čtvrtek 30. července 2020

Hra 455: Na Rozkaz Krále (1990)


Na Rozkaz Krále
Vývojář: Dora
Vydavatel: MSoft
Vydáno 1990 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Nedokončeno - bug

Textovku vycházející z prvního českého gamebooku jsme tu už měli dvakrát - nejprve verzi pro ZX Spectrum a poté pro osmibitová Atari (obě 1989). Ocitáme se v roli mladého rytíře, jež dostane od svého krále rozkaz - na hradě rytíře Romualda se prý razí falešné mince a lidé tajemně mizí. Na nás je se na dané místo infiltrovat a přijít celé věci na kloub.

Došel mi dopis (už zase)

Rozkaz

Začátek hry

V příběhu ani v mechanismech nenastala žádná změna - hra nám tedy vždy popíše situaci a nabídne nám několik voleb. Jakmile si vybereme cestu, kterou chceme pokračovat, stiskneme odpovídající klávesu 1 až 4 a hra pokračuje. 

Na několika místech se hází kostkami na pozadí a na základě toho dostaneme jeden z několika výsledků. Jak už jsem zmiňoval u zmíněné první verze pro Atari, toto je dost matoucí a daleko lepší by bylo hráčovi zmínit, že se něco takového stalo. 

"Už na to kašlu" - toto mám občas chuť zvolit u vícero her

Důležitý počáteční bod uvnitř hradu

Variace na "házení kostkami" na pozadí

Hru jsem hrál podle svého návodu a mapy z původního článku - nutno říci, že některé texty se změnily a stejně tak propojení obrazovek je často udělané trochu jinak. Nicméně základ zůstává stejný - dostat se do hradu, najít tři obrazy s hodinami, zapsat si čas, který ukazují, a poté tyto údaje dosadit do vzorce, čímž se dostaneme na závěrečné obrazovky. 

Dohrání ale bohužel znemožnil bug, kdy jakmile najdeme obrazy a chceme se dostat na obrazovku s výpočtem vzorce a zadáním výsledku, tak se zobrazí pouze prázdná obrazovka a nelze nijak pokračovat. 

Našel jsem další obraz s hodinami

Dále se nedá dostat

Verdikt:
Další zpracování prvního českého gamebooku. Toto bohužel hodnotím nejhůře, protože obsahuje bug znemožňující dohrání. 
Hodnocení: 2/10

1 komentář:

  1. Tak tento gamebook jsem měl a hrál jsem jej jako dítě pořád dokola :-) Měl i super obrázky.

    OdpovědětVymazat