pátek 3. července 2020

Hra 446: Logical Game (1990)


Logical Game
Vývojář: Peter Machala
Vydavatel: Peter Machala Software (PET)
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Peter Machala si vzal volno od tvorby textovek (Mayday (1989), Something Happened (1989)) a vytvořil tentokráte mozek trápící hříčku po vzoru společenské hry Logik, čímž rozšířil již tak početný seznam těchto her. Na nevzhledné úvodní obrazovce je sotva k přečtení kromě názvu hry také text "for inteligents only" (jen pro inteligenty), což poměrně zužuje potenciální hráčskou základnu. Vtipná je také hned následující obrazovka, kde se autor omlouvá všem, včetně třeba svoji babičky, že místo kopání brambor píše tuto hru. 

Obrazovka s omluvou tu ještě nebyla
Instrukce
Vysvětlení nastavení

Pravidla nejsou překvapivá - počítač vygeneruje náhodnou kombinaci barevných kolíků a hráč je musí uhádnout. V každém tahu tedy zvolíme určitou kombinaci a pak necháme vyhodnotit. Pokud jsme umístili kolík správné barvy na správné místo, ukáže nám počítač černý informativní kolík. Pokud jsme uhádli barvu, ale kolík je na špatném místě, dostaneme za to bílý informativní kolík. 

Před začátkem hry je na výběr z několika možností, jež mají přímý vliv na obtížnost hry. Šířka určuje počet sloupců, tzn. počet hádaných kolíků. Barvy určují kolik barev počítač ve vygenerované kombinaci použije. A konečně "sharp" je nejdůležitější volba, která určuje zda-li informativní kolíčky určují i polohu kolíků, což je citelné ulehčení. 

Začátek hry a výchozí (nejjednodušší) nastavení

První vítězství bylo rychlé

I s více barvami se mi zadařilo

Ovládání je vyřešeno dobře pomocí šipek, kterými se pohybujeme v menu, respektive mezi sloupci a šipkami nahoru a dolů měníme barvu kolíků a jedna klávesa je potvrzovací. Pro vyhodnocení zadaného sloupce i pro začátek dalšího kola musíme zvolit možnost "hrát". Dále je tu možnost "zpět", která vrátí poslední tah, což je možné využít k podvádění. "Info" zobrazí instrukce a "quit" zahájí novou hru. 

Najdeme tu i počítadlo skóre, jehož výše se odvíjí od zvolené obtížnosti a od rychlosti uhádnutí kombinace. Spolu s ním se vypíše i nějaká ta hláška typu "good", "nó..." nebo "yeah!". 

S nastavením sharp=1 není hra těžká ani s devíti sloupci

Začíná přituhovat

Bylo to trochu trápení, ale i na nejtěžší nastavení jsem zvítězil !

Verdikt: Zatím jedna z nejlépe zpracovaných předělávek hry Logik. Plusem je hlavně možnost volby obtížnosti. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat