HoZaKla: Honba za Klasákom
Vývojář: Jozef Hitzinger & Adam Fila
Vydavatel: Hico & Fico Software
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Pod podivným slovem "HoZaKla" se skrývá název "Honba za klasákom", přičemž klasák je třídní kniha. Příběh se odehrává na reálném místě, v budově gymnázia J. G. Tajovského v Banské Bystrici. Obrázek na úvodní obrazovce je velice podobný skutečnému vzhledu budovy.
Vžijeme se do role studenta této školy, který se tak trochu flákal, což vyústilo ve velice špatné známky z většiny předmětů. Jako na potvoru se zrovna konají třídní schůzky a náš hrdina se rozhodne, že musí situaci zachránit a zničit důkazy, tzn. třídní knihu.
Menu |
Příběh #1 |
Příběh #2 |
Příběh #3 |
V menu se dají nastavit vlastní ovládací klávesy, kdy nám stačí čtyři pro pohyb v nabídce a jedna pro potvrzení volby. Nabídka příkazů je pak v dolní části obrazovky a kromě těch pohybových je tu ještě ZOBER, POLOZ, SKUMAJ, POUZI a POZRI.
Aktuální lokace je doplněna velmi jednoduchým obrázkem zobrazeným v levé horní části obrazovky. Je jich tu však jen pár unikátních, většina lokací má jako obrázek místnost s otazníčkem. Sebrané předměty se pak zobrazují v jednom ze šesti čtverečků pod nápisem Hozakla.
Začátek hry |
Peníze na zemi jen tak válet nenechám |
Za minci jsem si koupil rohlík |
Hra samotná pak není založena na těžkých hádankách, ale spíše na průzkumu a mapování rozsáhlé budovy školy. Najdeme zde některé spolužáky autora a podíváme se i do všech tříd, ve kterých můžeme najít různé počítače (PP-01) či narážky na ně. Třeba Sharp MZ-800 je prý nejlepší kalkulačka a C-64 nejlepší radiátor. Odpálení bomby ve škole za účelem odlákání pozornosti je ale trochu kontroverzní hádanka.
V běžícím textu v menu hry se pak můžeme dozvědět, že Fico Software vytvořil verzi hry pro osmibitová Atari, tu se ovšem zatím nepodařilo vypátrat.
Počítač PP-01 trochu topí |
Přistavil jsem žebřík pod okno sborovny |
TNT se bude hodit |
Mapa |
POSTUP HROU
Sebral jsem před svou třídou 50ti halíř a koupil za něj v bufetu rohlík, který jsem dal ve třídě hladovému spolužákovi, za což jsem byl odměněn klíčem od sborovny. U plotu jsem sebral žebřík, jenž jsem umístil ve vnitřním dvoře, pod okny sborovny.
Ještě, že místo pro umístění bomby je tak dobře označeno |
Konečně ve sborovně ! |
Před dopadením jsem unikl přes připravený žebřík |
V traktu biologie a chemie jsem našel flašku s TNT, kterou jsem umístil pod schody, k nápisu "bomb here". V nejzapadlejším koutě školy jsem ještě sebral zápalky Sušice. Vydal jsem se do chodby před sborovnou a použil klíč k odemknutí dveří. Po útěku přes okno a žebřík jsem sebral klasák a šel s ním za plot, na místo s ohništěm, kde jsem inkriminovaný dokument zapálil sirkami.
KONEC POSTUPU HROU
Vítězství ! |
Všechno to byl jen sen |
Kalkulačka MZ-800 a radiátor C-64 |
Verdikt: Solidní technické zpracování, ovládání a zajímavý námět likvidace třídní knihy. Věřím, že pro studenty daného gymnázia v Banské Bystrici, se musí jednat o poklad.
Hodnocení: 4/10
Škoda, že se nedochovala ta Atari verze hry. Třeba se autoři ozvou :-).
OdpovědětVymazat