čtvrtek 24. června 2021

Hra 559: Inža (1991)


Inža
Vývojář: Zdeněk Houška
Vydavatel: Zdeněk Houška
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další z textovek plodného autora Zdeňka Houšky (Pytlák Říha (1990), Escape From Grass (1991), Fantóm Opery (1991)) se nese v úplně stejném duchu jako jeho předchozí hry. Inža je krátká textovka, ve které se tentokrát vžijeme do role inženýra, kterému shořel počítač IQ-151, což náš šéf nekvituje úplně s povděkem, takže situaci budeme muset nějak vyřešit. 

Klasické IQčko

Opět musíme neustále zadávat příkaz pro vypsání popisu místnosti

Do inventáře se nám vejde jediný předmět

Máme tu tedy opět textovku se zeleným pozadím a se všemi neduhy z předchozích autorových děl. Takže třeba popis místnosti se nevypisuje automaticky, ale musíme pokaždé napsat příkaz. V inventáři můžeme mít pouze jeden předmět. Předměty po položení nenávratně mizí. 

Ovládání je řešeno přes psaní příkazů, které můžeme zkracovat na první tři písmena. Bohužel není k dispozici jejich slovník, takže budeme muset sami přijít na příkazy PROZKOUMEJ, SEBER, POLOŽ, VOLEJ, NASTUP, VLOŽ, UHOĎ, INSTALUJ, OTEVŘI a několik jejich synonym. Pro zobrazení popisu místnosti je třeba použít příkaz PRO MIS. Místo klasického "I" pro inventář je nutné napsat "NES". 

Celá hra se odehrává v jedné budově, kdy se budeme pohybovat mezi patry pomocí výtahu. Bohužel narazíme nejen na gramatické chyby, ale i na bugy, kdy hra padá s chybou. Nebo třeba skříň v kanceláři kolegy by se měla otevřít klíčem z šuplíku, ten ovšem není třeba. Ve stejném roce vyšlo i pokračování Inža 2. 

Schéma se bude hodit

Mapa

POSTUP HROU
Zavolal jsem výtah (VOL VYT), nastoupil (NAS) a jel do 3. patra. V kanceláři kolegy jsem odemkl skříň (ODE SKR), prozkoumal ji (PRO SKR) a sebral pojistku (SEB POJ). Tu jsem na balkoně vložil do přívodu proudu (VLO POJ), výtahem odjel do přízemí a v hlavní rozvodné skříni přepnul vypínač P1 (kanceláře) a P3 (temná komora). 

Ve 2. patře jsem v temné komoře našel palici (SEB PAL), se kterou jsem v 1. patře praštil skladníka (UHO) a zahodil ji (POL). Ve 3. patře jsem sebral imbus (SEB IMB) a s ním otevřel bednu ve skladu (OTE BED). Zahodil jsem imbus (POL), prozkoumal bednu (PRO BED) a sebral nový počítač (SEB POC), který jsem ve své kanceláři nainstaloval (INS POC). 
KONEC POSTUPU HROU

Hlavní rozvodná skříň

Chudák skladník

Vítězství !

Verdikt: Krátká textovka velmi podobná autorovým předchozím hrám. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat