pátek 17. května 2019

Hra 323: Mr. Horror (1989)


Mr. Horror
Vývojář: N. PO. P. Software
Vydavatel: N. PO. P. Software
Vydáno 1989 pro Atari 8-bit
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Z informací z archivu jsem si původně myslel, že se jedná o textovku, ale není tomu tak. Máme tady "bludišťovku" s pár zajímavými mechanismy. Jakožto poutník se vydáváme do pyramidy boha slunce "Re" a budeme se snažit odhalit její tajemství. Začínáme tedy před pyramidou a po pár krocích vyskočí jakýsi matematický kvíz o deseti otázkách, na které musíme správně odpovědět, jinak končíme. Pojal jsem podezření, že je na tomto založená celá hra, ale počítat naštěstí musíme jen na začátku hry. 

Příběh
Instrukce
Začátek hry před pyramidou

Po této úvodní zkoušce se konečně ocitáme uvnitř pyramidy, což je vlastně velké bludiště složené z šesti pater, kdy na každém patře jsou maximálně čtyři obrazovky. Mezi patry se pohybujeme pomocí výtahů, kdy modrý výtah nás vezme nahoru a fialový dolů. Nejsou tu žádní nepřátelé, ani časový limit. Bojovat tedy budeme pouze proti svému špatnému orientačnímu smyslu a hlavně dveřím, ke kterým potřebujeme najít správný klíč.

Úvodní matematický kvíz o deseti otázkách
Konečně uvnitř pyramidy
Ho ho

Kromě dveří tu jsou také jakési zdi, jež můžeme zničit tím, že šlápneme na plošinku. Bohužel se tu vyskytují i slepé uličky, kdy se třeba výtahem dostaneme do jiného patra, ale zpátky už to nejde. Pořád si nejsem jistý, jestli to byl záměr autora, nebo je to bug. 

Cílem hry je najít všechny klíče, což nám dovolí dostat se ke studnici moudrosti, jež nám prozradí náhodně generovaný vstupní kód. Ten si musíme opsat a dojít na druhou stranu bludiště, kde na nás čekají dva strážci. Těm kód napíšeme a dostaneme se dál, na poslední obrazovku.

Tak doufám, že mám správný klíč ke dveřím uprostřed
Studnice moudrosti mi prozradila vstupní kód
Strážci by mě bez kódu dál nepustili

Tady máme "hledat průchod", což v podstatě znamená projít všechna políčka na prázdné obrazovce a mačkat na joysticku "fire" - nakonec se zadaří a najdeme hrobku Tutanchamona, čímž hra končí. 

Zajímalo by mě, z jaké hry autor čerpal inspiraci - napadá mě hlavně legendární hra na Atari 2600 jménem Adventure z roku 1979. 

Heslo znám
Poslední místnost
Vítězství !

Verdikt: Zajímavá bludišťovka, kdy nic podobného jsme tu zatím neměli. Nezlobil bych se, kdyby se v budoucnu objevilo něco podobného, ale více propracovaného. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat