Záhada Tajemného Domu
Vývojář: Radek Štěrba (Raster)
Vydavatel: K-Soft
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Tato klasická textovka, na níž získala distribuční práva firma K-Soft z Břeclavi, je prvotinou Radka Štěrby (Predator, Posthelper, Volleyball (vše 1991) a další). Na začátku zazní úryvek jakési hudební skladby a poté se již dočkáme instrukcí. Naším cílem bude najít starý dům a v něm ukrytý poklad.
A ještě jednou představení hry |
Instrukce |
Cíl hry |
Ovládání je řešeno klasicky psaním příkazů, přičemž pár z nich nám je prozrazeno hned na začátku a na další si musíme přijít sami. K dispozici je ZKOUMEJ, VEZMI, POLOŽ, OTEVŘI, ZAPAL, ČTI, UŘEŽ, ODSUŇ. Jak se píše v instrukcích, slova nelze zkracovat a navíc je nutné je psát s diakritikou. Najdeme tu ale i INV (inventář) a SIT (situace, aneb opětovné vypsání popisu aktuální obrazovky), které toto pravidlo porušují. Příkaz POMOC nám má zobrazit nápovědu při záseku, funguje ovšem pouze v jednom případě s páčidlem.
Začátek |
Zdroj světla bychom měli |
Zkoumání je základ - takto jsme dostali nápovědu, jaký příkaz použít |
Zpočátku se pohybujeme v okolí domu a velice brzy se dostaneme i dovnitř. Na žádném místě se nedá zemřít, což je na tehdejší textovky poměrně neobvyklé. Obtížnost hry je nízko, trochu potrápí jen hledání správného tvaru příkazu při řezání větve, nicméně v tomto případě stačí danou věc prozkoumat a dočkáme se explicitní nápovědy.
Aha, tak tudy vede cesta! |
Mapa |
POSTUP HROU
Vešel jsem do domu a našel svíčky (VEZMI SVÍČKY), které jsem zapálil u krbu (ZAPAL SVÍČKY). V rohové místnosti jsem prohledal nářadí (ZKOUMEJ NÁŘADÍ) a objevil páčidlo (VEZMI PÁČIDLO) a dynamit (VEZMI DYNAMIT). Na zahradě mi padla do oka pila (VEZMI PILU). Vyšel jsem před dům k okénku a vypáčil ho (OTEVŘI OKÉNKO). Přes sklep jsem došel na zahradu a tam odstranil větev (UŘEŽ VĚTEV). V altánku jsem našel klíč (VEZMI KLÍČ), s nímž jsem se vrátil do domu.
V místnosti pro hosty jsem prohlédl knihu (ZKOUMEJ KNIHU) a přečetl si vypadnuvší papír (ČTI PAPÍR). Poté jsem v chodbě otevřel dveře do pokojíku (OTEVŘI DVEŘE) a tam odsunul knihovnu (ODSUŇ KNIHOVNU). U závalu jsem položil dynamit (POLOŽ DYNAMIT) a zapálil ho (ZAPAL DYNAMIT). Uvnitř jsem nalezl zlatou skříňku (OTEVŘI SKŘÍŇKU) a tajemný pergamen (ČTI PERGAMEN).
KONEC POSTUPU HROU
Vůně zatuchlého dungeonu |
To je ten poklad?! |
Vítězství ! |
Verdikt: Dobrá textovka, nicméně v tomto případě by trochu vyšší obtížnost neuškodila.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat