neděle 11. srpna 2024

Hra 982: Mines (1994)


Mines
Vývojář: NOP (Jakub Flaška (MatlaSoft) & Jan Flaška (Art)) & Miroslav Hlavička (Scalex)
Vydavatel: J. H. C. S. (Jan Hanousek Computer Software)
Vydáno 1994 pro ZX Spectrum
Žánr: Puzzle
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Autorská skupina NOP kromě Wurmiho pro více hráčů jménem Brutal Worms (1994) vytvořila i tuto předělávku klasické hry z Windows Hledání min (1989). V textech je ale na několika místech zmíněno, že se v podstatě jedná o propagační demo pro jiný produkt a sice pro hudební program Sound Master od stejných autorů. Právě tímto způsobem byla vytvořena povedená úvodní skladba i zvukové efekty ve hře. 

Už od začátku se jednalo o freeware

Hra je vlastně demo pro hudební program Sound Master

Menu

Začátek hry

V menu si vybereme způsob ovládání na joysticku či klávesnici, kdy ve druhém případě budeme využívat předvolené klávesy "Q", "A", "O", "P" pro pohyb kurzoru a "M" pro výběr. Herní plocha je vždy o velikosti 10x10 a naším úkolem je samozřejmě odkrývat políčka a to tak, abychom se vyhnuli nastraženým minám. Čísla vždy značí kolik min je v sousedních políčkách. Na rozdíl od verze pro Windows si zde bohužel nemůžeme zapíchávat vlaječky na pole, kde očekáváme minu. 

Na pravé straně se nachází počítadlo skóre, "take" značí počet zbývajících polí, jež musíme odkrýt, "mines" počet min v úrovni. Bonus začíná vždy na 500 a každou vteřinu se snižuje, takže samozřejmě čím rychleji hru dokončíme, tím více bodů získáme. Level je číslo aktuální úrovně. Ty se od sebe liší jen a pouze počtem min. První úroveň jich má osm a každá další o dvě více. 

Na určité úrovni se hra stává v podstatě nehratelnou, protože nelze pozici min odvodit. Teoreticky se ale dá dosáhnout až na 46. úroveň, kdy zbývají pouze dvě neodkrytá pole a po dokončení se rozbije počítadlo bonusu. Následuje poslední 47. level, který se opakuje donekonečna a skóre se dále nezvyšuje. Autoři evidentně nepočítali, že by se někdo dostal tak daleko a hru netestovali. 

Průběh

Vyřešení úrovně a odhalení min

Dále než do 47. úrovně se dostat nedá

Verdikt: Předělávka Hledání min, která slouží jako demo pro hudební program. V něm vytvořená úvodní skladba je ale slušná. 
Hodnocení: 3/10

3 komentáře:

  1. Nechci se plést, ale úvodní hudba je dělaná nejspíš v Sample Trackeru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom textu co běží v menu se právě píše, že vše kromě zvuku při přičítání skóre bylo vytvořeno v Sound masteru. Ono by bylo divné kdyby úvodní skladbu dělali v něčem jiném když je to propagační demo produktu, který chtěli prodávat.

      Vymazat
    2. Texty toho nakecaj…
      Zvuky jsou jistě ze SoundMasteru, ale jsou jednokanálové jednobitové (na AY s možností hlasitosti, ale pořád jednobitové), zatímco úvodní melodie jsou čtyřbitové samply ve třech kanálech, typický Sample Tracker.
      “Hudební” modul ze SoundMasteru je třeba ve Fervoru nebo +GAMA’s Megademu, ten zvuk nesnese se Sample Trackerem srovnání.

      Vymazat