sobota 6. listopadu 2021

Hra 606: Sydova Akce (1991)


Sydova Akce nebo-li Šílený Vynález
Vývojář: Robert Zaborowski & Martin Rérych
Vydavatel: Robert Zaborowski & Martin Rérych
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Již z úvodní obrazovky je jasně poznat, že se autoři inspirovali ve známé Pomstě Šíleného Ataristy (1989). Ujmeme se agenta CIA Johna Glamese, což je takový bratranec Jamese Bonda. Máme za úkol zachránit dům našeho přítele, jenž má být zničen děsivým vynálezem profesora Syda, který ho pojmenoval "Meteor" a schoval ho kdesi v útrobách budovy. Na nás bude ho najít, převést ho na bezpečné místo a tam ho zneškodnit.

Instrukce

Úvod do příběhu

Začátek hry

Příkazy se tentokrát musí psát celé, malými písmeny a navíc s diakritikou. Z instrukcí se dozvíme pouze příkaz "pomoc" (který je mimochodem k ničemu a nikdy nic nenapoví), na ostatní si musíme přijít sami. Najdeme tu "vezmi", "polož", "prohlédni", "otevři", "zapni", "stiskni", "hraj" a "i" pro inventář. Pohybové příkazy se bohužel také musí psát celé, čili "sever", "jih", "nahoru", atd. 

První zmínka o slavném herním časopisu Excalibur!

Depešáci si jedou až padají papírky z lustrů

Příšera zvaná Hlavonožec

Nachází se zde poměrně málo obrazovek - budeme se pohybovat pouze po domě a v jeho blízkém okolí, kde najdeme boudu s automaty, na nichž si zahrajeme mlátičku Double Dragon. Najdeme zde i historicky první zmínku v tuzemských hrách o známém herním časopisu Excalibur, který zde leží v domě na stole. 

Bohužel ani této textovce se nevyhnuly některé do očí bijící gramatické chyby. Na závěrečné obrazovce se dozvíme heslo "LA BONITA OBYVAN KENEBY" (že by Obi-Wan Kenobi?) do druhého dílu, který ale podle všeho nikdy nevyšel. 

Mapa

POSTUP HROU
Prohlédl jsem rohožku (prohlédni rohožku) a našel klíč (vezmi klíč), se kterým jsem odemkl dveře (otevři dveře). Vešel jsem dovnitř (východ), v knihovně prohledal police (prohlédni police) a našel kazetu (vezmi kazetu), kterou jsem v obýváku dal do magnetofonu (zapni magneťák), načež z lustru spadl papírek, jenž jsem prozkoumal (prohlédni papírek) a získal heslo "RAMIX".

V kuchyni jsem sebral mísu s ovocem (vezmi mísu) a v ložnici zmáčkl čudlík na sošce (stiskni čudlík), čímž jsem otevřel tajné dveře. V tajné chodbě jsem narazil na příšeru Hlavonožce - zbavil jsem se jí díky ovoci (polož mísu). Vypadnuté peníze jsem sebral (vezmi 2 Kčs) a běžel zpátky před dům. V boudě s automaty jsem si zahrál Double Dragona (hraj) a zjistil nejlepší výsledek "RAF 289055".

Vrátil jsem se zpátky k příšeře a zastavil se až u pancéřových dveří. Zkusil jsem je otevřít (otevři dveře), řekl heslo (RAMIX) a tajný kód (RAF 289055). V laboratoři jsem pak sebral šílený vynález (vezmi meteor) a dopravil ho na bezpečné místo ke zneškodnění.
KONEC POSTUPU HROU 

Automat Double Dragon

To by mě zajímalo, co to je

Vítězství !

Verdikt: Průměrná kratší textovka inspirovaná Pomstou Šíleného Ataristy. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat