Sop
Vývojář: Michal Křížek
Vydavatel: Miss
Vydáno 1989 pro Atari 8-bit
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Vylepšená verze klasické hry Bombarder (inspirací mohla být i DOSová hra Sopwith (1984)), kdy ovládáme letoun, se kterým shazujeme bomby na nepřátelské cíle. Na rozdíl od předlohy zde ale nezůstaneme na jediné obrazovce, ale budeme přelétávat mezi vícero, přičemž mapa má i konec označený kopcem, jenž nemůžeme přelétnout. Na těchto dvou konečných obrazovkách můžeme měnit směr letu a otočit se tedy na cestu zpět.
Začátek hry |
Shazuji bombu na domeček |
Cílem je samozřejmě zničit co nejvíce nepřátelských cílů a získat co nejlepší skóre - za domečky je 100 bodů a za děla 50 bodů. Jelikož můžeme ovlivňovat výšku letu, tak si musíme také dávat pozor, abychom neletěli příliš nízko, protože výbuchy mají určitý dosah. Zároveň není vhodné letět moc vysoko, protože trvá příliš dlouho, než bomba dopadne a na obrazovce může být vždy jen jedna.
Na začátku máme 3 životy, 30 bomb a 500 jednotek paliva. Palivo a bomby nám samozřejmě ubývají, takže musíme čas od času přistát na letišti, což je obrazovka, na které nesmíme shazovat bomby, jinak přijdeme o život. Hra nás na letiště předem upozorní, takže máme dost času na to se připravit na přistání, kdy se musíme trefit na přistávací plochu. Poté se nám doplní bomby i palivo a automaticky znovu vzlétneme.
Za každých 5000 bodů dostaneme nový život a létat takto můžeme donekonečna, dokud nepřijdeme o všechny životy.
Verdikt: Pěkně zpracovaná arkáda, bohužel mi tady chybí nějaký atraktivnější cíl hry, než je získání nejvyššího skóre, a hra se tedy po chvíli stává nudnou.
Hodnocení: 3/10
Přistál jsem na letišti a doplňuji palivo |
Exploze ze svržené bomby zasáhla i můj letoun |
Na začátku máme 3 životy, 30 bomb a 500 jednotek paliva. Palivo a bomby nám samozřejmě ubývají, takže musíme čas od času přistát na letišti, což je obrazovka, na které nesmíme shazovat bomby, jinak přijdeme o život. Hra nás na letiště předem upozorní, takže máme dost času na to se připravit na přistání, kdy se musíme trefit na přistávací plochu. Poté se nám doplní bomby i palivo a automaticky znovu vzlétneme.
Za každých 5000 bodů dostaneme nový život a létat takto můžeme donekonečna, dokud nepřijdeme o všechny životy.
Dosáhl jsem na 10000 bodů |
Konec hry |
Verdikt: Pěkně zpracovaná arkáda, bohužel mi tady chybí nějaký atraktivnější cíl hry, než je získání nejvyššího skóre, a hra se tedy po chvíli stává nudnou.
Hodnocení: 3/10
Spíš než Bombarderem se autor inspiroval PC klasikou Sopwith
OdpovědětVymazathttps://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_(video_game)
Myslíš, že v roce 89 tu někdo hrál hry na PC?
Vymazat100% jo.
VymazatJá žil v domnění, že PCčka byla raritní a jen tak je doma nikdo na hry neměl.
VymazatDoma / jen na hry bylo skutečně relativně vzácné. Nicméně, v institucích ale PC byla a mimo jiné (nebo možná převážně :) se na nich i hrálo.... (Jinak v roce 1990 už byla zcela běžná i doma, byla to asi první věc kterou sem všichni hned začali ve velkém vozit).
VymazatDoma asi ne, ale v podnicích se PC běžně objevovaly už od půlky osmdesátek. Celkem si dovedu představit, že autor někde Sopwith hrál (já ho hrál na PC na FCÚ v r. 86 :-) ) a chtěl mít něco podobného na atárku doma...
OdpovědětVymazatTak to je pro mě nová informace, že se člověk dostal k DOSovým hrám už v roce 86. Doplnil jsem to do článku, díky za komentář.
Vymazat