středa 12. dubna 2017

Hra 46: Sestřelování Letadel (198?)


Sestřelování Letadel
Vývojář: Michal Kudr
Vydavatel: Michal Kudr
Vydáno 198? pro IQ-151
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Ve své archeologické kariéře se bohužel budu muset občas smířit s tím, že prostě nedokážu vypátrat buď rok vydání, nebo autora dané hry. Existují totiž díla na pár řádků kódu, jež vypadají spíš jako pokus nějakého žáka v hodinách programování a "Sestřelování Letadel" je jeden z nich. Přesto, že opravdu není skoro o čem psát, tak ani na hry podobného typu nechci zanevřít a věnuji jim byť velmi krátký, ale samostatný článek. 

Do třetice všeho dobrého s Michalem Kudrem, po hrách "Myslivec" a "Poklad" se tentokrát podíváme na hru s nadějným názvem "Sestřelování Letadel". Bohužel je to asi to nejhorší dílo, které jsem tu zatím měl. Ale nepředbíhejme. 

Úvodní instrukce

Ve hře se stáváte pilotem letadla, které pronásleduje 3 nepřátelské letouny, jež máte sestřelit. Ovládání je jednoduché - pohybujete se šipkami a pomocí dalšího tlačítka střílíte rakety, kterých máte dohromady 20. Vše musíte stihnout, než vám dojde palivo. Zpracování je opravdu primitivní - hra se snaží navodit pocit 3D efektu, takže váš zaměřovač je stále ve středu a mění se jen poloha letounů ("W").

Jen udělat tenhle screenshot mi kvůli problikávání dalo víc práce, než bych si představoval

Problém ovšem je, že letouny problikávají, což je samo o sobě děs, ale navíc se sami hýbou a to příliš rychle a chaoticky na to, aby se daly nějak rozumně zaměřit a sestřelit. Časový limit je neúprosný a proto je těžké sestřelit byť jeden letoun, natož všechny tři. Proto skončíte tím, že budete náhodně mačkat šipky a při nejmenším náznaku přiblížení k jednomu z letounů pálit jednu raketu za druhou. Dohrát tuhle hru je víceméně velká náhoda, ale po mnoha pokusech se mi to konečně povedlo.

Vítězství. Těžko říct, podle čeho se počítají body.

Verdikt: Jedna z nejhorších her, co jsem kdy hrál. 
Hodnocení: */10

Žádné komentáře:

Okomentovat