"Šílený zloděj" je variace na hru
Pac-Man, kdy ovládáme bílého panáčka a snažíme se
v bludišti sebrat všechny červené čtverečky. Zezačátku opatrně našlapujeme, ale po chvíli stejně probudíme
Boba, který je v domečku uprostřed. Ten, jakmile nás spatří, okamžitě se za námi rozběhne a snaží se nás chytit. Naše drzost je ovšem nevídaná, takže pokračujeme v kradení, i když máme Boba v patách a úroveň opustíme až když máme všechny čtverečky sebrané.
|
Na začátku první úrovně, kdy Bob ještě spí |
|
Vše jsem ukradl a unikl ven z bludiště |
Pokud tedy sebereme všechny čtverečky, na levé straně se otevře
průchod ven. Když se dostaneme i tam, "zabouchnou" se za námi dveře a úroveň je úspěšně splněná. Bob posléze začne lamentovat "Jen počkej!", ale na nic dalšího se nezmůže, takže můžeme pokračovat do další úrovně a okrást ho znovu. Když ale uděláme chybu a Bob nás chytí, proběhnou zajímavé audiovizuální efekty, kdy je jasné, že nám Bob pěkně
rozbil držku. Krást se přece nemá a po téhle nakládačce si to budeme dlouho pamatovat!
|
Po dokončení úrovně začne Bob vyhrožovat |
|
Občas se nezadaří a dostaneme od Boba pěkně po čuni |
Řekl bych, že hra obsahuje
3 levely - v prvním vidíte vše, ve druhém nevidíte zdi, ale pouze čtverečky a ve třetím nevidíte nic. Prostě běháte po jednobarvené obrazovce, což je hodně těžké. Navíc se barvy začnou měnit, takže v některých chvílích nevidíte ani svého pronásledovatele. Dostal jsem se na začátek 6. levelu a skončil, protože poslední tři levely mi připadaly stejné a po projití 3 "slepých" úrovní, kdy jsem se orientoval a běhal podle screenshotu ve vedlejším okně, opravdu nebylo zábavné pokračovat a zkoušet, jestli zde náhodou není nějaký konec.
|
Sbírám čtverečky ve druhé úrovni |
|
V 5. úrovni nevidím nic - někde za mnou je Bob a někde okolo mě čtverečky |
Při pronásledování hraje ve smyčce melodie "
Běží liška k táboru", z čehož mi začalo po chvíli hrabat a musel jsem hudbu vypnout. Opět tu jako v hodně hrách z té doby
chybí nějaké počítadlo skóre - sebraných čtverečků a tabulka nejlepších.
Ještě bych měl zmínit
ovládání, které je vyřešeno dobře, protože hra si pamatuje poslední směr, který jste určili, tzn. můžete dopředu zmáčknout šipku nahoru a postava tam zabočí při první možné příležitosti. Zdá se to jako maličkost, ale třeba v
Pampúch a Duch toto nebylo a postava neustále narážela do zdi, což bylo fatální a otravné.
|
Došel jsem na začátek 6. levelu. Dál se hra pravděpodobně jen pořád opakuje. |
Verdikt: Variace na hru Pac-man pro Atari 8bit se vyznačuje strmou křivkou obtížnosti, kdy druhý level dohrajete jen stěží a všechny následující "slepé" jen s pomocí malé nápovědy ve formě obrázku předchozích úrovní a notnou dávkou tréninku.
Hodnocení: **/10
Žádné komentáře:
Okomentovat