středa 12. května 2021

Hra 545: Fantóm Opery (1991)


Fantóm Opery
Vývojář: Zdeněk Houška
Vydavatel: Hafic Software
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další z mnoha textovek od Zdeňka Houšky (naposledy Escape From Grass (1991)), která vychází z Pytláka Říhy (1990). Tentokrát se vžijeme do role novináře, jenž nutně potřebuje nějakou senzaci, o které by mohl napsat článek. Rozhodneme se proto, že se vydáme do Národního divadla a způsobíme tam nějaký skandál, konkrétně necháme uprostřed představení dramatu Hamlet spadnout oponu. 

Příběh

Instrukce

Kontakt na autora

Jinak se hra příliš neliší od ostatních textovek autora. Máme tu zelené pozadí, možnost mít v inventáři pouze dva předměty, přičemž po většinu hry musíme mít oblečený převlek, takže máme místo v podstatě jen na jeden předmět. Zároveň nemůžeme nic pokládat na zem, protože předměty mizí. A to nejhorší - popisky obrazovky se nevypisují automaticky, ale musíme vždy napsat "PRO OKO" pro prozkoumání okolí. 

Z příkazů tu najdeme PROZKOUMEJ, SEBER, POLOZ, ODEMKNI, NAMAŽ, VYŠROUBUJ, VLOŽ, PŘEPNI, přičemž slova musíme zkracovat na první tři písmena. Hra je poměrně krátká a není obtížná, některé věci se zdají být nedodělané - např. tu najdeme pavouka, na kterého by se asi měl použít biolit, tento krok ale není potřeba provést.

Tak tady bude nějaká chyba v textu

Pořadatel se s tím nemazlí

Pavouk tu sice je, ale nic nedělá

Mapa

POSTUP HROU
Došel jsem do komory, prozkoumal poličku (PRO POL), sebral klíč (SEB KLI) a ten použil k otevření dveří do dílny (ODE DVE). Tam jsem prozkoumal stůl (PRO STU) a sebral šperhák (SEB SPE). V šatně jsem prozkoumal věšák (PRO VES) a sebral oblek (SEB OBL), díky kterému jsem byl schopný přejít přes pořadatele. Šperhákem jsem odemkl dveře do zapomenuté místnosti (ODE DVE) a zahodil ho (POL; 1). Na konci chodby jsem našel lahvičku s olejem (SEB LAH), se kterým jsem namazal ozubené soukolí na ochozu opony (NAM SOU) a lahvičku zahodil (POL; 1). 

Vrátil jsem se do malé místnosti a vyšrouboval jednu pojistku (VYS; 1). Tu jsem vložil do motoru ve strojovně (VLO POJ). V kumbálu jsem prozkoumal cedulku (PRO CED) a přepnul správný přepínač (PRE; 2), čímž jsem spustil oponu a způsobil skandál.
KONEC POSTUPU HROU

Tak to byla špatná pojistka

A teď spustíme oponu...

Vítězství !

Verdikt: Další ze série textovek od Zdeňka Houšky. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat