středa 15. prosince 2021

Hra 619: Žižkovská Galérka (1991)


Žižkovská Galérka
Vývojář: Zdeněk Houška
Vydavatel: Hafic Software
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Zdeněk Houška vytvořil pro osmibitová Atari velké množství kratších textovek (Pytlák Říha (1990), Inža (1991), atd.) a Žižkovská Galérka pokračuje v úplně stejném stylu. V tomto případě se vžijeme do role zloděje, který se chce přidat ke sdružení žižkovských mafiánů, v jehož čele stojí "příšerný Sagi". Abychom prokázali svoje schopnosti, musíme splnit úkol, jehož zadání nalezneme v obálce v telefonní budce. Konkrétně půjde o nalezení plnícího pera

Zápletka

Instrukce

Adresa pro připomínky

Stejně jako v předchozích textovkách autora, i zde najdeme některé nepříjemné věci. Popisky aktuální obrazovky se nevypisují automaticky, ale musíme vždy zadat příkaz "SIT". Jinak se vypíše pouze "All left", což je vtípek na "All right". V inventáři můžeme mít pouhé dva předměty a navíc pokud některý položíme, tak nenávratně zmizí. Kromě řešení hádanek tak hráč musí řešit logistiku, respektive kdy jaký předmět sebrat, což může vést k nutnosti hru několikrát rozehrát znovu.

Pro zobrazení popisku obrazovky je nutné použít příkaz SITUACE

Předměty po položení mizí

Zajímavý úkol pro vstup do řad mafie

Seznam dostupných příkazů není dostupný, takže musíme sami přijít na PROHLEDNI, VEZMI, POLOZ, DEJ, NABIJ, ZABIJ, VYPAČ, OTEVRI, PRIPEVNI, ZMACKNI, VLOZ, VYTOC. Slova se dají zkracovat na první tři písmena. 

V hospodě můžeme také koupit sušenky, což je třeba na rozměnění peněz do telefonní budky. Té se také týká jedna nedodělaná část, nebo možná bug, kdy budka se dá kabelem opravit, ale pro dohrání hry to není potřeba, takže se část hry s rozbíjením výlohy kamenem dá přeskočit. 

Mapa

POSTUP HROU
U stromu jsem vzal vajgl (VEZ VAJ), vylezl jsem do koruny a našel pistoli (VEZ PIS). Vajgl jsem donesl dětem na plácku (DEJ VAJ) a získal patronu (VEZ PAT), se kterou jsem nabil pistoli (NAB PIS). Od stromu jsem šel na sever a zastřelil chlápka s kyjem (ZAB CHL). Zahodil jsem pistoli (POL) a vzal prkno (VEZ PRK), díky kterému jsem byl schopný překonat blátivou lokaci. 

V telefonní budce jsem našel obálku (VEZ OBA), přečetl si svůj úkol (PRO OBA) a zase ji zahodil (POL). Před blokem baráků jsem našel peníze (VEZ PEN), prohledal větve (PRO VET) a získal železnou tyč (VEZ TYC), se kterou jsem vypáčil poklop kanálu (VYP KAN), zahodil ji (POL) a dole v bahně (PRO BAH) nalezl klíč (VEZ KLI), se kterým jsem odemkl dveře v místě, kde byly peníze (OTE DVE). Zahodil jsem klíč (POL) a vzal vysílačku (VEZ VYS) a výbušnou bedničku (VEZ BED). 

Nalezl jsem rumiště, připevnil bedničku k zamčené skříňce (PRI BED), odešel z lokace a stiskl tlačítko na vysílačce (ZMA TLA) k dálkovému odpálení. Otevřenou skříňku jsem prohledal (PRO SKR), vzal pero (VEZ PER) a zahodil vysílačku (POL). Na uskutečnění hovoru jsem potřeboval korunu - šel jsem do hospody a 2x si koupil sušenky (SUS), aby mi zbyla mince. Pak jsem se vrátil do telefonní budky, zaplatil (VLO PEN) a vytočil číslo z obálky (VYT).
KONEC POSTUPU HROU

Dálková detonace

Rozměňování peněz

Vítězství !

Verdikt: V podstatě stejné jako předchozí textovky autora. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat