Hlavolam Profesora Gardnera
Vývojář: Roman Bórik
Vydavatel: Roman Bórik
Vydáno 198? pro PMD 85
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Aby těch obskurních her pro počítač IQ-151 nebylo moc, raději je na chvíli opustím a kouknu se zase na něco přívětivějšího pro PMDčko. "Hlavolam" je logická hra založená na práci matematika Martina Gardnera, který za svůj život vymyslel spoustu známých hlavolamů a logických hříček.
Na začátku se vygeneruje pole 4x4 mincí, které jsou náhodně otočené. Naším úkolem je otočit je všechny na stejnou stranu. Háček je v tom, že vždy musíme otočit celou řadu mincí - může to být buď řádek, sloupec, nebo diagonála. Toto nám naznačuje "šipka" u každého písmene. Pokud třeba zmáčknete na klávesnici "B", otočíte celý první sloupec.
Hra si zaznamenává počet tahů a na konci vám je oznámí, můžete se tedy pokoušet dosáhnout co nejlepšího výsledku.
Verdikt: Slušně udělaná logická hra, která je ovšem příliš jednoduchá na nějaké vyšší hodnocení.
Hodnocení: **/10
Začátek hry |
Na začátku se vygeneruje pole 4x4 mincí, které jsou náhodně otočené. Naším úkolem je otočit je všechny na stejnou stranu. Háček je v tom, že vždy musíme otočit celou řadu mincí - může to být buď řádek, sloupec, nebo diagonála. Toto nám naznačuje "šipka" u každého písmene. Pokud třeba zmáčknete na klávesnici "B", otočíte celý první sloupec.
Hra si zaznamenává počet tahů a na konci vám je oznámí, můžete se tedy pokoušet dosáhnout co nejlepšího výsledku.
Vítězství |
Verdikt: Slušně udělaná logická hra, která je ovšem příliš jednoduchá na nějaké vyšší hodnocení.
Hodnocení: **/10
Záludnost téhle logické hry: když jsou rohové mince natočeny v poměru 1 rub : 3 líce nebo 3 ruby : 1 líc, nelze hlavolam vyřešit.
OdpovědětVymazatZajímalo by mě, jestli to má hra nějak ošetřené, ale testovat to už asi nebudu :)
VymazatHra nemá nijako ošetrené, či má vygenerované počiatočné otočenie mincí riešenie. ;-)
VymazatProgram je prepísaný z časopisu ZENIT Pionierov 25/86-87, v ktorom ho publikoval Ing. František Turnovec. Keďže sa mi ale nepáčilo O/X v pôvodnej verzii, tak som to nahradil "spritami" mince, aby to vyzeralo krajšie. Respektíve, z pôvodného programu som prevzal iba tú myšlienku a algoritmy, inak som to potom napísal takmer načisto po svojom.
Díky Romane, info od autora se vždycky hodí :D
VymazatVerze pro Sharp to ošetřené nemá, přestože na úvodní obrazovce se píše "Program je upraven tak, aby hra měla vždy řešení" :-)
OdpovědětVymazat