Pyramida: Dobrodružné Hledání Pokladu
Vývojář: Michal Křížek
Vydavatel: MisSoft
Vydáno 1990 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Zápletka této textovky je jednoduchá - vydáváme se do pyramidy najít ztracený poklad faraona. To ale samozřejmě nebude jen tak a ohrožovat na životě nás budou různé nástrahy a nebezpečenství. Ze hry je vidět zjevná inspirace v prvním Indiana Jonesovi (1985) od Fuky a to včetně některých podobných hádanek (přivazování lana ke stropnímu trámu, zapalování pavouků v díře).
Příběh |
Instrukce |
Slovník příkazů |
Příkazem "SLOVNIK" si můžeme vypsat všechny dostupné příkazy, přičemž slova se bohužel nedají zkracovat a je nutné je vypisovat celá. Také ovládací schéma není zjednodušené a místo univerzálního "POUZIJ" tu máme třeba "STISKNI", "OTOC", "STRIKEJ", "ZAPAL" či "KOPEJ".
Obtížnost je nízká a řešení hádanek je většinou zřejmé na první pohled. Jediné, co vyžaduje trochu snahy, je zkoumání, co která páka dělá.
Začátek hry |
Začátečnická chyba |
Pyramida potřebuje instalatéra |
Co trochu zamrzí jsou časté gramatické chyby a překlepy, kdy občas z textu opravdu bolí oči - nepochopím, jak někdo třeba místo "teď" může napsat "teť". A nějaká ta chyba se bohužel objevuje tak na každé druhé obrazovce.
Najdou se tu i nějaké bugy, kdy ten nejzávažnější nastává po otočení kohoutu. Po této akci se na všech obrazovkách, kde hráč předtím zemřel, objeví pouze text "0" a nelze pokračovat jinak než restartem celého programu.
Bug |
Tohle je už starý trik |
Mapa |
POSTUP HROU
Sebral jsem v komoře lano (VEZMI LANO) a ve sluji ho přivázal ke stropu (PRIVAZ). Přeskočil jsem propast (SKOC), sebral klíč (VEZMI KLIC) a skočil zpátky (SKOC). Odvázal jsem lano (ODVAZ) a vrátil se do vstupní místnosti. Ve skladišti jsem získal trubku (VEZMI TRUBKU) a v "nářadovně" krumpáč (VEZMI KRUMPAC). Prošel jsem teď už otevřenými dveřmi na severu a v jeskyni sebral sirku (VEZMI SIRKU).
Prokopal jsem se kupou kamení (KOPEJ) a na jihu stiskl páku (STISKNI). K trámu jsem přivázal lano (PRIVAZ) a slezl dolů. V místnosti jsem sebral hůl (VEZMI HUL) a za odvaleným kamenem ornament (VEZMI ORNAMENT), sprej (VEZMI SPRAY) a stiskl druhou páku (STISKNI). Pokračoval jsem k rozbitému potrubí a to opravil (POLOZ TRUBKU).
Vrátil jsem se do "nářadovny" a otočil kohoutem (OTOC). Poté zase zpět k opravenému potrubí a pokračoval jsem do kulaté místnosti, k modelu města. Zde jsem zapíchl hůl do desky (POLOZ HUL) a do hole zasadil ornament (POLOZ ORNAMENT). Paprsek ozářil místo napravo před pyramidou, kam jsem se vydal.
Na místě jsem začal kopat (KOPEJ). V díře byli ovšem hadi, a tak jsem použil hořlavý sprej (STRIKEJ) a zapálil ho (ZAPAL). Poté jsem už mohl bezpečně vejít. Na západě jsem pak našel sarkofág samotného faraona.
KONEC POSTUPU HROU
Já věděl, že před pyramidou bude něco zakopaného ! |
Tuhle hádanku jsem už někde viděl... |
Vítězství ! |
Verdikt: Jednoduchá textovka vycházející z Fukova Indiana Jonese.
Hodnocení: 3/10
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat