Return to the Moon
Vývojář: Jaroslav Myslivec
Vydavatel: Tlauli-ran
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Po Nikósii (1991) další pokus od J. Myslivce, tentokráte tu máme arkádovou střílečku vycházející z arkádového Moon Patrolu (1982). Do ruky dostaneme lunární vozítko, se kterým se pokusíme dojet vždy na konec úrovně.
Začátek hry |
Ufouni nám pořádně zatopí |
Na výběr máme z několika způsobů ovládání, stačí nám přitom klávesy pro pohyb doleva, doprava, skok a střelu. Po vzoru Moon Patrolu nevyletí projektil jen před nás, ale i vertikálně, nad nás. Najdeme tu celkem čtyři úrovně, jež se liší překážkami a druhy nepřátel. Zatímco v první úrovni najdeme jen díry v zemi, které musíme přeskočit a balvany, jež je třeba rozstřelit, hned v druhém levelu se obtížnost dramaticky zvyšuje. Nastupují totiž dva ufouni, kteří po nás můžou střílet. Sestřelením ufouna si nepomůžeme, protože se okamžitě objeví další. Navíc musíme stále přeskakovat překážky a je tu i zelený "netopýr", který má v oblibě snést se k zemi a narazit do nás zezadu.
Cílem je získat co nejvyšší skóre, které získáváme za ničení nepřátel a také tu běží časový limit ("time") - jakmile dokončíme úroveň, promění se zbývající vteřiny na body. Pokud se nám podaří dohrát všechny čtyři úrovně, začíná se zase od první. Pokud přijdeme o všechny životy, vypíše se strohé "game over" a není ani možné zapsat svůj výsledek do nějaké tabulky nejlepších.
Hru jsem byl schopný dohrát jen díky zběsilému používání save/load v emulátoru, normální cestou je nehratelná. Pokud spustíme hru na Spectru 128K, dočkáme se místo vertikálních střel nápisu "Spectrum" a místo ikonek zbývajících životů nápisu "Play".
Třetí úroveň s balvany v cestě |
Ve čtvrté úrovni narazíme na střílející tanky |
Naštěstí tu jsou jen 4 úrovně |
Verdikt: Od druhé úrovně je obtížnost nad únosnou mezí, což činí tuhle střílečku nehratelnou.
Hodnocení: 2/10
PLAY, SPECTRUM...
OdpovědětVymazatZase problém se hrou pro ZX 48, hranou ve 128 režimu?
Podstatné je u skoro 100% československých her před nahráním dát ve 128 Basicu příkaz USR 0.
Tak to je teda drsný, když to změním na 48K, tak fakt projektil začne vypadat normálně a "play" se změní na "ikonku" života. Netušil jsem, že to může takhle ovlivnit grafiku ve hře. Tak to abych to dohrál znova a předělal článek...
VymazatDohrál jsem to podruhé a předělal screenshoty. Nicméně ta obtížnost je pořád hrozně přestřelená a nedá se to skoro hrát. Hodnocení jsem zvýšil o jeden stupeň.
VymazatNu, Spectrum 128 se k nám dostalo velmi pozdě a kdo ho měl, stejně ho používal ve 48 K režimu (s yvužitím "jen" větší paměti, dvou VRAM a AY pro hudbu).
VymazatOno jinak krom pohodlnějšího editoru a pomalejšího Basicu po softwarové stránce o moc víc nenabízí.
Bohužel, ty dva příkazy navíc, které ZX Spectrum 128 má proti 48 Spectru, jsou namapovány hned na první dva znaky uživatelské grafiky.
Možná kdyby na poslední, že by to ovlivnilo jen minimum her, ale takhle to ovlivní všechny, které UDG používají.