Hlípa
Vývojář: Karel Šuhajda & Tomáš Švec
Vydavatel: Kasuha Software
Vydáno 1992 pro Atari ST
Žánr: Akční adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Po verzích na počítače PMD 85 (1989) a Sharp (1990) převedl Karel Šuhajda své dílo i na šestnáctibitové počítače Atari ST. Samozřejmě využil rozšířené možnosti daného hardwaru a grafiku udělal opět barevnou, nicméně tentokrát jsou barevné kombinace smysluplnější, jelikož měl autor šanci poprvé vše odladit na barevné televizi.
Hra se dá nicméně pustit i v monochromatickém zobrazení, takže je černobílá, ale ve vyšším rozlišení.
Úvodní obrazovka |
Menu |
Instrukce |
Trochu předělané je menu, kde stále najdeme podivnou možnost nastavit si budík či několikastránkové instrukce, kde se dozvíme příběhové pozadí a cíl naší mise. Tyto texty jsou až na detaily téměř shodné s texty ve verzi pro Sharp. Jakožto Hlípa se tedy vydáváme do spletitého podzemního paláce Sivramů, kde musíme nalézt šest nejvyšších Ploxonů a zničit je.
Už jen vyšplhat po schodech a zničit druhého Ploxona |
Pád šachtou až na dno způsobí dočasné omráčení Hlípy |
Barvy často pomáhají lépe se orientovat ve spletitých úrovních, nicméně i přes to zůstávají některé části dost nepřehledné. Větší novinkou je "demo" - v předchozích verzích se Hlípa při delší nečinnosti začala sama náhodně pohybovat po obrazovce, tentokrát má ovšem přesně určenou trasu, během které se těsně vyhýbá nepřátelům, chodí po schodech a celkově ukazuje většinu možností hry. Pokud se nechá ukázka doběhnout až do konce, tak uvidíme 61 z celkových 256 místností.
Dvojúrovňová obrazovka |
Některé části jsou stále trochu nepřehledné |
Bug zůstal neopraven |
Obrazovky zůstaly nezměněny, což také znamená, že ani tady nebyl opraven bug, kdy lze v jedné části vylézt mimo ohraničení a dostat se do "meziprostoru", tzn. pohybovat se nestandardním způsobem mezi obrazovkami. Pohyb postavy je plynulý, trochu překvapivě ale stále dochází ke zpomalení na některých obrazovkách s nepřítelem, což by se na lepším hardwaru Atari ST asi stávat nemělo.
Vylepšené byly i hodnotící texty na obrazovce "konec hry", kdy jsem se třeba i po úspěšném zničení všech šesti Ploxonů za 21 minut dozvěděl, že bych mohl být rychlejší. V úvodních textech se totiž dozvíme, že hra se dá údajně dohrát i za 10 minut, což je pravděpodobně možné až po extensivním tréningu.
Zapomenout nelze na příjemnou hudbu, jež naše putování hezky doprovází a nezačne lézt po chvíli na nervy.
Těsně před zničením posledního Ploxona |
Vítězství! |
Cože? Rychleji?!? |
Verdikt: Opět o píď vylepšená a tedy i nejlepší verze legendární Hlípy.
Hodnocení: 6/10
Žádné komentáře:
Okomentovat