pondělí 7. března 2022

Hra 650: Eggman (1992)


Eggman
Vývojář: Michal Bačík
Vydavatel: Michal Bačík (Midnight Software)
Vydáno 1992 pro Commodore 64
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Michal Bačík byl plodný autor, který v 90. letech vytvořil větší množství komerčních her pro Commodore 64 a v roce 1999 se podílel jako hlavní programátor na hře Hidden & Dangerous. Eggman, který se řadí k jeho rané tvorbě, si bere inspiraci v logické hře Flappy (1987), jejíž port autor vytvořil také v roce 1992. 

Na úvodní obrazovce hraje pěkná hudba, kterou pravděpodobně vytvořil Ondřej Matějka, nicméně jeho jméno se v textech nevyskytuje. V posuvném textu se mimo jiné můžeme dozvědět, že hra vznikla za 4 týdny a s tvorbou některých úrovní pomáhali autorovi kamarádi. 

Dostupná je cracknutá verze od skupiny Death, která nabízí možnost zvolit si nekonečné životy. 

Cracknutá verze

Začátek hry

Zde je nutné velké množství fialových vajec zničit

Ovládáme kuře a naším cílem je spojit tři žlutá vejce - ty musí být vedle sebe buď horizontálně, nebo vertikálně. Jakmile se nám to podaří, tak se dostaneme do další úrovně, kterých je tu celkem 64. Za každých osm dohraných úrovní získáme heslo. To se dá zadat v menu, načež si můžeme vybrat konkrétní level, od kterého chceme začít. V tomto případě ale samozřejmě začínáme s nulovým skóre. 

Kódy pro místnosti:
1-8: IVANA, 9-16: NINJA, 17-24: ANITA, 25-32: KOHUT, 33-40: VAJCE, 41-48: COLOR, 49-56: HANDS, 57-64: LEAVE

Kromě žlutých vajec najdeme v úrovních ještě další prvky. Kromě neprostupných zdí složených z cihel tu jsou hlavně fialová vejce. Ta můžeme zničit a nebo je využít k přesunu ostatních vajec či k likvidaci nepřátel. Do vajec lze jen strkat a jakmile tak učiníme, tak se vejce zastaví až na další překážce. 

Jedna z úrovní, kde nejde o logiku, ale o přechytračení nepřátel

Kód pro prvních osm úrovní

Jedno žluté vejce je navíc

Úrovně mají měnící se obtížnost, nicméně kromě řešení logických problémů je velkou součástí hry i boj s nepřáteli. Těch je tu hned několik druhů:
  • had - pohybuje se ze strany na stranu a obrátí se pouze jakmile narazí na překážku
  • kladivo - má předvídatelný pohyb, jelikož zůstává nalepené buď na zdi nebo na vejcích a pohybuje se dopředu
  • pavouk - poměrně pomalý, ale pohybuje se náhodně, což může přinést řadu problémů
  • žížala - podobná pavoukovi, ale o něco rychlejší
  • koule - velice nepříjemná, rychle se pohybující koule, která se při nárazu do překážky vydá náhodným směrem (doleva / doprava)
  • plamínek - pohybuje se náhodně, ale v blízkosti hráče zrychlí a jde přímo po něm
  • žabák - nepříjemný zelený tvor, který byl již ve Flappym. Ví o pozici hráče a snaží se k němu dostat, nicméně s trochou šikovnosti se dá zaseknout o překážky. 
  • zuby - nepříjemný protivník, stejně jako žabák jdou po hráčovi, nicméně těsně před ním se zastaví a snaží se zablokovat cestu. Výsledkem je, že hráč často nemá jinou možnost než do zubů skočit. 
Nepřátelé jsou opravdu nepříjemní a o přidělené tři životy lze přijít velice rychle. V některých momentech nezbývá, než se schovat a doufat, že se nepřátelé vydají jiným směrem. Úrovně občas začínají tím, že je nutné okamžitě utéct, protože do dvou vteřin přiletí nepřítel a postavu zabije. Alespoň tu není časový limit. 

Kromě dohrání všech úrovní je sekundárním cílem také získání co nejvyššího skóre. Body do něj získáváme za dokončení úrovně, za zabití nepřátel, ale i za zničení fialových vajec. Ideální je tedy level komplet vyčistit a nechat pouze žlutá vejce. Ta jsou mimochodem v některých úrovních čtyři, ale to slouží pouze ke zmatení a opravdu stačí spojit jen tři. Po dokončení poslední úrovně se začíná opět od první a hráč si může svůj bodový zisk ještě vylepšit a následně ho zapsat do tabulky nejlepších

Téměř všechny druhy nepřátel

Poslední úroveň není moc těžká

Zápis do tabulky nejlepších

Verdikt: Slušná logická hra vycházející z Flappyho. Negativem jsou až příliš agresivní nepřátelé, což částečně řeší cracknutá verze s nekonečnými životy. 
Hodnocení: 5/10

Žádné komentáře:

Okomentovat