Stav: Dokončeno
Nemesis se svým podtitulem odkazuje na oblíbenou Atari textovku
Multi Pascal 2.7 aneb Pomsta Šíleného Ataristy (1989) a i
zápletka je velice podobná - hra se odehrává v klubu mládeže v
Nymburce, kde je třeba platit za vstup, s čímž hlavní hrdina hry zásadně nesouhlasí, kvůli čemuž je z klubu vyhoštěn. Zároveň mu jeden z návštěvníků z pomsty shodí počítač na zem, což může vést pouze k tvrdé odplatě. Po několika měsících jsme tedy zpět, i s tzv. "
likvidátorem počítačů". Ten musíme zapojit do rozvodné sítě klubu, čímž zničíme všechny připojené počítače.
|
Logo AnarchySoftu |
|
Autoři |
|
Pozdravy a vzkazy ostatním autorům |
Už ze screenshotů lze vidět, že se hra
hodně podobá Indiana Jonesovi 3 (1990), kdy autor si od Fuxoftu půjčil velkou část kódu. První dojem je tedy velmi dobrý - příkazy se dají zkracovat na první tři písmena, parser chápe spoustu synonym, aktuální postup se dá uložit do paměti počítače, další příkaz lze psát ještě než se objeví kurzor, atd. Tedy úplně ty stejné vychytávky, které byly přítomny už v Indym 3.
|
Příběh #1 |
|
Příběh #2 | Začátek hry |
|
Hra je poměrně krátká a obtížnost je spíše nižší - kdo dohrál Pomstu šíleného Ataristy, tak zde má trochu výhodu, protože průběh je podobný. Můžeme prozkoumávat okolí klubu a poté se vydat dovnitř, kde potkáme řadu počítačových nadšenců, z nichž někteří mají i jména a nepochybně jde o reálné osoby, které se tehdy v klubu vyskytovaly. Je tu vedoucí Stejskal, programátor Janiš, Honza Němec, punker Honza Pokorný a dokonce i jakýsi netopýr Pepa, který se prý zbláznil ze hry Batman. K útěku nám dokonce pomůže samotný autor, AnarchySoft.
|
Propagační plakát Občanského fóra |
|
Příkazy se dají zkracovat |
|
Jsem chlípník |
Jak autoři zmiňují v textech, plánovali ještě další hru jménem "Lunar Crazymen", ta ale pravděpodobně nikdy nevyšla. V názvu hry je sice číslovka "2", ale první díl nespatřil světlo světa. Při pohledu na seznam her to vypadá, že toto je poslední hra od velmi plodného autora Martina Malého (DemonSoft / AnarchySoft), který nám přinesl mezi lety 1988-1990 hned několik kratších textovek, každou s úplně jiným zpracováním. Nemesis 2 bych označil za jeho nejpovedenější dílo.
|
Punker Honza Pokorný |
|
Šílený netopýr Pepa |
|
Honza Němec hraje Football Managera |
|
Mapa
|
POSTUP HROU
Na cestičce jsem prozkoumal tašku (PRO TAS) a sebral kazetu (SEB KAZ). V parku jsem prozkoumal lavičku (PRO LAV), našel rum (SEB RUM) a daroval ho opilcovi (POL RUM). Za domem jsem získal láhev s olejem (VEZ LAH). Vešel jsem do klubu a kazetu položil mezi počítačové maniaky (POL KAZ). Sebral jsem padesátikorunu (SEB PAD) a vydal se s ní za vedoucím klubu Stejskalem, kdy po cestě do mě někdo strčil a rozlil jsem olej před lednicí. Stejskalovi jsem dal padesátikorunu (POL PAD), ten vyběhl a upadl u lednice. Prozkoumal jsem jeho tělo (PRO STE) a sebral svazek klíčů (SEB KLI).
|
Atari 800XE, Spectrum, LogoStar PC a kopírování kazet |
|
Stejskal doplatil na svoji hamižnost |
|
Najdeme tu i PMD 85-2 |
Klíči jsem odemkl skříň, otevřel ji a prozkoumal (ODE SKR; OTE SKR; PRO SKR) a získal páječku (SEB PAJ). U rozvodné skříně jsem zapojil likvidátor (ZAP LIK) a utekl až k zastávce u silnice, kde na mě čekal Anarchysoft s autem. Nastoupil jsem dovnitř a nechal se odvést z místa mé pomsty.
KONEC POSTUPU HROU
|
"Počýtač" Atari 130XE |
|
Dostat televizorem Merkur bych nechtěl |
|
Vítězství !
|
Verdikt: Solidní kratší textovka, která hodně těží z povedeného zpracování Indiana Jonese 3.
Hodnocení: 4/10
To je dobry, precist si takhle vzkaz po 30 letech... :)
OdpovědětVymazatTo by mě zajímalo jestli bys mu odpověděl kdyby sis to přečetl před 30 lety? :)
VymazatJeště jednu hru Q-Bert Martin Malý vytvořil v roce 1991.
OdpovědětVymazatHele k tomu hodnocení, jak může těžit z Jonese? Jako ten engine je stejnej, ale účel světí prostředky, narozdíl od Jonese se to aspoň dá dohrát a nedostanete se do mrtvejch bodů. Jako může těžit maximálně z Pomsty Šíleného Ataristy, to jo, ale tam bych to viděl spíš na inspiraci. Osobně si myslím, že tohle je asi nejlepší textovka pro Spectrum.
OdpovědětVymazatNo myslel jsem právě ten engine z Indyho, kterej je velmi povedenej. Dost to přispívá k bezproblémovému ovládání a plynulému zážitku.
VymazatV navode chybi, ze je potreba dat rum opilci, jinak se utek nezdari.
OdpovědětVymazatMáš pravdu, na to jsem zapomněl. Doplněno.
Vymazat