úterý 18. května 2021

Hra 547: Flameňák 91' (1991)


Flameňák 91'
Vývojář: GillotineSoft
Vydavatel: GillotineSoft
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Hyperlokální textová adventura z prostředí jedné nejmenované školy. Stáváme se "Flameňákem", který si chce udělat pár dnů volna. Ve škole se kvůli spolužákům nemůžeme soustředit, takže trpí kvalita našeho studia, a tak se rozhodneme si udělat volno a učit se doma. Jinými slovy se budeme snažit školu nějak sabotovat.

Zápletka

Začátek hry

Na kazetě je pár zajímavých věcí

Ovládání je vyřešeno hybridně - nejprve si stisknutím jednoho čísla vybereme z nabídky příkazů POUŽIJ, PRŮZKUM, SEBER, JDI, POPIS a INVENTÁŘ, a poté v případě prvních tří musíme napsat i předmět, přičemž ten lze i zkrátit na první tři písmena. 

Problémem je opravdu pomalé vypisování textů a nemalé množství bugů. Velká část hry se dá přeskočit, protože skříňku u Trousila můžeme otevřít i bez jeho svolení, což z už tak krátké hry dělá velmi krátkou hru. Při použití flašky na úplném konci hry a zkrácení slova na "FLA" hra spadne, je tedy nutné slovo napsat celé. Některé předměty nejsou vidět v inventáři. 

Celou dobu se budeme pohybovat po areálu školy a potkávat autorovi kamarády a profesory. Jejich charakteristika je popsána na úvodní obrazovce. Někdo hraje na kytaru, někdo má rád motorky, atd. Na základě toho je pak jednoduché si s nimi spojit nalezené předměty a darovat jim je. Obtížnost tedy není příliš vysoko. 

Mamula asi není moc oblíbený učitel

Mapa

POSTUP HROU
Dvakrát jsem prozkoumal hromadu špíny (2; HRO) a našel klíček (3; KLI). V šatnách jsem našel kazetu (3; KAZ), kterou jsem vyměnil s Měchurou za Annonci č. 26 (1; KAZ), tu vyměnil s Mírou za Annonci č. 27 (1; ANN) a tu vyměnil s Kolacím za rychlopal (1; ANN), který jsem věnoval Trousilovi (1; RYCH). Ten mi za to zpřístupnil svojí skříňku, kterou jsem otevřel klíčkem (1; KLI), sebral drát (3; DRA) a ten vyměnil s Kolacím za termistor (1; DRA). 

Termistor jsem dal Jonatánovi (1; TER) a získal za to flašku a odpory. Vrátil jsem se na dvorek a profesorovi věnoval odpory (1; ODP). U hromady dehtu jsem našel dehtový papír (3; DEH). Vydal jsem se do kotelny, kde jsem školníkovi věnoval flašku (1; FLASKU) a do kotle hodil dehtový papír (1; DEH).
KONEC POSTUPU HROU

Použít drát jako "E" strunu je zajímavé řešení

Průzkum kotle poskytne cennou nápovědu

Vítězství !

Verdikt: Krátká hyperlokální textovka s pomalým vypisováním textu a bugy. 
Hodnocení: 2/10

1 komentář:

  1. Tak tohle mi totálně uteklo. Vím o tom, že pár českých textovek na ZX bylo, ale v tomhle jsem mimo. Koukal jsem na YouTube na nějaká videa a hodně mě zaujala hudba. Pokud by k tomu někdo sepsal akordy, tak tu máme poměrně hratelné pecky. :D Nicméně díky za oživení hezkých vzpomínek. O téhle hře jsem sice neslyšel, ale i tak je fajn zavzpomínat na mládí. :)

    OdpovědětVymazat