pondělí 31. května 2021

Hra 551: Honzovo Dobrodružství (1991)


Honzovo Dobrodružství
Vývojář: Michal Křížek
Vydavatel: PantherSoft
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V této pohádkové textovce od Michala Křížka (Sop (1989), Pyramida (1990)) se ujmeme lenocha Honzy Škubánka, který se jako vždycky povaluje ve své chaloupce na kraji vesnice, když v tom k němu přijde sudička (s mírným zpožděním asi 20 let) a sdělí mu jeho osud. Honza má prý souzeno zabít draka a osvobodit princeznu. Inu, nezbývá nic jiného než sbalit svých pár buchet a vyrazit do světa. 

Příběh #1

Příběh #2

Instrukce

Jak je popsáno v instrukcích, příkazy se dají zkracovat na první tři písmena a pomocí SLOVNIK si můžeme zobrazit i jejich seznam. Najdeme tu tedy VEZMI, POLOZ, PROHLEDNI, POUZIJ, NABER, ZAVOLEJ, ROZBIJ, ZAPAL, DEJ a SITUACE. 

Obtížnost je poměrně nízká a pomoci může i znalost českých pohádek, ze kterých autor čerpal. Najdeme tu tedy klasiky jako kouzelného dědečka, ježibabu vařící v chaloupce lektvary, draka, černokněžníka či hořící mraveniště - pokud mravencům pomůžeme, tak nám přislíbí pomoc a později je můžeme využít pro prohledání louky a nalezení klíčového předmětu. 

Začátek hry

Slovník příkazů

Kouzelný dědeček

Co příliš nepotěší je velké množství obrazovek, na které stačí pouze vkročit a okamžitě následuje smrt. Vzhledem k absenci možnosti ukládání je nutné hrát vždy od znovu a pečlivě vše mapovat. Hru také sráží velké množství gramatických chyb a překlepů. 

Ježibaba

Tuhle knihu měl černokněžník raději zničit

Mapa

POSTUP HROU
Vzal jsem buchty (VEZ BUC) a daroval je dědečkovi v lese (DEJ BUC), za což jsem dostal meč. V chaloupce u ježibaby jsem našel lektvar (VEZ LEK). Prohledal jsem vysokou trávu (PRO TRA) a našel pochodeň, kterou jsem zapálil v chaloupce u krbu (ZAP POC). Došel jsem až do hradu a v jídelně sebral džbán (VEZ DZB), který jsem u studny naplnil vodou (NAB VOD). V knihovně jsem vzal knihu (VEZ KNI), prozkoumal ji (PRO KNI) a použil objevenou páku (POU PAK). Na chvíli jsem odložil pochodeň (POL POC) a v prachárně sebral soudek s prachem (VEZ SOU). Vrátil jsem se pro pochodeň (VEZ POC) a v mučírně našel pilník (VEZ PIL). 

Být divočákem v lese není zas tak špatné

Hořící mraveniště, to už jsem někde viděl!

To bylo nějaké snadné

Odešel jsem z hradu a zamířil do lesa k mraveništi, které jsem uhasil (POU DZB). Poté jsem na louce u bažiny zavolal mravence (ZAV MRA) a získal zápalnou šňůru. Tu jsem zastrčil do soudku (POU SNU) a vydal se do soutěsky, kde jsem odpálil zával (ZAP SNU). Dostal jsem se k drakovi, kterého jsem zabil (POU MEC), vzal jeho vejce (VEZ VEJ) a rozbil ho (ROZ VEJ), čímž jsem zlikvidoval černokněžníka. 

Vydal jsem se zpět do hradu a upiloval mříž (POU PIL). Uvnitř jsem prozkoumal truhlu (PRO TRU) a našel klíč, jímž jsem odemknul nedaleké dveře (POU KLI). Ve věži jsem na myš použil lektvar (POU LEK) a získal zpět princeznu. Tu jsem dovedl zpět do hradu a získal ji za ženu. 
KONEC POSTUPU HROU

Zasadil jsem černokněžníkovi smrtelný úder do jeho vajec

Kde je princezna? Je tu jen nějaká myš !

Vítězství !

Verdikt: Pohádková oddechová textovka s nízkou obtížností. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat