středa 21. srpna 2024

Hra 986: Na Resetkání (1994)


Na Resetkání
Vývojář: Jaroslav Bubeník (Hologram) & Sir Hippo Lanex & Spermye & Master Crank & Walter & Utopia & Bomber
Vydavatel: Jaroslav Bubeník (Hologram)
Vydáno 1994 pro Amiga
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Milovník textových adventur J. Bubeník (Indiana Jones 2 (1991), Debil's Action (1991), Toayen in Action (1993)) vytvořil i tuto textovku pro Amigu s podtitulem "14 minut kompilace čili cesta na Resetkání tam a zase zpátky" a to s malou pomocí hned od několika lidí, kteří např. dodali obrázky, (podařenou) hudbu či se podíleli na testování. 

"Resetkání" byla, respektive stále je, událost určená primárně pro milovníky počítačů Amiga, která se odehrává v Brně. Cílem je se osobně potkat a strávit nějaký čas ve společnosti dalších lidí se stejným koníčkem. A právě na takovouto akci se chystá i hlavní hrdina této hry, který je velkým fanouškem zmíněného Toayen in Action a v záchvěvu inspirace vytváří vlastní textovku se jménem Tisíce Radioaktivních Stínů. Tu chce právě na Resetkání dostat mezi lidi a vydobýt si tím nějakou tu slávu a respekt mezi svými soukmenovci. Plány mu ovšem překazí soused, který mu den před odjezdem odcizí počítač jako odplatu za divoké alkoholové večírky. Naším úkolem tedy bude získat zpět počítač a všechno jeho příslušenství a dorazit včas na akci v Brně. 

Úvodní obrázek

Příběh #1

Příběh #2

Uvedené datum je 1. 11. 1994

Začátek hry

Pomocí SLOVNIK si lze vypsat všechny dostupné příkazy, kdy tu najdeme PROZKOUMEJ, SEBER, POLOŽ, POUŽIJ, STISKNI, ZAPNI, VYPNI, ČTI, NASTUP, INVENTÁŘ, SITUACE, SLOVNÍK, POMOC (výpis několika tipů), POZDRAVY (překvapivě jen jeden pozdrav), LEGENDA (jména všech lidí, kteří při vývoji pomáhali), KONEC a využít lze i RAM SAVE a RAM LOAD pro rychlé ukládání a nahrávání z paměti. Slova se dají zkracovat na první tři písmena bez diakritiky a inventář je neomezený. Využít lze i SEBER VSE a POLOZ VSE. 

Některé příkazy jako třeba ZAPNI, VYPNI, ČTI, skoro nepoužijeme, resp. nejsou potřeba k dohrání hry. Neoblíbená nutnost něco prohledávat vícekrát je bohužel i zde, kdy musíme 2x prozkoumat koš a bednu v kůlně abychom našli všechny předměty.  

Slovník příkazů a POMOC

Někdo má bujnou fantazii

Cílem je také najít svůj počítač a všechno příslušenství

Zpátky se už nedostaneme

Vstupenka na akci; Autor: J. Bubeník

Texty se nesou v humorném duchu a potkávat budeme samozřejmě hlavně lidi z tehdejší Amiga scény, tedy kamarády autora a vlastně i samotného Holograma. Parser funguje spolehlivě a text se vypisuje příjemně rychle, jen je škoda, že množství překlepů v textech je vyšší než malé a na některých místech je vidět, že docházela trpělivost při psaní popisků obrazovek a předmětů. V jedné části se dočkáme i vtípku, kdy si "vypravěč" odejde koupit cigarety a hráč musí čekat, než si zakouří a vrátí se. 

Své putování začínáme v Kladně, odkud se budeme muset dostat na autobusovou zastávku v Praze na Florenci a poté pokračujeme do Brna, čímž hra končí. Design hry v závěrečné fázi je trochu nešťastný, protože nám je dovoleno odjet velice záhy, nicméně pokud nemáme všechny potřebné předměty, tak se dočkáme pouze špatného konce a hra se spustí od začátku (či si ji můžeme nahrát). Následně pak musíme po celé mapě hledat kde jsme mohli co zapomenout - užitečný by byl alespoň výpis, jaké předměty nám chybí. 

Zajímavostí je zabudovaný cheat přímo ve hře, kdy lze na záchodě stisknout neviditelné tlačítko, čímž se objeví všechny existující věci, které pak můžeme sebrat a velice rychle hru dokončit. 

V roce 1998 vyšla přepracovaná verze s pozměněným postupem s označením Na Resetkání 98

Mapa

POSTUP HROU
V posteli jsem našel (PRO POS) legitimaci (VEZ LEG) a v obýváku na koberci (PRO KOB) malý klíč (VEZ KLI), s nímž jsem v ložnici odemkl skříň (POU KLI) a uvnitř našel (PRO SKR) kalhoty (VEZ KAL). V kuchyni jsem 2x prohledal koš (PRO KOS) a našel užmoulaný papír (VEZ PAP) a místenku na autobus (VEZ MIS). V koupelně jsem ve vaně (PRO VAN) našel krokodýla (VEZ KRO) a na záchodě sekeru (VEZ SEK), s níž jsem rozsekal vstupní dveře od bytu (POU SEK) a vyšel ven, kde jsem u policisty ukradl žebřík (VEZ ZEB). Ten jsem využil na balkóně (POU ZEB) k přesunu na svoji zahradu. 

Vypustil jsem krokodýla (POU KRO), který sežral souseda a vydal jsem se do garáže, kde jsem prohledal vůz (PRO VUZ) a našel monitor (VEZ MON). V kůlně jsem 2x prohledal dřevěnou bednu (PRO BED) a našel diskety (VEZ DIS) a hřebíky (VEZ HRE). V kurníku se pak nacházel můj počítač Amiga (VEZ POC). Došel jsem na autobusovou zastávku a nastoupil (NAS). 

Veverka nechce oříšek!

ZOO a Depešáci

Vytvoření mostu pomocí chipsů, to se jen tak nevidí

Autorovi došla trpělivost a šel si pro cigarety

Před obchodním střediskem jsem našel invalidní vozík (VEZ VOZ) a poté pokračoval přes ostružiní na mýtinu, kde jsem šílencovi Cracknelovi ukázal papír (POU PAP) a sebral trafo (VEZ TRA). Pokračoval jsem lesem a veverce dal diskety (POU DIS), které jsem si hned  po její smrti vzal zpátky (VEZ DIS) a u tabule objevil baterku (VEZ BAT). Tou jsem si posvítil v hangáru a našel hasící přístroj (VEZ PRI), kterým jsem zachránil létající stroj (POU PRI) a za odměnu dostal láhev vodky

Vrátil jsem se k příkopu plného sraček a vydal se tentokrát jižním směrem. Z krtin jsem získal (PRO KRT) kulečníkovou kouli (VEZ KOU) a na vysokém stromě jsem ve větvích (PRO VET) objevil karnevalovou masku (VEZ MAS). S tou jsem se vrátil před obchodní dům, vystrašil stařenu (POU MAS) a v příkopu našel její hůl (VEZ HUL). Tu jsem hodil dvěma důchodcům (POU HUL), sebral jejich zuby (VEZ ZUB) a navrch z lednice (PRO LED) ukradl pivo (VEZ PIV). To jsem donesl do lesní hospody a daroval ho alkoholikovi (POU PIV), za což jsem dostal med (VEZ MED). 

V klubu 19 jsem vrátil kulečníkovou kouli (POU KOU) a získal walkman (VEZ WAL). Poté jsem vlezl do kanálu, sebral minci (VEZ MIN) a u krys chipsy (VEZ CHI) a v nich (PRO CHI) AGA chipy. Vylezl jsem ven a ve slepé ulici získal od Kruegera výměnou za hřebíky (POU HRE) dlouhou šňůru k monitoru (VEZ SNU). Poté jsem pokračoval do ZOO, na pěšince sebral motorovou pilu (VEZ PIL) a hrochovi daroval AGA chipy (POU AGA), za což jsem dostal kazetu (VEZ KAZ) do walkmana (POU KAZ). Cestu dál blokoval medvěd, ale odlákal jsem ho medem (POU MED) a jámu překonal nasypáním chipsů (POU CHI). 

Bezzubý vlkodlak

Hologram je kaput

Poslední kus vybavení je v kapse

Autobusové nádraží v Praze

Na druhé straně jsem počkal v lese, až si Bubeník zakouří (grr) a sebral střep (VEZ STR) a roh (VEZ ROH). Bombera jsem pak zpacifikoval walkmanem (POU WAL) a vlkodlakovi vrátil zuby (POU ZUB). Ve vektorovém lese jsme Jofa vyřezali s pomocí střepu (POU STR) a přes závoru jsem se dostal díky minci (POU MIN). U táboráku jsem alkoholikům daroval láhev (POU LAH) a sebral kanystr s naftou (VEZ KAN). U Lucinky jsem zatroubil na roh (POU ROH) a díky vlkodlakovi získal myš k Amize (VEZ MYS). Na silnici jsem pomohl kamarádům, odstranil spadlý strom (POU PIL) a věnoval naftu (POU KAN), za což jsem dostal magneťák a byl odvezen zpět na autobusové nádraží. 

Díky invalidnímu vozíku a svému hereckému výkonu jsem byl schopný nastoupit do autobusu (NAS) a byl odvezen do Prahy, na nádraží Florenc, kde jsem se všemi potřebnými věcmi odjel dalším autobusem až na akci do Brna.
KONEC POSTUPU HROU

UŽ ZASE MI NĚCO CHYBÍ?!?!

Vítězství!

Cigareta v ruce talentovaného mladíka

Zabudovaný cheat

Verdikt: Humorná textovka oslavující tehdejší Amiga scénu, negativem je závěrečná kontrola potřebných předmětů, která mohla být vyřešena elegantněji a překlepy v textech.
Hodnocení: 4/10

Žádné komentáře:

Okomentovat