: Poklad (198?)


Poklad
Vývojář: Michal Kudr
Vydavatel: Michal Kudr
Vydáno 198? pro IQ-151
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Ve své archeologické kariéře se bohužel budu muset občas smířit s tím, že prostě nedokážu vypátrat buď rok vydání, nebo autora dané hry. Existují totiž díla na pár řádků kódu, jež vypadají spíš jako pokus nějakého žáka v hodinách programování a "Poklad" je jeden z nich. Přesto, že opravdu není skoro o čem psát, tak ani na hry podobného typu nechci zanevřít a věnuji jim byť velmi krátký, ale samostatný článek. 

Po hře "Myslivec" tu máme další hru od Michala Kudra, tentokrát nebudeme střílet zvěř, ale chytat parašutisty - piráty, kteří vyskakují z letadla a snaží se dostat přes naši obranu, aby se mohli zmocnit pokladu. Ano, je to hodně absurdní. 

Vysvětlivky na úvodní obrazovce
Chytání hvězdiček (pirátů) do mřížky (sítě)

K naší obraně máme jednak síť, se kterou pohybujeme, ale také "dva pásy silových chráničů" - v jednom sloupci nám tak mohou "propadnout" dva piráti a žijeme dál. Třetí se už ovšem dostane k pokladu, označeném dolary, čímž hra končí.

Pohyb "sítě" je neuvěřitelně pomalý a padající piráti navíc problikávají, což mi dost vadilo. Za každého chyceného piráta dostaneme 2 body a za každou vteřinu, kterou přežijeme, další bod. Zkusil jsem hru zapnout a vůbec nic nedělat a získal jsem 276 bodů (=hra běžela stejný počet vteřin než jsem prohrál). Pokud se tak stane, hra se drze zeptá "Kde máš poklad?!" a skončí.

Krádež! Krádež! Chyťte zloděje!
Vyhodnocení hry
Verdikt: Piráti skákající z letadla chtějí ukrást náš poklad, takže co dělat jiného, než vzít síť a všechny je pochytat! Další z mnoha primitivních arkád, tentokrát nepříjemně pomalá a s problikávajícími nepřáteli.
Hodnocení: */10

Žádné komentáře:

Okomentovat