Firewolf
Vývojář: Miroslav Fídler
Vydavatel: Cybexlab
Vydáno 1986 pro ZX Spectrum
Žánr: Shoot 'em up
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Od Miroslava Fídlera jsme tu zatím měli povedené hry Maglaxians a Itemiada, u Firewolfa se odklonil od plošinovek a zkusil udělat něco trochu akčnějšího a to klasickou "Shoot 'em up" hru, čili arkádovou střílečku, v níž ovládáte stíhačku, se kterou letíte zdola nahoru a střílíte vše, co vám stojí v cestě, za což dostáváte body. Proti vám jsou jednak "zdi", ale také různé druhy nepřátel.
Začátek hry - ovládáte stíhačku dole |
Začátek hry je velmi matoucí, protože se objevíte se stíhačkou ve hře a během 0.5 vteřiny (stopoval jsem to -_-) jste mrtví, načež se okamžitě objevíte znovu. Od startu do "game-overu", kdy ztratíte všechny životy, je to přesně 5 vteřin. Tudíž jsem vůbec nevěděl, která bije a po chvíli jsem přišel jen na to, jak zatáčet do stran a střílet. Pojal jsem podezření, že hra v emulátoru nefunguje úplně jak by měla, tak jsem snížil rychlost emulace a dokázal se dostat o něco dál, ale hned jsem zase skončil, protože se bez zpomalení stíhačky nedalo vyhnout zdi.
Zkrátím to - po dlouhém zkoumání jsem zjistil, že držením klávesy "A" se dá brzdit a stíhačku zpomalit. Fakt mi není jasné, proč stíhačka hned od začátku letí maximální rychlostí a velice pravděpodobně hned přijdete o první život, než se vám podaří ji dostat na přijatelnou rychlost.
Splnění první "mise" |
Po vyřešení ovládání jsem se vrhnul do hry - ta je rozdělená na "mise" a ty na "zóny", kdy začínáte v "Zone A" a pokračujete až do "Zone E". V první misi začínáte rovnou v "éčku" a splnit ji trvá jen chvilku. Poté jste hned vrženi do druhé mise, která je už dlouhá a opakuje se donekonečna a je pořád stejná.
Statická děla jsou nepříjemný protivník |
Nepřátelská loď vzlétla z rampy vlevo dole a teď mě pronásleduje a snaží se mě sestřelit |
V zóně "D" začíná přituhovat. Nepříjemné talíře se mě snaží kamikaze stylem sestřelit |
Nepřátelé jsou poměrně slušně variabilní - najdeme tu nějaké základní, co umí jen tupě střílet, statická děla seřazená v řadě, "ufo" talíře vracející se zpátky, vystřelovací rakety, co letí rovně, naváděné rakety a také nejvíce nepříjemné lodě, které vzlétnou okamžitě, co kolem nich proletíte a pověsí se za vás. Ty je nutné nějak setřást - navést je do zdi, nebo na to šlápnout a uletět jim.
I když to vypadá, že se lze střele ještě vyhnout, nepřesný kolizní systém je proti a v další setině sekundy je po vás |
Nepříjemný je nepřesný kolizní systém, kdy vás sestřelí, i když se střele vlastně vyhnete. Stačí jeden kontakt a jste mrtví a je nutné zónu opakovat. Za každých 100 000 bodů dostanete nový život a pokud vám všechny dojdou, hra porovná získané skóre s tabulkou nejlepších a pokud jste opravdu hodně dobří, tak se do ní můžete sami zapsat.
Konec zóny B |
V podstatě vítězný screen |
Na konci každé zóny pak čeká cosi s písmenem "T". Nenapadá mě, co by to mohlo být (asi Fídlerův kamarád Tomáš Rylek), každopádně to musíte také sestřelit, čímž danou zónu úspěšně dokončíte a pokud jste v zóně "E", hra napíše "Mission completed" a mise se spustí znovu. Jak jsem totiž říkal, jsou zde pouze dvě mise, takže se dá za dohrání považovat splnění druhé mise. Raději jsem to kontroloval ve zdrojovém kódu a opravdu tam není žádný jiný gratulační text.
Nejvyšší skóre je opravdu hodně přestřelené a celou hru byste museli dohrát zhruba 15x, abyste ho překonali. Já ji dohrál 4x a pak jsem spáchal sebevraždu, abych se mohl zapsat do "Hall of Fame".
Pokud máte dostatečné skóre, můžete se zapsat do síně slávy |
Dostat se na stupně vítězů je těžké. Proto je přenechávám Cybexlabu, T. R. C. a Fuxoftu. |
Verdikt: Poměrně slušná střílečka, která obsahuje variabilní nepřátele a hon za nejvyšším skóre. Je trochu škoda, že hra není barevná a neobsahuje více misí. Ta jedna začne po chvíli nudit.
Hodnocení: ***/10
Žádné komentáře:
Okomentovat