S. A. G. A. 2 - La Tulipe Noire
Vývojář: Paul Sillinger
Vydavatel: Soft-Service
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Po prvním dílu vyšlo v roce 1991 i pokračování série "Saga" s podtitulem "La Tulipe Noire", neboli "Černý Tulipán". Děj, čerpající ze stejnojmenného filmu (1964), nás tentokrát zavede do Francie, do revolučního roku 1789. Naším cílem bude osvobodit našeho bratra z vězení a utéci před hlavním soupeřem jménem La Mouche.
Pro vstup do hry je nutné vložit vstupní kód "XF551A1050", který byl k nalezení na závěrečné obrazovce předchozího dílu.
Vstupní kód |
Příběh #1 |
Příběh #2 |
Od minula se ovládání lehce pozměnilo a přibylo několik příkazů, konkrétně tu máme PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOZ, POUZIJ, REKNI, CTI, SITUACE a INVENTAR. Pomocí SLOVNIK si všechna tato slova můžeme vypsat. Bohužel je ale stále nelze zkracovat a musíme je psát celá. Nově lze také chodit (N)ahoru a (D)olů.
Příběh #3 |
Začátek hry |
Slovník příkazů |
Stejně jako v případě prvního dílu nejde o těžkou textovku a všechny hádanky se s trochou snahy dají bez problémů vyřešit. Trochu zvláštní je jen konec, kde musíme vyřknout slovo "sardanapal", což je ale napsáno na stěně a nějaká indicie byla možná přítomna i ve zmíněném filmu, který jsem ale neviděl.
Na závěrečné obrazovce se dozvíme heslo "MBH2003MM" do třetího dílu, který ale podle všeho nikdy nevyšel a plánovaná rozsáhlá série "Saga" tak zůstala jen u dvou kousků.
Mapa |
POSTUP HROU
V lese jsem vzal hák (VEZMI HAK), na ulici šperhák (VEZMI SPERHAK), na náměstí svíčku (VEZMI SVICKU), v zahradě rajče (VEZMI RAJCE), ve skladu paklíč (VEZMI PAKLIC) a sirky (VEZMI SIRKY). Dveře do domu jsem odemkl (POUZIJ SPERHAK) a uvnitř si rozsvítil (POUZIJ SVICKU). Uvnitř jsem našel džbán (VEZMI DZBAN) a nabral do něj víno (VEZMI VINO). Našel jsem také kord (VEZMI KORD), pistoli (VEZMI PISTOLI) a v zamčené truhle (POUZIJ PISTOLI) pilník (VEZMI PILNIK).
Hloupý sluha mi nepomáhá |
A máš to, nádhero! |
Kajínek je proti nám amatér |
V temné ulici jsem nastražil past (POUZIJ VINO) a zbavil se tím sluhy. Odemkl jsem dveře zbrojnice (POUZIJ PAKLIC) a uvnitř sebral střelný prach (VEZMI PRACH). U mostu jsem zahnal prince (POUZIJ RAJCE) a po překročení ho vyhodil do vzduchu (POUZIJ PRACH). Pod stromem jsem sebral lano (VEZMI LANO), přivázal k němu hák (POUZIJ HAK) a hodil ho na zamřížované okno (POUZIJ LANO). Vyšplhal jsem na okno, přepiloval mříže (POUZIJ PILNIK) a sebral bratra (VEZMI BRATRA).
Pokračovali jsme přes řeku, ale cestu nám zablokoval La Mouche. Zbavil jsem se ho (POUZIJ KORD) a sestoupil do zatuchlé jeskyně, kde jsem si přečetl nápis (CTI NAPIS) a vyslovil kouzelné slovíčko (REKNI SARDANAPAL), čímž jsem přivolal loď.
KONEC POSTUPU HROU
To bylo jednodušší, než jsem čekal |
Co je sakra "sardanapal"? |
Vítězství ! |
Verdikt: Hodnocení se příliš neliší od prvního dílu, stále se jedná o krátkou a jednoduchou textovku, která nenabízí nic nového.
Hodnocení: 2/10
Sardanapala si z filmu nevybavuju, ale byl v Neználkovi na Měsíci ("Peníze šlohli sami policajti. Hotovka. Podepsán Sardanapal"), jinak šlo o asyrského vladaře.
OdpovědětVymazat