úterý 30. listopadu 2021

Hra 614: Vražda Na Zámku (1991)


Vražda Na Zámku
Vývojář: M. S. Software
Vydavatel: M. S. Software
Vydáno 1991 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Detektivní textovka inspirovaná britským seriálem Profesionálové. Respektive na začátku si můžeme vybrat, za koho budeme hrát - k dispozici je Bodie, Doyle a Cowley - a to je víceméně celé. Volba nemá žádný vliv na další průběh. Naším úkolem je vyšetřit vraždu, která se stala na zámku "Katzburg" v roce 1990.

Logo vývojáře

Volba charakteru

Přivítání na zámku

Instrukce

Ovládání je zmatené. Pro pohyb mezi obrazovkami se nepoužívá klasické schéma "S", "J", "V", "Z", ale volíme z nabídky pomocí čísel. Směry se přitom neustále míchají, takže pokud chceme jít pouze jedním směrem, tak musíme neustále dávat pozor, jaké číslo je nutné zvolit. 

Někde pomocí čísel zase vybíráme z několika dostupných akcí a jinde zase musíme příkaz klasicky napsat. Přijít ale třeba na příkaz "VYSPAT SE SE SLUZKOU" je téměř nemožné, protože to nikoho nenapadne. Naštěstí toto není nezbytné pro dokončení hry a výsledkem je pouze nápověda. Na mnoha místech se pak program ptá, zda chceme něco udělat a nabízí napsání příkazu, přitom na daném místě se nedá udělat nic. 

Začátek hry

Vybírání z možností

Předměty se používají automaticky

Na začátku se dozvíme, že na odhalení pachatele máme časový limit jednu hodinu. Aktuální čas přitom můžeme sledovat na hodinách, jež jsou k nalezení na třech obrazovkách. Ve skutečnosti ale nemáme hodinu, ale 5960 vteřin, tedy přes hodinu a půl. Jakmile ukazatel dosáhne této hodnoty, přeskočí z nějakého důvodu na 10000 a od té chvíle nesmíme na obrazovky s hodinami vkročit, jinak končíme. 

Klasických hádanek zde příliš nenajdeme, předměty se používají automaticky a hlavní náplní je hledání různých čísel a kódů od dveří. Ty jsou náhodně generované, tudíž nejsou v návodu zmíněné a je třeba si je zapisovat. Popisky obrazovek jsou velmi strohé a většinou nalezneme jen nic neříkající číslo komnaty. 

Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem česnek, lampu a nůž a v komnatě číslo 37 si prohlédl diář, čímž jsem zjistil číslo na policii. O něco severněji jsem našel videokazetu a pod ní vypínač, který jsem zatím nechal být. Vydal jsem se východním směrem, kde jsem nožem zabil vlka. V komnatě 49 jsem rozsvítil lampu, česnekem zničil upíra a na východě zapnul počítač, čímž jsem získal kód dveří č. 1

Pokračoval jsem na sever, obešel nebezpečného spolupachatele a v komnatě 16 našel video přehrávač, na kterém jsem pustil kazetu (ZAPNOUT VIDEO). Bohužel záznam někdo poničil. Pokračoval jsem na západ a našel služku, se kterou jsem se vyspal (VYSPAT SE SE SLUZKOU) a zjistil, že jméno vraha je na papíře v trezoru. Dále na západě jsem nalezl vyčnívající cihlu ve zdi, kterou jsem zasunul zpět a našel kód od komnaty č. 72

A mám další kód

Z kazety se toho moc nedozvím

Během vyšetřování je čas i na zábavu

Vrátil jsem se na místo, kde byla kazeta, zapnul vypínač a zadal kód od komnaty 72. Zapnul jsem počítač a zjistil kód trezoru. Od zabitého vlka jsem šel na jih, dveře zkusil otevřít (OTEVRIT DVERE) a zadal kód dveří č. 1. Trezor jsem otevřel (OTEVRIT TREZOR) s použitím kódu a uvnitř si prohlédl služčiny spisy, na kterých bylo jméno vraha. Našel jsem telefon, zavolal (ZAVOLAT) policii vytočením dříve získaného čísla, vyžádal si CI-5 a oznámil jméno vraha (BRIAN GREEN). 
KONEC POSTUPU HROU

Jméno vraha najdeme v trezoru

Zbývá už jen zavolat policii

Vítězství !

Verdikt: Podprůměrná textovka se zmateným ovládáním. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat