pondělí 21. září 2020

Hra 472: Prudent Dactyl 3 (1990)


Prudent Dactyl 3
Vývojář: Václav Čejka & Tomáš Hlaváček
Vydavatel: S. I. S. (System Inteligence Service)
Vydáno 1990 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Pokračování textovky Prudent Dactyl 2 (1990) a završení "Prudent" trilogie. Tento díl nespustíme bez znalosti hesla z finální obrazovky dílu předchozího ("ETTL"). Příběh tentokrát dává trochu větší smysl - manželka nás totiž vykopne z pohodlí naší jeskyně a posílá nás pro něco k snědku, a tak se vydáváme na lov. Nicméně to nebude jen tak. Pravděpodobně nám pravěké metody nic neříkají, takže budeme muset (opět) opravit stroj času a opatřit si ve 20. století nějakou tu zbraň k lovu mamutů. 

Vstupní heslo

Příběh

Slovník příkazů

Ovládání je řešeno přes psaní příkazů, kdy stačí zadat první tři písmena. Pomocí "POMOC" si lze vypsat slovník příkazů. Místo klasického "VEZMI" je tu "UCHOP" a dále "POUZIJ", "PROZKOUMEJ", "POLOZ", "OKOLI" (znovu vypíše popis aktuální obrazovky) a "INVENTAR". Příkaz "POLOZ" nefunguje, ale počet předmětů v inventáři naštěstí není omezený, takže to není taková překážka. 

Bohužel občas při špatně zadaném příkazu vyskočí hláška "chyba v zadávání příkazu" a program se poté rozbije a nelze pokračovat. Je tu také bug s vypisováním textu mimo obrazovku. 

Začátek hry

Měli mě rádi

Popisky předmětů jsou matoucí

Kladem je svižné vypisování textu, nicméně použitý font je trochu hůře čitelný. Na vrchu obrazovky je vždy vidět ukazatel směrů, do kterých se lze vydat. Autor se rozhodl pro zvláštní přístup k předmětům, kdy na první pohled nevíme podrobnosti, tzn. nejprve sebereme třeba "hroudu" a až po prozkoumání zjistíme, že je to granát. Nebo najdeme "vidlici" a ve skutečnosti je to prak. 

Bohužel hádanky moc logické nejsou - např. pro vytvoření díry do kráteru potřebujeme prak, vrut a štít. Pro let nad bažinou potřebujeme vejce. Navíc jsou některé části pravděpodobně nedodělané. V pravěku můžeme vytvořit výbušninu, nicméně to není povinnost a hru lze dohrát i bez toho. Ve 20. století můžeme ukrást auto, ale to nám také k ničemu není. Přepokládám, že mělo být potřeba pro pohyb po vozovce, nicméně po té můžeme jít po svých. 

Na závěrečné obrazovce se dozvíme heslo "AMFITEATR" do dalších her, tak uvidíme, jestli ho opravdu bude možné někde použít. 

Namíchal jsem výbušninu, nicméně nikde ji nepoužiju

Pomocí praku jsem udělal díru do kráteru

Teleport do 20. století

Mapa

POSTUP HROU
Vydal jsem se přes mamutí stezku na sever, do stepi, kde jsem sebral vidlici (UCH VID) a vejce (UCH VEJ). Pak jsem se vydal po stezce na jih a našel u kráteru dřevo (UCH DRE), na konci cesty štít (UCH STI) a mezi stromy kleště (UCH KLE). Vrátil jsem se před jeskyni a na konci horské cestičky použil kleště (POU KLE). Prolezl jsem otvorem a sebral vrut (UCH VRU). 

Po stezce jsem šel na sever, přes mrtvého mamuta, a u hromady klacků použil dřevo (POU DRE). Prošel jsem přes díru a sebral šroubovák (UCH SRO). S tím jsem se vrátil ke kráteru a použil vidlici (POU VID), čímž jsem vytvořil díru. V kráteru jsem našel stroj času, jenž jsem opravil (POU SRO) a přenesl se do 20. století (POU STR). 

Slavia vs Sparta

Ukradl jsem auto

Vykradl jsem obchod se zbraněmi

Vydal jsem se na sever a sebral placku (UCH PLA), díky níž jsem se mohl dostat na vozovku a šel na jih. Došel jsem do slepé uličky a sebral hroudu (UCH HRO), načež jsem se vrátil na přechod pro chodce a vydal se na jihovýchod. Vykradl jsem obchod se zbraněmi (POU HRO) a sebral zbraň (UCH ZBR). Opět jsem použil stroj času (POU STR) a na mamutí stezce střelil mamuta (POU ZBR). Pak jsem se vydal domů za manželkou. 
KONEC POSTUPU HROU

Zpět do pravěku

Mamut to dostal mezi oči

Vítězství !

Verdikt: Závěr trilogie, kdy příběh konečně dává trochu smysl, nicméně autoři se ani tentokrát nedokázali vyvarovat bugům a hra působí místy nedokončeně. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat