Robot Gregor
Vývojář: Rastislav Mišečka
Vydavatel: MagicMaster Software
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Další dílo, které si bere inspiraci z logické hry Flappy (1987). Cílem je pohybovat se s robotem Gregorem po plošinkách a dostrkat bednu na cílové místo. V menu si můžeme vybrat způsob ovládání, kdy na výběr je joystick či klávesnice s předem nadefinovanými klávesami, vlastní schéma zvolit nelze.
| Menu |
| Začátek hry |
| Iniciály autora a ničení bedny |
Úrovní je celkem 20 a za každou dokončenou dostaneme heslo, jež můžeme při dalším hraní zadat v menu a dostat se do ní zpět. Hesla jsou následující:
AMIGO, SPECY, RASTO, GREGY, PROBE, MAJOR, MOBIL, BOTAS, BARCA, IMAGO, MOTUZ, FIFAK, MAGIC, MARIO, DOLPH, CHUCK, MOTOR, TATRA, TESLA
Postava nemůže skákat, ale má k dispozici vystřelovací hák, který vždy vyletí kolmo nahoru a zachytí se za první překážku, načež se s robotem můžeme vytáhnout. Druhým směrem to bohužel nejde, ale alespoň se při pádu nezraníme. Obrovským problémem je nutnost trefit se v některých situacích na pixel přesně (při vystřelování háku či při strkání beden), což může zabrat velké množství pokusů. Zvukové efekty při pohybu postavy nejsou příliš uchu lahodící.
| Zde je nutné si všimnout nepadnoucí bedny |
| Přemostění jak z Flappyho |
| Reklama na FIFO |
V úrovních je většinou ještě druhý typ beden, jež můžeme z horní strany zničit a které využíváme pro přesun bedny s "křížem". Oproti Flappymu jsou úrovně zjednodušené a beden je tu menší množství. Nejsou tu nepřátelé ani časový limit. Nicméně se tu využívají stejné triky jako např. "přemostění", rozmístění menšího počtu beden v "příkopu" tak, aby se přes něj dalo přejít, posouvání beden během pádu, atd.
Ve hře najdeme zmínky o časopisu FIFO, který v tu dobu ještě vycházel. Je možné, že autor s ním byl nějakým způsobem provázaný a tímto mu dělal menší reklamu.
| Ale no tak, už se tref! |
| Poslední úroveň |
| Vítězství! |
Verdikt: Lehká, dá se říct až dětská variace na Flappyho, která se dá dohrát během krátké doby. Velkým problémem je nutnost trefovat se při akcích na pixel přesně.
Hodnocení: 4/10
Žádné komentáře:
Okomentovat