neděle 18. srpna 2024

Hra 985: Myšičky 2 (1994)


Myšičky 2
Vývojář: Marek Vít
Vydavatel: Jengs
Vydáno 1994 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Druhá polovina textovky Myšičky (1993), pro jejíž spuštění je vyžadovaná uložená pozice ze závěrečné obrazovky, což je naštěstí možné dát dohromady i v emulátoru. Důvodem je, že si přenášíme předměty v inventáři a pokud nemáme ty správné, tak se nedostaneme na konec. Z prvního dílu je potřeba drátěná košile, meč a zlato. 

Jakožto myší princ Myšák tedy pokračujeme v zachraňování princezny Syromily ze spárů zlého černokněžníka

Začátek a přenesené předměty z první části

V tomhle lese se jakákoliv pomoc bude hodit

Předmět vytáhneme tak, že s obludou promluvíme

I obluda přislíbila pomoc

Slovník příkazů je stejný jako v první části, nicméně jich zde potřebujeme výrazně méně a to PROZKOUMEJ, JDI, VEZMI, POLOZ, DEJ, DIVEJ SE, MLUV, STRIHEJ, POMOC, CEKEJ, ZABIJ, ODEMKNI, INVENTAR a SCORE. 

Slova se můžou zkracovat na první čtyři písmena a píší se malými písmeny bez diakritiky. Předložky přitom můžeme vynechávat - např. JDI STROM. Zajímavým příkladem je MLUV CHALOUPKO OTOC SE, kdy stejně jako ve známé pohádce donutíme chaloupku, aby se k nám otočila vstupem. 

Chaloupka se otočila, ale hra pro mě dobře neskončila

Podlá ježibaba mi zadala úkol

Obluda mě ochránila před smečkou vlků

Teď vypadni!

Velkou část mapy zabírá tajemný ponurý les, v němž narazíme na několik stvoření, jimž můžeme pomoct, což je později opětováno. V chaloupce na kuří nožce bydlí šeredná ježibaba, která nám zadá úkol, po jehož splnění jsme schopni proměnit místní obludu zpátky v bílého hřebce. Samotný černokněžník pak sídlí na hradě na vrcholku Temné hory. 

Ve srovnání s prvním dílem je tento výrazně kratší a jednodušší, ale i tak je obtížnost poměrně vysoko a to hlavně kvůli několika zásekovým místům, např. černokněžníka zdržíme položením pryskyřice před jeho dveře, nicméně tu musíme nejprve získat v lese sebráním kůry stromu, přičemž ta není nikde v textech naznačena.  

Mapa

POSTUP HROU
Odhodil jsem nepotřebné věci (POLO PYTEL; POLO COCKU; POLO POCHO). U vysokého stromu jsem ve křoví zaslechl (PROZ KROV) slabé pípání, a tak jsem ho prosekal (STRIH KROV) a našel malé ptáčátko (VEZM PTAC). Vylezl jsem na strom (JDI STROM), prohlédl hnízdo (PROZ HNIZ) a dvěma vrabcům vrátil jejich potomka (POLO PTAC), za což jsem obdržel příslib pomoci. Slezl jsem dolů a na lesní mýtině našel zraněnou obludu, které jsem vytáhl věc z rány (MLUV OBLU) a poté zavolal ptáčky na zastavení krvácení (POMOC). I vyléčená obluda mi slíbila pomoc. Nedaleko u stoletého stromu jsem objevil pryskyřici (PROZ STROM), kterou jsem nabral na kůru (VEZM KURU). 

Příslib pomoci... zase

Kocour aneb jak je důležité míti předměty z první části

To je ale nesmysl!

Vydal jsem se ke kouzelné chaloupce a přistoupil jsem ze severní strany, kam byla natočena. Vlezl jsem dovnitř (JDI CHALO) a od ježibaby dostal úkol. Stádo ovcí jsem dovedl na západní louku a počkal (CEKEJ). Poté jsem se vrátil do chaloupky a po cestě mě obluda zachránila od smečky vlků. Čarodějnice mě nerada odměnila lektvarem (VEZM LEKT). Byli jsme ale stále obklíčeni (MLUV JEZI), a tak jsem zaplatil za nocleh (DEJ ZLATO) a odešel až ráno (JDI DVERE). Vrátil jsem se na mýtinu s obludou a daroval ji lektvar (DEJ LEKT). Došlo k přeměně na bílého hřebce, který mi opět přislíbil pomoc. 

Konečně jsem se vydal k Temné hoře, vyšel schody (JDI SCHOD) a vstoupil do hradu. V západní chodbě jsem potkal černého kocoura, kterého jsem zapíchl mečem (ZABIJ KOCOUR) a na jeho těle (PROZ KOCOUR) našel zlatý klíč (VEZM KLIC). Před komnatou jsem nastražil past pomocí pryskyřice (POLOZ KURU) a v žaláři osvobodil princeznu (ODEM MRIZ). Poté už jen stačilo utíkat na jih, kde jsme nasedli na bílého hřebce a byli zachráněni. 
KONEC POSTUPU HROU

Princezna osvobozena, teď už jen uniknout pryč

Konec zlého tvora

Žili šťastně až do smrti

Vítězství!

Verdikt: Oproti první polovině kratší a jednodušší, stále tu ale najdeme nepříjemná záseková místa a boj s hádáním správného příkazu. Negativem také je, že pro spuštění potřebujeme uloženou pozici z konce první části. Přesto se jedná o sympatickou pohádkovou textovku. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat