úterý 9. listopadu 2021

Hra 607: Tajemství Hradu Rytíře Xavera (1991)


Tajemství Hradu Rytíře Xavera
Vývojář: Robert Zaborowski
Vydavatel: Robert Zaborowski
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Na hradě rytíře Xavera se dějí podivné věci, prý se tam razí falešné mince a mizí lidi. Jakožto mladý rytíř Jiřík z Michalovic dostáváme zprávu od svého krále, abychom se vydali záhadu prozkoumat. Zápletka tedy převzatá z gamebooku Na Rozkaz Krále (1989). 

V textech je sice zmíněno, že je hra rozdělena na dva díly, nicméně ten druhý vyšel o rok později, budeme ho tedy brát jako samostatnou hru.

Pravda...

Tohle odněkud znám

Instrukce

V instrukcích jsou sice zmíněné některé příkazy, na většinu si ale musíme přijít sami. Máme tu VEZMI, PROZKOUMEJ, DEJ, PRIVAZ, KOPEJ, OTEVRI, ZAVRI, O (opětovný popis obrazovky), I (inventář) a VP pro výpis počtu zadaných příkazů. Slova se dají zkracovat na první tři písmena a vypisování textů je příjemně rychlé. 

Druhá část ovšem vyšla až o rok později

Začátek hry

Jiřík zemřel za velké ideály

Hra je krátká a najdeme tu pouze několik předmětů a hádanek, navíc získání čtyřlístku od babky k ničemu nevede a dá se přeskočit. Celkově by hra byla lehká, ale velkým zásekem je heslo k truhlici, které zní "VECERNIK". Těžko říct, jak na něj přijít, ve hře jsou k nalezení nápisy "SLOUPCE" a "PAPIR" a ty příliš nepomáhají. Jakmile truhlu otevřeme, dostaneme se ještě k indicii "VECER", to už je ale s křížkem po funuse. Autor pravděpodobně zamýšlel rozmístit po hře více nápověd, z čehož nám heslo mělo dojít, ovšem vůbec to nevyšlo. 

Na závěrečné obrazovce se dozvíme heslo "LEVIATHAN" do zmíněného pokračování, jež vyšlo o rok později. 

Jaké sloupce?

Mapa

POSTUP HROU
V jeskyni jsem sebral lano (VEZ LAN), přivázal ho u studny ke trámu (PRI LAN) a spustil se dolů. Zde jsem sebral krumpáč (VEZ KRU) a v lese s ním vykopal (KOP) klíč (VEZ KLI). Vrátil jsem se na dno studny a odemkl dveře (OTE DVE). Za nimi jsem našel truhlu (OTE TRU) na heslo (VECERNIK), ve které byl dukát (VEZ DUK). Ten jsem vyměnil v hospodě (DEJ DUK) za flašku rumu, kterou jsem dal strážnému před bránou (DEJ FLA) a dostal se do hradu. 
KONEC POSTUPU HROU

Babka mi dá čtyřlístek, ten je ovšem k ničemu

Jak jsem měl na tohle přijít?

Vítězství !

Verdikt: Krátká textovka, která ničím nevybočuje a navíc obsahuje nehezké zásekové místo. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat