čtvrtek 24. září 2020

Hra 473: Pyramida: Dobrodružné Hledání Pokladu (1990)


Pyramida: Dobrodružné Hledání Pokladu
Vývojář: Michal Křížek
Vydavatel: MisSoft
Vydáno 1990 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Zápletka této textovky je jednoduchá - vydáváme se do pyramidy najít ztracený poklad faraona. To ale samozřejmě nebude jen tak a ohrožovat na životě nás budou různé nástrahy a nebezpečenství. Ze hry je vidět zjevná inspirace v prvním Indiana Jonesovi (1985) od Fuky a to včetně některých podobných hádanek (přivazování lana ke stropnímu trámu, zapalování pavouků v díře). 

Příběh

Instrukce

Slovník příkazů

Příkazem "SLOVNIK" si můžeme vypsat všechny dostupné příkazy, přičemž slova se bohužel nedají zkracovat a je nutné je vypisovat celá. Také ovládací schéma není zjednodušené a místo univerzálního "POUZIJ" tu máme třeba "STISKNI", "OTOC", "STRIKEJ", "ZAPAL" či "KOPEJ". 

Obtížnost je nízká a řešení hádanek je většinou zřejmé na první pohled. Jediné, co vyžaduje trochu snahy, je zkoumání, co která páka dělá. 

Začátek hry

Začátečnická chyba

Pyramida potřebuje instalatéra

Co trochu zamrzí jsou časté gramatické chyby a překlepy, kdy občas z textu opravdu bolí oči - nepochopím, jak někdo třeba místo "teď" může napsat "teť". A nějaká ta chyba se bohužel objevuje tak na každé druhé obrazovce. 

Najdou se tu i nějaké bugy, kdy ten nejzávažnější nastává po otočení kohoutu. Po této akci se na všech obrazovkách, kde hráč předtím zemřel, objeví pouze text "0" a nelze pokračovat jinak než restartem celého programu. 

Bug

Tohle je už starý trik

Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem v komoře lano (VEZMI LANO) a ve sluji ho přivázal ke stropu (PRIVAZ). Přeskočil jsem propast (SKOC), sebral klíč (VEZMI KLIC) a skočil zpátky (SKOC). Odvázal jsem lano (ODVAZ) a vrátil se do vstupní místnosti. Ve skladišti jsem získal trubku (VEZMI TRUBKU) a v "nářadovně" krumpáč (VEZMI KRUMPAC). Prošel jsem teď už otevřenými dveřmi na severu a v jeskyni sebral sirku (VEZMI SIRKU). 

Prokopal jsem se kupou kamení (KOPEJ) a na jihu stiskl páku (STISKNI). K trámu jsem přivázal lano (PRIVAZ) a slezl dolů. V místnosti jsem sebral hůl (VEZMI HUL) a za odvaleným kamenem ornament (VEZMI ORNAMENT), sprej (VEZMI SPRAY) a stiskl druhou páku (STISKNI). Pokračoval jsem k rozbitému potrubí a to opravil (POLOZ TRUBKU). 

Vrátil jsem se do "nářadovny" a otočil kohoutem (OTOC). Poté zase zpět k opravenému potrubí a pokračoval jsem do kulaté místnosti, k modelu města. Zde jsem zapíchl hůl do desky (POLOZ HUL) a do hole zasadil ornament (POLOZ ORNAMENT). Paprsek ozářil místo napravo před pyramidou, kam jsem se vydal. 

Na místě jsem začal kopat (KOPEJ). V díře byli ovšem hadi, a tak jsem použil hořlavý sprej (STRIKEJ) a zapálil ho (ZAPAL). Poté jsem už mohl bezpečně vejít. Na západě jsem pak našel sarkofág samotného faraona. 
KONEC POSTUPU HROU

Já věděl, že před pyramidou bude něco zakopaného !

Tuhle hádanku jsem už někde viděl...

Vítězství !

Verdikt: Jednoduchá textovka vycházející z Fukova Indiana Jonese. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat