Mayday
Vývojář: Peter Machala
Vydavatel: Peter Machala Software (PET)
Vydáno 1989 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Mayday je podobný nedávno recenzované hře The Name Rose (1989) a to ve smyslu, že se nejedná o klasickou textovku, ale spíše o interaktivní prózu, kde nesbíráme předměty, ale volíme z několika možností, co dál dělat.
Autor se inspiroval v knize Mayday od Thomase H. Blocka, jejíž příběh kopíruje. Jde tedy o to, že Americká armáda testuje novou raketu a omylem místo cvičného terče trefí právě letadlo, ve kterém se nacházíme. V trupu letadla tedy zeje díra, většina cestujících je mrtvá, nebo mají v důsledku podtlaku poškozený mozek, a na nás je s letadlem přistát a zachránit se.
Hra není příliš dlouhá a najdeme tu ani ne 20 obrazovek, přičemž jsou nám nabízeny volby, kdy jen jedna je správná a pokud zvolíme jinou, tak zemřeme a nastává konec hry. Největším problémem je fakt, že texty ve hře bohužel nejsou dostatečné pro pochopení děje a bez znalosti knihy mi některé události připadaly naprosto nelogické.
Se hrou byl také problém v mém obvyklém emulátoru (SpecEmu), kdy program nefungoval správně a musel jsem ho spustit v jiném emulátoru (Spectaculator) a ovládat ho pomocí joysticku. Po dohrání hry si můžeme poslechnout devět skladeb přímo od autora s komickými názvy jako např. "So tired, so soon".
Autor se inspiroval v knize Mayday od Thomase H. Blocka, jejíž příběh kopíruje. Jde tedy o to, že Americká armáda testuje novou raketu a omylem místo cvičného terče trefí právě letadlo, ve kterém se nacházíme. V trupu letadla tedy zeje díra, většina cestujících je mrtvá, nebo mají v důsledku podtlaku poškozený mozek, a na nás je s letadlem přistát a zachránit se.
Autor se pravděpodobně znal s vývojáři ze Sybilasoftu |
Dramatický úvod |
Začátek hry |
Hra není příliš dlouhá a najdeme tu ani ne 20 obrazovek, přičemž jsou nám nabízeny volby, kdy jen jedna je správná a pokud zvolíme jinou, tak zemřeme a nastává konec hry. Největším problémem je fakt, že texty ve hře bohužel nejsou dostatečné pro pochopení děje a bez znalosti knihy mi některé události připadaly naprosto nelogické.
Se hrou byl také problém v mém obvyklém emulátoru (SpecEmu), kdy program nefungoval správně a musel jsem ho spustit v jiném emulátoru (Spectaculator) a ovládat ho pomocí joysticku. Po dohrání hry si můžeme poslechnout devět skladeb přímo od autora s komickými názvy jako např. "So tired, so soon".
Trefila nás raketa |
Tady slova nepomohou |
Člověk neznalý knihy v tomto momentě samozřejmě poslechne, což je chyba |
POSTUP HROU
ano, ne, ano, úder, ano, do salónu, ne, palivo, zapalování, ano, ne, ano, ne, ne, ano, hrát
KONEC POSTUPU HROU
To je krasny echt socialisticky uvedomnely program. Radost cist ty zvasty o dolaromanii a imperialistech :D Machala asi nehral Raid Over Moscow :D
OdpovědětVymazatAhoj tu autor, tú poslednú obrazovku musím niekedy nahrať, 35 rokov som to nepočul. :-) Wow.
OdpovědětVymazat