Skinhead Story
Vývojář: Robert Zaborowski (ESC) & Filip Oščádal (Fred Brooker / Hero Music Company)
Vydavatel: Excellent Software Company (ESC) & Software Pyro Company (SPC)
Vydáno 1993 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Robert Zaborowski (Sydova Akce (1991), Lví Srdce (1992), Crix (1993), Ra (1993) a další) vytvořil i tuto textovku točící se okolo otázky "jak vyřešit romský problém". Před vydáním samotné hry vyšlo ještě samostatné demo s úvodním příběhem a podařenou hudbou, kterou autor použil bez vědomí tvůrce Freda Brookera. Samotná hra je pak rozdělena na tři části - první je úvod, druhá samotná hra a třetí závěrečná gratulační obrazovka s další hudební skladbou a pozdravy.
V úvodu si prohlédneme náš životopis, kdy už z něho je jasné, že celá hra se bude nést v humorném duchu - jakožto Jan Rozparovač jsme prožili velmi komplikované dětství, kdy nám Romové zabili rodiče, což vyústilo v naší transformaci ve skinheada a problémy ve škole, resp. polepšovně. Naším úkolem bude pomstít rodiče a vyhladit celou romskou mafii.
Naše osobní údaje |
Úvod do příběhu |
Fred Brooker poskytl hudbu... nevědomky |
Vskutku slibný začátek |
Ovládat hru lze na joysticku či klávesnici, kdy vybíráme ve spodní části z příkazů JÍT, VZÍT, POLOŽIT, ZKOUMAT, POUŽÍT, SITUACE, INVENTÁŘ, HUDBA a KONEC. Pro JÍT se směry zobrazují na spodním okraji obrazovky, nicméně hra nijak neindikuje kam se doopravdy dá jít, a tak musíme tipovat. U dalších příkazů se může zobrazit ještě okno s výběrem předmětu. U příkazu HUDBA si můžeme vybírat ze tří dostupných skladeb.
Inventář je omezen pouze na několik předmětů, takže je nutné i přemýšlet, co si vzít s sebou.
Zajímavá nemocnice |
Narážka na nejčastější smrt v textovkách - vkročení do silnice |
Gamesník Míra dohrál hru Microx (1992) |
Veselý oběšenec |
Najdeme zde malé množství hádanek a pozornost je zaměřena spíše na texty a humorné situace. Začínáme v nemocnici a následně se podíváme do města, kde budeme muset nastražit a odpálit bombu. Z textů se dá odvodit, že se příběh odehrává v Brně. Po cestě potkáváme různé kamarády a známé autora, ale samozřejmě také Romy, kteří tu jsou vykresleni ve velmi negativním světle a velice často zabijeme buď my je, nebo oni nás.
Do slepého konce se můžeme dostat pokud neprozkoumáme kufřík před jeho sebráním (je nutné nalézt Semtex), nepříjemné také je, že se nelze vracet do předchozích sekcí, na druhou stranu to zase nevadí tolik, protože hra je ve skutečnosti poměrně krátká a znovu rozehrání tolik nebolí. Na konci se po aktivování bomby spustí i časový limit, kdy máme jen několik vteřin na to se někam schovat.
Tahle scéna nejlépe vystihuje o čem celá hra je |
Okno s výběrem předmětů |
Sinkléristi jsou zvířata |
Mapa |
POSTUP HROU
U chemika Phila jsem vzal drogy a v šatně plášť. Vrátil jsem se na začátek, z osoby vzal cedulku a zapíchl si ji do pláště, takže jsem byl schopný dostat se přes vrátného ven, kde jsem nastoupil na zastávce do tramvaje. U policisty na koni jsem sebral nůž a odřízl jím oběšence, od nějž jsem získat jízdenku. Položil jsem cedulku, plášť i nůž a u záhadné budovy prozkoumal kufřík, plastelínu a sebral Semtex i kufřík. O kousek dál u stánku jsem objevil i roznětky. Použitím kufříku jsem do něho uložil Semtex.
Pokračoval jsem východním směrem až k mladíkovi Břéťovi, kterého jsem zpacifikoval a sebral jeho kabát, jenž jsem položil u bezdomovce v podchodu u zastávky a získal housle. Nasedl jsem do trolejbusu a vydal se na hřbitov, kde jsem prozkoumal stomatology, zahrál na housle, položil je a sebral zuby. V hotelu v apartmá jsem položil kufřík do koše, použil roznětku, rychle vyběhl před hotel, položil u hlídkujícího cikána zuby a schoval se před výbuchem do bunkru.
KONEC POSTUPU HROU
Skupina inteligentních Romů pracuje na Cigoš viru |
Kam se schovat před výbuchem? |
Konečné řešení Romské otázky |
Vítězství! |
Verdikt: Technicky slušně udělaná kratší humorná textovka, nicméně téma "zabíjení cikánů" nezestárlo příliš dobře.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat