Na Rozkaz Krále
Vývojář: Jan Majzner
Vydavatel: Prokyon
Vydáno 1994 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Jedno z mnoha zpracování gamebooku Na Rozkaz Krále (1989), kdy jsme tu již měli stejnojmenné verze pro Spectrum (1989), Atari (1989), Atari (1990) a opět Spectrum (1991). Jakožto rytíři jsme tedy povoláni rozkazem krále, přičemž se máme vydat na hrad rytíře Romualda a vyšetřit zvěsti ohledně mizejících lidí a falešných stříbrných mincí.
Dobře, to zdravení by stačilo |
A to je z příkazů vše? |
Dejte už pokoj s tím Videostopem! |
Příběh |
Základ je tedy úplně stejný, začínáme před hradem, do něhož se musíme nejprve dostat s pomocí kejklířů. Z příkazů nám stačí SEVER, JIH, VÝCHOD, ZÁPAD, NAHORU, DOLŮ, bohužel tato slova musíme vypisovat vždy celá, což nedává moc smysl a daleko pohodlnější by bylo vyřešit volbu stiskem jedné klávesy.
V úvodních textech se můžeme dočíst, že se autor (bohužel) shlédl ve Videostopu, a tak doslova na každém kroku musíme házet kostkou, což znamená, že náš postup - kam půjdeme dále, jak dopadne souboj, jestli něco najdeme - je založen zcela na náhodě. Jedna situace má dvě až tři různá řešení a nikdy vlastně nevíme co vlastně chceme hodit - vyšší čísla neznamenají lepší výsledek. Je tedy nutné vědět kam máme jít, jakou hodnotu máme na každé obrazovce hodit a pak se samozřejmě musíme kostkou trefit.
A nemohl bych zůstat doma? |
Začátek hry |
Z komnaty často začínáme naše výpravy |
Obraz nalezen |
Mapa se víceméně podobá té, která je ve článku ke Spectrum verzi z roku 1989, nicméně směry jsou prohozené a některé obrazovky chybí či jsou navíc. Chtěl jsem tedy nakreslit novou mapu, což se ale ukázalo jako naprosto nadlidský úkol, protože se při každém hodu kostkou musí otestovat všech šest variant, jelikož můžou vést k jinému výsledku. Po několika hodinách jsem toto masochistické snažení vzdal, nicméně publikuji alespoň nedodělanou mapu s mnoha chybějícími lokacemi, která ale pro dohrání naprosto postačuje.
Naším cílem je tedy opět hledat obrazy, které jsou na hradě celkem tři a to ve věži, v hradní kapli a u světnice. V původní verzi bylo nutné zjistit jaký čas ukazují alespoň u dvou z nich, zde nic takového dělat nemusíme. Stačí najít libovolné hodiny a už ty nás mohou dovést k závěru hry, kde se utkáme s Romualdem. Na závěrečné obrazovce se sice píše "zkuste najít všechny obrazy", nicméně i když jsem tak učinil, tak se zakončení nezměnilo.
Tajná komnata |
Nedodělaná mapa |
POSTUP HROU
Jeden obraz:
Sever, sever, západ, západ, západ, východ, nahoru, nahoru, kostka (hodit vše kromě 4ky), východ (zde může náhodně přijít zrada od sluhy či zbrojnoši a pak nezbývá než dojít zpět z komnaty), kostka (hodit 1, 4, 5)
Všechny obrazy:
Cesta do hradní komnaty: sever, sever, západ, západ
1. obraz v hradní kapli a návrat do komnaty: západ, východ, nahoru, nahoru, kostka (vše kromě 4), jih, kostka (1, 6)
2. obraz ve věži a návrat do komnaty: východ, kostka (1, 2), kostka (1, 2, 5, 6), nahoru, kostka (vše kromě 4), jih, kostka (1, 6)
3. obraz u světnice: sever, nahoru, kostka (1, 3, 5), kostka (2, 3, 5, 6), kostka (6), kostka (vše kromě 4)
závěr: východ, kostka (hodit 1, 4, 5)
KONEC POSTUPU HROU
Utíkání před zbrojnoši je snad nejčastější činnost ve hře |
Nastal čas zúčtování |
Za odměnu jsem dostal Kutnou Horu |
Vítězství! |
Verdikt: Další zpracování gamebooku Na Rozkaz Krále, které je až příliš závislé na házení kostkou a náhodě.
Hodnocení: 3/10
Přímo ten gamebook jsem jako dítě dohrál snad 100x, nakonec se mi rozpadnul :-)
OdpovědětVymazatA dneska mi přišel jeho reprint :-)
OdpovědětVymazatEvidentně to má stále dost fanoušků když přišlo i na reprint.
Vymazat