pátek 24. března 2017

Hra 24: Kaboom! (1986)


Kaboom!
Vývojář: František Fuka
Vydavatel: Fuxoft, od roku 1992 Proxima Software
Vydáno 1986 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jak se Franta Fuka přiznává na úvodní obrazovce, předlohou pro jeho "Kaboom!" byla stejnojmenná hra, jež vyšla v roce 1981 pro Atari 2600. Princip je jednoduchý - ve vrchní části obrazovky se pohybuje jakýsi zlosyn, který z vrcholku zdi hází dolů bomby. Hráč stojí dole a hýbe s nádobou (bucket) s vodou, do které musí bomby chytit a tím je uhasit a zneškodnit. Hra je opravdu hodně přímočará a ovládá se pouhými dvěma klávesami. 

Stručný popis hry a ovládání
Začátek hry
Původní verze pro Atari 2600

Za každou chycenou bombu dostanete 10 bodů a postupně se plynule dostáváte na vyšší levely, kdy začne padat více bomb. Pokud vám bomba propadne, tzn. nechytíte ji, přijdete o jednu ze tří nádob. Bohužel za skóre žádnou bonusovou nedostanete, takže tři chyby a konec. 

V původní verzi pro Atari se při získání 10000 bodů něco stalo - zlosynův výraz v obličeji se změnil na "překvapený". Dosažení této hranice jsem si stanovil i tady, ale nestalo se vůbec nic. Řekl jsem si tedy, že se zkusím dostat na 100. level, protože na tohle číslo jak se zdá není hra připravená. Vypočítal jsem si, že pro dosažení této úrovně je třeba 53520 bodů, tzn. chytit 5352 bomb, což je práce na hodně, hodně dlouho a po chvíli jsem měl pocit, že mi civění na žluto-červenou plochu způsobí epileptický záchvat, tak jsem toho raději nechal. Skončil jsem na 52. levelu se skóre 15360. 

Pokud je hra stejná jako předloha, tak se hra na 99. levelu prostě zasekne a dál nepokračuje. Každopádně jak se zdá, nedá se tu dosáhnout žádného "vítězství". Počítalo se s tím, že bomby po chvíli začnou létat v takovém množství, že hráč prostě prohraje.

Zlosyn se rozohnil a začal bomby metat ve velkém

Verdikt: Chytlavá melodie z menu nedokáže zachránit fakt, že hra prostě není moc zábavná. Civět na žluto-červenou plochu desítky minut není žádný med a zarážející je absence tabulky nejlepších výkonů, což je u takovéhoto typu hry povinnost. 
Hodnocení: **/10

1 komentář:

  1. Ještě bych asi dodal, že předloha od Activisionu existuje i pro Atari 400/800/XL/XE, dokonce mám někde schovanou originální Cartridge. Moc se neliší, ale aspoň zachycené bomby hrají tóny tvořící jednoduchou melodii.

    OdpovědětVymazat