úterý 21. března 2017

Hra 21: Fastidious Spider (1986)


Fastidious Spider
Vývojář: Marek Fiala
Vydavatel: Marek Fiala
Vydáno 1986 pro Atari 8bit
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Pokud si myslíte, že "Fastidious" je nějaká zkomolenina slova "fast", tak jste na omylu stejně jako já. Fastidious Spider totiž znamená "Mlsný pavouk", což je potvrzeno i ve hře. V té neovládáte pavouka, ale naopak se snažíte mlsnému pavoukovi zabránit, aby sežral zásoby medu, které strážíte. Zní to trochu divně - proč by zrovna pavouk měl žrát med, ale whatever. 

Podobnou vševysvětlující obrazovku by měla mít každá, i ta nejmenší hra! Chybí mi zde jen autor a rok vydání
Pokud neuspějete, mlsný pavouk se vám vysměje do obličeje

Bitva o med (označen symbolem dolaru) se odehrává v bludišti, konkrétně zde najdeme 3 levely, respektive "zóny", do kterých se dostáváte postupně a obtížnost se stupňuje. Pavouk (označen symbolem hvězdičky) se pohybuje zcela náhodně a snaží se vám vyhnout, hráč ovládá "tečku", se kterou pohybuje a může pokládat dostupné koule (označené symbolem křížku), čímž políčko zablokuje nejen pavoukovi, ale i sobě a navíc ho hra vrátí na startovní pozici. 

Pavouk vyhrává když narazí na med (zřídkakdy), nebo když uběhne časový limit, po kterém si prý "zavolá posilu". Nezbývá tedy, než mu jít aktivně po krku. Jelikož je pavouk rychlejší, je nutné taktizovat a postupně ho zahnat do kouta, odkud vám nemůže utéct. Když se ho dotknete, vyhrajete současný level. 

1. zóna - jsem tečka uprostřed, vedle mě je med ($) a pavouk číhá napravo (*)
2. zóna - mám na chycení pavouka dvojnásobný čas a 5 "koulí"
3. zóna - položil jsem dvě koule (#) a zahnal pavouka do kouta. Vítězství je v kapse.

Hra se původně ovládala na joysticku, takže v emulátoru je to menší problém. Nevím jaká byla plynulost hry, ale na klávesnici je pohyb trochu kostrbatý a pomalý. Každopádně se s tím hrát dá. Je zde podle mě bug, protože když se sami k medu přiblížíte, tak prohrajete, což mi nedává smysl. 

Jak vidíte níže, po každém dokončení úrovně jste odměněni jinou hláškou, načež se můžete stát "absolutním vítězem", čímž hra v podstatě končí. 

Dokončení 1. zóny
Dokončení 2. zóny
Vítězný screen po dohrání 3. zóny

Verdikt: Příjemná, jednoduchá hříčka, jež zabaví na pár minut, ale která na druhou stranu nic pamětihodného nenabízí. 
Hodnocení: **/10

Žádné komentáře:

Okomentovat