pátek 25. března 2022

Hra 656: GANG (1992)


GANG (Great and Nonsense Game)
Vývojář: PNSoft & CCS & Universal
Vydavatel: PNSoft
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

GANG, neboli "Great and Nonsense Game", je textovka od trojice autorů, ve které se vžijeme do role agenta Škodovky, jenž je vyslán na průmyslovou špionáž. Anglická firma GX-Electronic totiž vyvinula převratný vynález "antigrav", který by mohl pořádně zamíchat kartami v dopravním odvětví, což by mohlo vést ke krachu i naší firmy. Proto se vydáváme do Londýna, kde se pokusíme plány na vynález ukrást. 

Příběh

Začátek hry

Slovník příkazů

Ovládání je řešeno klasicky přes psaní příkazů, kdy slova se dají většinou zkracovat na první tři písmena. Použít můžeme PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOZ, POPIS (vypsání popisu lokace), MLUV, ZAPLAT, POUZIJ, OBLEC, ZASTREL, ZAPAL, NAKAPEJ a pár jejich synonym. Jak je vidět, ZAPLAT / ZAPAL je výjimka a v tomto případě musíme napsat první čtyři písmena. 

K dispozici jsou i příkazy SAVE a LOAD, které uloží, respektive nahrají aktuální pozici do a z paměti. 

Hodně bláznivý začátek

Adresa firmy se bude hodit

Taxikář mě samozřejmě musí oškubat

Na úvodní a závěrečné obrazovce hraje ucházející hudba, některé lokace jsou doprovázeny miniaturním obrázkem v levé horní části. Hra je v podstatě rozdělena na několik sekcí - v první se nacházíme v okolí budovy Škoda, tedy v Mladé Boleslavi, načež se musíme dostat do Prahy a odtud do Londýna. Vracet zpět se nedá, takže nesmíme zapomenout sebrat správné předměty, kdy některé tu jsou navíc a nedají se k ničemu použít. Inventář je přitom omezen na 5 předmětů. 

Mapa

POSTUP HROU
Vzal jsem vanu (VEZ VAN) a vyměnil ji s pacientem na zahradě (POL VAN) za karosérii (VEZ KAR), kterou jsem prodal ve výkupně železa (POL KAR) a získal 100 Kčs. Na nádraží jsem prohlédl plakát (PRO PLA), nastoupil do druhého autobusu a koupil lístek do Prahy (MLUV; PRAHA; ZAPLAT). V obchodě jsem koupil rum (MLUV; RUM; ZAPLAT; VEZ ALK) a dal ho opilcovi v zapadlé uličce (POL ALK), za což jsem získal slušivou kombinézu (VEZ KOM), kterou jsem si hned oblékl (OBL KOM). Šel jsem do směnárny a vyměnil zbývající koruny za libry (POL PEN). Pokračoval jsem do letištní haly a vlezl do jednoho letadla. 

V Londýně jsem zahodil kombinézu (POL KOM) a vzal kapesník (VEZ KAP). Na ulici jsem našel lahvičku (VEZ LAH) s uspávacím prostředkem, který jsem nakapal na kapesník (NAK LAH) a lahvičku zase zahodil (POL LAH). Našel jsem ještě bombu (VEZ BOM) a pak nastoupil do taxíku. Nechal jsem se odvést na adresu z plakátu (MLUV; SILVER STREET; ZAPLAT). Gorily před vchodem jsem zastřelil (ZAS GOR), ředitele uspal kapesníkem (POU KAP), u trezoru položil bombu (POL BOM) a zapálil ji (ZAP BOM). 
KONEC POSTUPU HROU

Malé mužíky neradno podceňovat

Už se jen dostat do trezoru

Vítězství!

Verdikt: Průměrná textovka. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat