čtvrtek 8. srpna 2024

Hra 981: Merlin: Zkouška (1994)


Merlin: Zkouška
Vývojář: Jan Švec
Vydavatel: Aurum Soft
Vydáno 1994 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V úvodních textech se sice dozvíme, že se jedná o "první díl z cyklu textových her o kouzelníku Merlinovi", nicméně zdá se, že Zkouška je to jediné, co Aurum Soft vytvořil, tedy alespoň nic dalšího se nedochovalo. 

Jakožto kouzelnický učeň Merlin se vydáváme podstoupit zkoušku, abychom byli přijati mezi opravdové kouzelníky. Naším úkolem bude přinést z magického ostrova dračí vejce a kouzelný lektvar. Naše výbava se skládá z ocelového meče, bezedné brašny a kouzelnické knihy se dvěma kouzly - zraňující ohnivý blesk a léčící zlatý blesk. 

Instrukce

Příběh

Začátek a seznam příkazů

Souboj s drakem

Pomocí SLOVNIK si můžeme kdykoliv vypsat seznam všech dostupných příkazů - ZKOUMEJ, POUŽIJ, DEJ, KOPEJ, ŘEKNI, VSTUP, VEN, SITUACE a INVENTAR. Slova se musí zkracovat na první tři písmena bez diakritiky. Zvláštností je absence příkazu VEZMI, kdy předměty se sbírají automaticky při použití ZKOUMEJ. 

Na několika místech nás čekají i souboje, které probíhají velmi jednoduše, kdy si pouze volíme zda-li chceme zaútočit mečem či kouzlem, kdy druhá možnost je silnější, ale stojí omezenou energii, která se nedá doplnit. Po útoku máme také možnost se druhým zmíněným kouzlem vyléčit

Zbytky pokladů

Poustevník mi uvařil lektvar, takže cíl je splněn, že?

Cože, jaké peníze na studia?!

Celou dobu se budeme pohybovat po ostrově, přičemž do bažinaté východní části se dá dostat pouze s holínkami. Po získání dračího vejce a lektvaru se hra ukončí odkudkoliv zadáním příkazu REK(ni) QUIES, čímž se dostaneme zpátky do paláce mágů. Nicméně na hráče čeká překvapení, jelikož je nutné získat i dostatek peněz na studia, o čemž se na začátku vůbec nemluví. 

Ve finále tedy musíme prozkoumat každý kout ostrova a hledat všemožné pirátské truhly, poklady, šperky a mince (studium evidentně stojí opravdu hodně). Zásekovým místem je dračí sluj, odkud se dá sestoupit do podzemí, což není nikde naznačeno. Najdeme tu i bugy, kdy např. nejde kopat pod bukem i když máme lopatu a nejprve se musí provést nějaká jiná akce jako např. sebrání truhličky u vraku lodi. Naštěstí to nebrání dohrání hry a je pouze nutné provést akce v určitém pořadí. 

Mapa

POSTUP HROU
Na mýtině před dračí slují jsem sebral byliny (ZKO BYL), vstoupil jsem dovnitř (VST) a zabil draka, čímž jsem získal dračí vejce. Sestoupil jsem zde do podzemí (D) a přes krysy a kostlivce se dostal do pokladnice, kde jsem sebral zbytky pokladu (ZKO POK). 

Odešel jsem (N; VEN), u nejzápadnějšího cípu ostrova vyhrabal z písku (ZKO PIS) mince a u starého dubu našel (ZKO DUB) křišťálovou kouli. Tu jsem daroval poustevníkovi (DEJ KOU) a ten mi z bylinek (DEJ BYL) uvařil kouzelný lektvar. Uvnitř chýše (VST) jsem v bedničce (ZKO BED) našel lopatu a pod postelí (ZKO POS) holínky, jež jsem si hned obul (POU HOL). 

Na severní pláži jsem prozkoumal koráb (ZKO KOR) a získal truhličku s diamanty. Pod starým bukem jsem vykopal (KOP) truhlici s pirátskými mincemi. V jedné části jsem prozkoumal močál (ZKO MOC) a našel šperky. S dostatkem zlata jsem se vrátil do paláce (REK QUIES). 
KONEC POSTUPU HROU

Vykopat truhlici je občas problém a to kvůli bugu

Na východní část ostrova jen s holínkami

Vítězství!

Verdikt: Autor se snažil tuhle fantasy textovku udělat trochu zajímavější přidáním soubojů, nicméně ty jsou velmi jednoduché a nezajímavé. Také by mohla být na začátku v textech zmínka, že naším úkolem je sbírat poklady a negativem jsou též menší bugy a "schované" podzemí. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat