úterý 30. července 2019

Hra 345: Super Podraz (1989)


Super Podraz
Vývojář: Pavel Höfner
Vydavatel: HefSoft
Vydáno 1989 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jak již dává název tušit, jedná se o další z nekonečné řady hackovacích textovek inspirovaných Fukovým Podrazem 3 (1986). Opět se ujmeme programátora Tima Colemana, jehož úkolem je okrást zloděje. Hratelnost je naprosto stejná jako u předlohy - pomocí telefonu budeme hledat stopy, co nás posunou dál a zjišťovat čísla na další lidi či instituce, přičemž na konci se spojíme s bankou a peníze převedeme na svůj účet.

Nacházejí se tu i staří známí - kamarád Arthur Brown, David Ahl, Jack Ragger či Jonathan Fox.

Stručný úvod
Začátek hry
První a poslední zpráva

I zde narazíme na hádanku, kdy budeme muset rozšifrovat sadu podivných znaků. Tentokrát to už ale není ASCII tabulka, ale několik tvarů připomínajících Tetris. Po dlouhém dumání jsem na nic nepřišel, až mi Solaris poradil, že řešení můžu nalézt na klávesnici Atari 130XE - tyto znaky jsou nakresleny na bocích kláves. 

Telefonní seznam
Informace, kde zjišťujeme čísla
Zašifrovaný kód

Hra je trochu překombinovaná, příběh moc nedává smysl, ale obtížnost není vysoká. Bohužel jsem narazil na bug, kdy v pozdější části hry nelze některá čísla zjistit na informacích a vrací se pořád číslo na "Paris shop". Hru jsem tedy dohrál tím způsobem, že jsem si zbývající čísla našel ve zdrojovém kódu hry. S trochou štěstí hru někdo z Ataristů opraví a na web dá dohratelnou verzi.

Postěžovat si musím také na texty, které obsahují neuvěřitelné množství gramatických chyb a překlepů. Tipuji tedy, že autor byl v době vytvoření hry hodně mladý a gramatika nebyla jeho silná stránka.

Peníze jsou převáženy pod heslem "peníze"
Bob Poeple měl být asi Bob People
Stopa vede do Liberce

POSTUP HROU
Přečetl jsem si zprávu ("Z") a zavolal ("T") na číslo 29926. Opsal jsem si telefonní seznam, zavolal Ahlovi (57399) a zjistil číslo karty. Zavolal jsem na vnitro (83617) a zadal kartu č. 1736589. Zjistil jsem, že Jack Ragger pracuje pro Jones Electronics. Na informacích (33381) jsem si na ně zjistil číslo (58306) a zavolal tam. 

Zadal jsem číslo z úvodní zprávy (99365) a zjistil jméno "Jonathan Fox". Opět jsem zjistil číslo (92741na informacích (pozn. - dále už nebudu uvádět), zavolal a jako své jméno uvedl "Jack Ragger". Peníze prý někdo ukradl a zloděj zanechal otisky prstů, číslo New yorské databanky 5543283245. Zavolal jsem tam (02748) a číslo zadal. Paul Jonson, zaměstnán jako Denver pošťák. 

Zavolal jsem na Denver pošta (11992) a zjistil jméno "Johny Stevens". Zavolal jsem Paulovi Jonsonovi (73927) a toto jméno zadal. Zjistil jsem, že zloději změnili číslo konta a informace je zašifrovaná určitým kódem, který tvoří znaky připomínající Tetris. Řešením bylo podívat se na klávesnici Atari 130XE a bylo jasné, že heslo zní "ZACLONA".

Státní podnik Dýchej zdravě
Z gramatických chyb mi krvácí oči
Uložit si peníze do švýcarské banky pod heslem "Zurich"?

Spojil jsem se s poštou (11992) a zadal heslo. Zavolal jsem na uvedené číslo (56712) a zadal jméno "Paul Jonson". Zjistil jsem jméno "Roby Lee" - spojil jsem se s policií Kent (30109) a nechal ho vyhledat. Pracuje prý pro Stefana Wooda a jeho manželku Marianu (32391), se kterou jsem se spojil a ohlásil jsem se jako "Roby Lee". Peníze prý měli být převezeny společností British sea (73993), heslo "Penize". Zavolal jsem tam, zadal heslo a zjistil, že se mám spojil se společností Panam, kde pracuje "Bob Poeple". 

Tomu jsem zavolal (61874) a zjistil, že budu bydlet na hotelu Paris shop, číslo 126. Zavolal jsem tedy do Británie - při vytáčení čísla jsem nejprve zadal předvolbu "00002", potvrdil a poté "66990". Na recepci jsem se zeptal na číslo pokoje 126. Host byl Jim Rut, telefon 86469. Zavolal jsem mu a uvedl se jako "Bob Poeple". Zjistil jsem, že peníze jsou na cestě do ČSSR, podnik "Dýchej zdravě" s ředitelem Jaroslavem Pecháčkem. 

(kvůli bugu nelze na informacích zjistit následující čísla)
Zjistil jsem předvolbu do ČSSR (00075) a zavolal do zmíněného podniku (43859). Zeptal jsem se na Jaroslava Pecháčka a ohlásil se jako "Jim Rut". Peníze prý byly převedeny do Zurich bank pod heslem Zurich. Zjistil jsem předvolbu do Švýcarska (00745), zavolal do Zurich bank (66611), heslo "Zurich" a vyzvedl peníze. 
KONEC POSTUPU HROU

Peníze jsem vyzvedl
Vítězství !

Verdikt: Možná už trochu překombinovaná Podrazovka s příběhem, co nedává moc smysl. V textech je navíc ohromné množství gramatických chyb a kvůli bugu nelze ani hru dohrát. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat