čtvrtek 9. července 2020

Hra 448: Madhouse 3 (1990)


Madhouse 3
Vývojář: Petr Novák
Vydavatel: Terrior Soft
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Volné pokračování hry Madhouse (1988) z počítačů Sharp. Jak je vidět z úvodní obrazovky autorovy další hry Detector (1990), v roce 1989 vznikla i textovka Madhouse 2, ta se ovšem zatím nepodařila najít. Cílem bude, jak jinak, utéct z ústavu Madhouse. Tam před několika hodinami propukla vzpoura a pacienti uvěznili 5 lékařů. Ty musíme najít, získat od nich 5 klíčů, otevřít bránu ústavu a uniknout. 

Menu

Zápletka

Instrukce

Hra se ovládá klasicky přes psaní příkazů, přičemž slova se můžou zkracovat na první tři písmena. Bohužel zde není k dispozici slovník příkazů, takže na ně budeme muset přijít během hry. Parser si moc nerozumí se synonymy a na některých místech je trochu problém přijít na správný výraz, který hra akceptuje. 

Obrazovka je rozdělena na několik částí, kdy v horní polovině vidíme popis aktuální obrazovky, vlevo dole máme kompas se zvýrazněním směrů, do kterých lze jít. Dole uprostřed je výpis sebratelných předmětů v lokaci a vpravo dole je přehled již získaných klíčů. 

Začátek hry

První krok a hned smrt

Příkazy lze zkracovat

Během našeho putování narazíme na řadu pacientů ústavu, z nichž někteří jsou neškodní a interakce s nimi přináší jen nějakou vtipnou situaci, najdou se však i tací, jež jsou nebezpeční a naše putování ukončí (např. z prvního Madhousu okopírovaný šílený matematik).

Ke konci hry jakoby ale autorovi došly nápady a hádanky rezignují na nějakou nápaditost, kdy cílem je vždy pouze vzít nějaký předmět, donést ho vhodnému pacientovi na celu, získat od něj další předmět a toto opakovat asi desetkrát. Logiku jsem v mnoha hádankách také nenašel - např. mi není jasné, proč mám hladovému bláznovi dát tužku, který dotyčný pak spořádá. 

Našel jsem prvního doktora

Nedá se nic dělat, revizora je nutno respektovat

Hýbat s neznámými pákami se nevyplácí

Mapa

POSTUP HROU
Prošel jsem okolo kašny a vzal jízdenku (VEZ JIZ). V kanceláři jsem sebral klíče (VEZ KLI) a v křoví jsem zachránil prvního lékaře (ROZVAZ PROVAZ) a získal první klíč. Ve vrátnici jsem bláznovi dal jízdenku (DEJ JIZ) a prošel dál. Prošel jsem až na konec chodby a odemkl obě dveře (POU KLI). Ve skladu jsem sebral láhev s alkoholem (VEZ LAH) a předal ji alkoholikovi v nedaleké cele (DEJ LAH). Získal jsem dynamit (VEZ DYN), jenž jsem použil na pancířové dveře v místnosti na druhé straně chodby (POU DYN). Uvnitř jsem našel dalšího doktora a získal druhý klíč.

Dr. Schwarz přežil výbuch dynamitu

Smrtelnější jak koronavirus

Odkaz na první díl

U bazénu jsem sebral kačenku (VEZ KAC) a v kuchyni nůž (VEZ NUZ), se kterým jsem se vydal do velkého sálu a osvobodil dalšího doktora (POU NUZ), čímž jsem získal třetí klíč. Došel jsem do části s celami. V cele č. 6 jsem dal bláznovi kačenku (DEJ KAC) a získal kalkulačku (VEZ KAL). Tu jsem daroval v cele č. 9 (DEJ KAL) a získal tužku (VEZ TUZ). Tu jsem daroval v cele č. 4 (DEJ TUZ) a získal kanystr (VEZ KAN). Ten jsem daroval v cele č. 3 (DEJ KAN) a získal mastičku (VEZ MAS). S tou jsem došel před celu č. 8, použil ji (POU MAS) a vešel dovnitř, kde jsem sebral puk (VEZ PUK). Ten jsem daroval v cele č. 5 (DEJ PUK) a získal džbán (VEZ DZB). Ten jsem daroval v cele č. 7 (DEJ DZB) a konečně získal lano (VEZ LAN). 

Proč chce hladový tužku?

Něco mi říká, že tu najdu dalšího doktora

Konečně můžu tyhle dveře otevřít

S tím jsem došel k odpadní jámě přivázal ho ke kůlu (PRI LAN), čímž jsem osvobodil dalšího doktora a získal čtvrtý klíč. Vrátil jsem se k celám a na východní straně odemkl dveře (POU KLI). V místnosti za dveřmi jsem osvobodil posledního doktora a získal pátý klíč. Vrátil jsem se na začátek, odemkl vrata a unikl z ústavu. 
KONEC POSTUPU HROU

Že by posledním doktorem byl samotný autor?

Otevřel jsem vrata z ústavu

Vítězství !

Verdikt: Pokračování hry Madhouse v hodně podobném duchu. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat