čtvrtek 28. října 2021

Hra 603: Sherlock Holmes (1991)


Sherlock Holmes
Vývojář: Michal Křížek
Vydavatel: PantherSoft
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V této textovce od M. Křížka (Sop (1989), Pyramida (1990), Honzovo Dobrodružství (1990)) se vžijeme do role slavného detektiva Sherlocka Holmese. Dostaneme dopis, v němž nás Artur Olwer prosí o pomoc. V sousedním domě číslo 112 se ozývají podivné zvuky, z čehož mají nájemníci strach. Právě odtamtud totiž před nějakou dobou zmizel jeho majitel, který se dosud nenašel.

Nenecháme se "odratit" !

Začátek hry

A máme práci

Pomocí SLOVNIK si můžeme vypsat všechny dostupné příkazy, kdy jsou tentokrát k dispozici PROHLEDNI, VEZMI, POLOZ, POUZIJ, ZAVOLEJ, KUP, OZNAM, OTOC, ZATKNI, STREL, SITUACE a INVENTAR. Slova přitom lze zkracovat na první tři písmena. 

Budeme se tedy pohybovat v ulicích Londýna a jeho okolí, přičemž je zde k nalezení hned několik obchodů, v nichž můžeme zakoupit zboží. Problém ovšem je, že nevíme jaké z široké nabídky vybrat a navíc ani nemáme peníze. Ty si nejdříve musíme vydělat vyšetřováním zločinu. Jakmile na něco přijdeme, musíme v telefonní budce zavolat policii a nález jim oznámit.

Tak mrtvolu jsme našli, teď ještě vraha

Cukrárna je past!

Za nalezené tělo jen 10 dolarů?!

Co nepotěší jsou gramatické chyby, které jsou občas opravdu neuvěřitelné, až jsem pojal podezření, že to autor dělal schválně. V závěru se také nachází část, kde na každé obrazovce číhá nějaká smrtelná past, kterou překonáme vlastnictvím určitého předmětu (plynová maska na plyn, kočka na krysy, atd.). Toto ale zjistíme jen metodou pokus-omyl, tudíž budeme hodně umírat a začínat od začátku (nelze ukládat), abychom mohli jít koupit správný předmět.

Na vítězné obrazovce se dozvíme heslo "VRAH JE VETESNIK" do dalšího dílu, ten ovšem podle všeho nikdy nevznikl. 

Mapa

POSTUP HROU
Přečetl jsem si dopis (VEZ DOP; PRO DOP), prozkoumal stůl (PRO STU), zásuvku (PRO ZAS) a našel revolver a pouta. Vydal jsem se do města a došel až k hromadě odpadků, které jsem prozkoumal (PRO ODP) a našel mrtvého muže (PRO MRT), který měl u sebe klíč a doklady (PRO DOK), z nichž jsem zjistil, že jde o zmizelého muže z domu č. 112. Došel jsem do telefonní budky, odkud jsem zavolal policii (ZAV POL) a před budkou jim oznámil vraždu (OZN VRA), za což jsem obdržel 10 dolarů

U vetešníka vedle kanceláře jsem koupil olejničku (KUP OLE) a v uzenářství párek (KUP PAR), kterým jsem uplatil zlého psa v průjezdu (POL PAR) a došel až ke stavidlu (PRO STA), kde jsem otočil kolem (OTO) a odklonil část vody. Vydal jsem se oklikou, přes les, až k rezatému kolu, namazal ho (POU OLE) a otočil (OTO), čímž jsem odklonil zbývající vodu. Pokračoval jsem na východ do jeskyně a zahlédl podezřelou postavu. Vrátil jsem se k vetešníkovi, prohlédl si ho (PRO VET) a šel opět do telefonní budky zavolat policii (ZAV POL). S její pomocí jsem vetešníka zatkl (ZAT VET) a získal odměnu 100 dolarů

Na nákupech

Odklonění vody je jeden z hlavních úkolů

Ten mi někoho připomíná !

Šel jsem nakupovat. V mlékárně jsem koupil mléko (KUP MLE), u vetešníka svítilnu (KUP SVI), v obchodu se zbraněmi náboje (KUP NAB) a v kovářství krumpáč (KUP KRU). Vydal jsem se před dům č. 112 a odemkl dveře (POU KLI). Uvnitř jsem prohledal skříň (PRO SKR) a našel tyč. Kočku jsem získal tím, že jsem ji dal mléko (POU MLE). Na půdě jsem prohledal prach (PRO PRA) a našel plynovou masku

Zavřená dvířka jsem vypáčil tyčí (POU TYC) a hromadu odklidil krumpáčem (POU KRU). Přes tmu, krysy a jedovatý plyn jsem došel až ke kriminálníkům, které jsem zahnal střelbou (STR). Pokračoval jsem až před překlápěcí dveře, kde jsem vzal trám (VEZ TRA) a položil ho u známého namazaného kola přes potok (POL TRA), čímž jsem si vytvořil zkratku k telefonní budce. Naposledy jsem zavolal policii (ZAV POL), vyšel před budku a společně jsme zatkli zločince (ZAT ZLO), za což jsem dostal 10 tisíc dolarů.
KONEC POSTUPU HROU

Gramatické chyby jsou všude

To jsem nikoho netrefil?

Vítězství !

Verdikt: Dobrá krimi textovka s neuvěřitelným množstvím gramatických chyb. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat