Inža
Vývojář: Zdeněk Houška
Vydavatel: Zdeněk Houška
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Další z textovek plodného autora Zdeňka Houšky (Pytlák Říha (1990), Escape From Grass (1991), Fantóm Opery (1991)) se nese v úplně stejném duchu jako jeho předchozí hry. Inža je krátká textovka, ve které se tentokrát vžijeme do role inženýra, kterému shořel počítač IQ-151, což náš šéf nekvituje úplně s povděkem, takže situaci budeme muset nějak vyřešit. 
![]()  | 
| Klasické IQčko | 
![]()  | 
| Opět musíme neustále zadávat příkaz pro vypsání popisu místnosti | 
![]()  | 
| Do inventáře se nám vejde jediný předmět | 
Máme tu tedy opět textovku se zeleným pozadím a se všemi neduhy z předchozích autorových děl. Takže třeba popis místnosti se nevypisuje automaticky, ale musíme pokaždé napsat příkaz. V inventáři můžeme mít pouze jeden předmět. Předměty po položení nenávratně mizí. 
Ovládání je řešeno přes psaní příkazů, které můžeme zkracovat na první tři písmena. Bohužel není k dispozici jejich slovník, takže budeme muset sami přijít na příkazy PROZKOUMEJ, SEBER, POLOŽ, VOLEJ, NASTUP, VLOŽ, UHOĎ, INSTALUJ, OTEVŘI a několik jejich synonym. Pro zobrazení popisu místnosti je třeba použít příkaz PRO MIS. Místo klasického "I" pro inventář je nutné napsat "NES". 
Celá hra se odehrává v jedné budově, kdy se budeme pohybovat mezi patry pomocí výtahu. Bohužel narazíme nejen na gramatické chyby, ale i na bugy, kdy hra padá s chybou. Nebo třeba skříň v kanceláři kolegy by se měla otevřít klíčem z šuplíku, ten ovšem není třeba. Ve stejném roce vyšlo i pokračování Inža 2. 
![]()  | 
| Schéma se bude hodit | 
![]()  | 
| Mapa | 
POSTUP HROU
Zavolal jsem výtah (VOL VYT), nastoupil (NAS) a jel do 3. patra. V kanceláři kolegy jsem odemkl skříň (ODE SKR), prozkoumal ji (PRO SKR) a sebral pojistku (SEB POJ). Tu jsem na balkoně vložil do přívodu proudu (VLO POJ), výtahem odjel do přízemí a v hlavní rozvodné skříni přepnul vypínač P1 (kanceláře) a P3 (temná komora). 
Ve 2. patře jsem v temné komoře našel palici (SEB PAL), se kterou jsem v 1. patře praštil skladníka (UHO) a zahodil ji (POL). Ve 3. patře jsem sebral imbus (SEB IMB) a s ním otevřel bednu ve skladu (OTE BED). Zahodil jsem imbus (POL), prozkoumal bednu (PRO BED) a sebral nový počítač (SEB POC), který jsem ve své kanceláři nainstaloval (INS POC). 
KONEC POSTUPU HROU
![]()  | 
| Hlavní rozvodná skříň | 
![]()  | 
| Chudák skladník | 
![]()  | 
| Vítězství ! | 
Verdikt: Krátká textovka velmi podobná autorovým předchozím hrám. 
Hodnocení: 2/10









Žádné komentáře:
Okomentovat