Kewin: Hladač Pokladov
Vývojář: Ladislav Karrach
Vydavatel: KamaSoft
Vydáno 1989 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
"
Hladač pokladov" je nepřímé pokračování hry
Kewin: Tibet Temple (1988). Zatímco to byla klasická textovka, v tomto případě se chtěl autor vydat trochu jiným směrem. Jak sám píše na úvodních obrazovkách, snažil se vyhnout klasickému modelu textových her, kde se vybírá z dostupných příkazů. Místo toho se větší důraz klade na logickou úvahu.
Ve finále tady máme zajímavý hybrid mezi textovkou a logickou hrou v nadstandardním grafickém zpracování. V tomto ohledu mi přijde sympatické, že se L. Karrach snažil nabídnout něco nového, což dokázal už ve své dřívější textovce
Expert for Bank (1987).
![](https://2.bp.blogspot.com/-BWGUNKqHGkQ/XNKritJowHI/AAAAAAAAIJs/tvTZbkGqzegjeaaeZpO9gcQz61WmLPUdgCLcBGAs/s400/2.png) |
Úvodní obrazovka s posouvajícím se textem |
![](https://4.bp.blogspot.com/-KpadVc85JVY/XNKtTg2qhBI/AAAAAAAAIJ4/sdnXzJNL1sc-qtSe54oyGSAntVyLuPT2ACLcBGAs/s400/3.png) |
Instrukce |
![](https://2.bp.blogspot.com/-7Ia-CJno_As/XNKtZ6WRa4I/AAAAAAAAIJ8/1PcrDaV3B1gF4KVATRb4VBlsZx9lXB0WQCLcBGAs/s400/4.png) |
Popis příběhu |
Příběh nás zavede do
Egypta, kde
budeme v roli světoběžníka a dobrodruha Kewina odhalovat tajemství pyramid. Ovládání je řešeno pomocí kláves "5", "7 a "8", jimiž určujeme, kterými dveřmi chceme pokračovat. Hra je totiž v podstatě rozdělena na místnosti, kdy v každé je nějaká logická hádanka. Při přesunu mezi místnostmi pak vždy uvidíme krátkou animaci, jak Kewin pokračuje chodbou vpřed.
![](https://4.bp.blogspot.com/-kjVlFOL1rgA/XNKv2f3n-nI/AAAAAAAAIKM/t9WF4Aw5D70vIM6msxUMKUZuGohULlyMwCLcBGAs/s400/5.png) |
Kewin v animaci prochází chodbou |
![](https://1.bp.blogspot.com/-AlWkNoD7AEI/XNKv8JODXyI/AAAAAAAAIKQ/XU-s_9SOJB0-y3WmcxqwSt2u2DDZeuC1gCLcBGAs/s400/6.png) |
První místnost je jen zahřívací |
![](https://4.bp.blogspot.com/-UK3OILdhH44/XNKwAMy2LmI/AAAAAAAAIKU/6DU4kL5QDV0TdpOMbvg3f-akzsTmfNmIACLcBGAs/s400/7.png) |
Setkání s bohem Ra |
Z
hádanek tu najdeme třeba klasické "zjisti, kdo říká pravdu a kdo lže", luštění hieroglyfů či hru s dřívky, kdy na nás nesmí zbýt poslední, jinak prohrajeme. V případě neúspěchu nás buď obyvatelé pyramidy sežehnou svým laserovým zrakem, neřeknou nám klíčovou nápovědu, nebo v tom lepším případě se jen vrátíme o obrazovku zpátky.
Jelikož je hra příliš veliká, je rozdělena na dvě části, kdy v polovině hry se začne načítat další část.
![](https://4.bp.blogspot.com/-Nu4c6OzO39E/XNK4O9kF2gI/AAAAAAAAIKw/jCXh0qg3VZ8oESkhZvxaQZ1C9QZB13F1QCLcBGAs/s400/8.png) |
A teď kdo lže |
![](https://2.bp.blogspot.com/-gM9JP2aOjeg/XNK4UTQPqJI/AAAAAAAAIK0/VRN7yRf5Hds7HZ97_OQ2uKiWWlhIpoODACLcBGAs/s400/9.png) |
Nápověda na zdi |
![](https://4.bp.blogspot.com/-5DSfDSKKAYU/XNK8eCWb_5I/AAAAAAAAIMM/QfCgxoN2dSUHunrqBVRlhJeaolML4z_ngCLcBGAs/s400/kewin2.png) |
Mapa |
POSTUP HROU
U tří sfing jsem si vzpomněl na znaky "XXV" a odpověděl jsem tedy "NIE; NIE; ANO". U služebníka jsem odpověděl, že mě posílal "RAMSES" (jinak je nutné vyhrát hru s dřívky, kdy pro vítězství stačí vzít postupně 1, 3, 3, 3, 3, 3 dřívek). Tím jsem se dostal do druhé části hry.
U faraonových kněžek jsem potřeboval najít tu černou. Jelikož si vyměnily šaty, tak to určitě nebylo č. 1. Požádal jsem, ať se otočí č. 3 - pokud byla tvář černá, byla to ona. Pokud ne, zvolil jsem č. 2. Kněžka mi prozradila, že každý Xtý z faraonovi stráže zemře.
![](https://3.bp.blogspot.com/-9uFZiHupMNc/XNK503PCNVI/AAAAAAAAILc/hU937aJM2iIjCLMDJ_zKR9Pv4QLnysM5gCLcBGAs/s400/12.png) |
Začátek druhé části |
![](https://1.bp.blogspot.com/-CV6PcI0LxZY/XNK6RgD1HVI/AAAAAAAAILk/VOjbPGjFxhAvUfq4h5TApSyoQLGi99wOgCLcBGAs/s400/14.png) |
Kněžky se v pyramidě nudí, a tak trápí kolemjdoucí hádankami |
Vojáků bylo celkem 14 a Ra zabíjel každého Xtého, dokud nezbyl poslední, což jsem chtěl být já. Nezbývalo, než si řešení nakreslit na papíře (např. každý 2. = č. 13, 3. = č. 2, každý 4. = č. 9, atd.). Čísla jsem posunul pomocí "6" a volbu potvrdil "7". Když jsem zbyl jako poslední, dostal jsem se do předsíně hrobky, kde mě čekal posvátný scarabeus. Zvolil jsem "2" a došel do prázdné hrobové komory.
KONEC POSTUPU HROU
![](https://4.bp.blogspot.com/-q3e7grpwYds/XNK7voyF5II/AAAAAAAAIL0/c0c_73w7s80uGaDM5UQcS7q38mL0-EpWQCLcBGAs/s400/16.png) |
Bůh Ra svým zrakem zabíjí stráže. |
![](https://3.bp.blogspot.com/-8MD2gir2WiE/XNK79ocBn5I/AAAAAAAAIL4/Nx1c94jVnFsTV-kCPxUOqMJVAHFmg7p-gCLcBGAs/s400/17.png) |
Následuji posvátného brouka |
![](https://2.bp.blogspot.com/-0KC0iD4qj1w/XNK8CqV7cpI/AAAAAAAAIMA/m5YP27IOIMovBqy2RNqZlOHmtcc5PRhbgCLcBGAs/s400/18.png) |
Vítězství ! |
Verdikt: Ambiciozní hybrid textovky a logické hry s nadstandardní grafikou. Mínusem je trochu zmatené ovládání a krátkost.
Hodnocení: 4/10
Ahoj, pozrel som sa na ten hieroglyficky napis, ktory spominas a tu je postup jeho rozlustenia: https://docs.google.com/document/d/13FbiQs-WWHrCtRv4BFZ-YuxnnjrsFmwNTsxdHCmiheQ/edit?usp=sharing
OdpovědětVymazatTyjo, to mě vůbec nenapadlo to takhle luštit, hodně dobré :o)
Vymazat