Myšičky 2
Vývojář: Marek Vít
Vydavatel: Jengs
Vydáno 1994 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Druhá polovina textovky Myšičky (1993), pro jejíž spuštění je vyžadovaná uložená pozice ze závěrečné obrazovky, což je naštěstí možné dát dohromady i v emulátoru. Důvodem je, že si přenášíme předměty v inventáři a pokud nemáme ty správné, tak se nedostaneme na konec. Z prvního dílu je potřeba drátěná košile, meč a zlato.
Jakožto myší princ Myšák tedy pokračujeme v zachraňování princezny Syromily ze spárů zlého černokněžníka.
Začátek a přenesené předměty z první části |
V tomhle lese se jakákoliv pomoc bude hodit |
Předmět vytáhneme tak, že s obludou promluvíme |
I obluda přislíbila pomoc |
Slovník příkazů je stejný jako v první části, nicméně jich zde potřebujeme výrazně méně a to PROZKOUMEJ, JDI, VEZMI, POLOZ, DEJ, DIVEJ SE, MLUV, STRIHEJ, POMOC, CEKEJ, ZABIJ, ODEMKNI, INVENTAR a SCORE.
Slova se můžou zkracovat na první čtyři písmena a píší se malými písmeny bez diakritiky. Předložky přitom můžeme vynechávat - např. JDI STROM. Zajímavým příkladem je MLUV CHALOUPKO OTOC SE, kdy stejně jako ve známé pohádce donutíme chaloupku, aby se k nám otočila vstupem.
Chaloupka se otočila, ale hra pro mě dobře neskončila |
Podlá ježibaba mi zadala úkol |
Obluda mě ochránila před smečkou vlků |
Teď vypadni! |
Velkou část mapy zabírá tajemný ponurý les, v němž narazíme na několik stvoření, jimž můžeme pomoct, což je později opětováno. V chaloupce na kuří nožce bydlí šeredná ježibaba, která nám zadá úkol, po jehož splnění jsme schopni proměnit místní obludu zpátky v bílého hřebce. Samotný černokněžník pak sídlí na hradě na vrcholku Temné hory.
Ve srovnání s prvním dílem je tento výrazně kratší a jednodušší, ale i tak je obtížnost poměrně vysoko a to hlavně kvůli několika zásekovým místům, např. černokněžníka zdržíme položením pryskyřice před jeho dveře, nicméně tu musíme nejprve získat v lese sebráním kůry stromu, přičemž ta není nikde v textech naznačena.
Mapa |
POSTUP HROU
Odhodil jsem nepotřebné věci (POLO PYTEL; POLO COCKU; POLO POCHO). U vysokého stromu jsem ve křoví zaslechl (PROZ KROV) slabé pípání, a tak jsem ho prosekal (STRIH KROV) a našel malé ptáčátko (VEZM PTAC). Vylezl jsem na strom (JDI STROM), prohlédl hnízdo (PROZ HNIZ) a dvěma vrabcům vrátil jejich potomka (POLO PTAC), za což jsem obdržel příslib pomoci. Slezl jsem dolů a na lesní mýtině našel zraněnou obludu, které jsem vytáhl věc z rány (MLUV OBLU) a poté zavolal ptáčky na zastavení krvácení (POMOC). I vyléčená obluda mi slíbila pomoc. Nedaleko u stoletého stromu jsem objevil pryskyřici (PROZ STROM), kterou jsem nabral na kůru (VEZM KURU).
Příslib pomoci... zase |
Kocour aneb jak je důležité míti předměty z první části |
To je ale nesmysl! |
Vydal jsem se ke kouzelné chaloupce a přistoupil jsem ze severní strany, kam byla natočena. Vlezl jsem dovnitř (JDI CHALO) a od ježibaby dostal úkol. Stádo ovcí jsem dovedl na západní louku a počkal (CEKEJ). Poté jsem se vrátil do chaloupky a po cestě mě obluda zachránila od smečky vlků. Čarodějnice mě nerada odměnila lektvarem (VEZM LEKT). Byli jsme ale stále obklíčeni (MLUV JEZI), a tak jsem zaplatil za nocleh (DEJ ZLATO) a odešel až ráno (JDI DVERE). Vrátil jsem se na mýtinu s obludou a daroval ji lektvar (DEJ LEKT). Došlo k přeměně na bílého hřebce, který mi opět přislíbil pomoc.
Konečně jsem se vydal k Temné hoře, vyšel schody (JDI SCHOD) a vstoupil do hradu. V západní chodbě jsem potkal černého kocoura, kterého jsem zapíchl mečem (ZABIJ KOCOUR) a na jeho těle (PROZ KOCOUR) našel zlatý klíč (VEZM KLIC). Před komnatou jsem nastražil past pomocí pryskyřice (POLOZ KURU) a v žaláři osvobodil princeznu (ODEM MRIZ). Poté už jen stačilo utíkat na jih, kde jsme nasedli na bílého hřebce a byli zachráněni.
KONEC POSTUPU HROU
Princezna osvobozena, teď už jen uniknout pryč |
Konec zlého tvora |
Žili šťastně až do smrti |
Vítězství! |
Verdikt: Oproti první polovině kratší a jednodušší, stále tu ale najdeme nepříjemná záseková místa a boj s hádáním správného příkazu. Negativem také je, že pro spuštění potřebujeme uloženou pozici z konce první části. Přesto se jedná o sympatickou pohádkovou textovku.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat