Indiana Jones 3 aneb Poslední Křížová Výprava
Vývojář: Josef Starý
Vydavatel: StaZi Soft
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Další z mnoha textovek s Indiana Jonesem v hlavní roli, tentokrát se autor inspiroval ve třetím filmu s podtitulem "poslední křížová výprava". Zpracování působí povědomě a opravdu - Josef Starý v podstatě vzal Debil's Action aneb Záhada Kryplolamu (1991) a předělal ji na vlastní hru. Zdrojové kódy získal od J. Bubeníka díky inzerátu v Annonci, o čemž pojednává tento článek.
Autor sám přiznává, že hádanky jsou nevyřešitelné |
Instrukce |
Příběh #1 |
Jako ve filmu se tedy ocitneme v období 2. světové války a budeme se snažit získat Svatý grál, přičemž proti nám budou stát nacisté. Ovládání je řešeno přes psaní příkazů, kdy je nutné je psát malými písmeny, s diakritikou a slova lze zkracovat jen na čtyři písmena. Je zde sice příkaz SLOVNÍK, ten ale vypíše jen zlomek dostupných příkazů, takže si na většinu budeme muset přijít sami.
K dispozici jsou příkazy PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOŽ, HRABEJ, PŘÍVAŽ, USEKNI, SEKNI, PŘEŘÍZNI, ŠPLHEJ, PÍCHNI, OTEVŘI, MLUV, ŘEKNI, NASEDNI, SITUACE, INVENTÁŘ. Přijít na správný výraz je tedy občas velmi problematické.
Příběh #2 |
Začátek hry |
Přiseklá sekera vypadá nějak sekerovitě |
Hra je bohužel zabugovaná, najdeme tu opravdu nehezké gramatické chyby jako "jezýrko" či "blýží" a některé hádanky nedávají smysl. Např. pokud přesekneme hada, tak v něm najdeme klacík, na kterém je napsáno magické slovo, díky němuž otevřeme mříž u grálu. Často tedy nezbývá zkoušet všechno na všechno a doufat v nalezení řešení.
Tlustého esesáka mi pomůže odsunout můj kůň |
Mapa |
POSTUP HROU
Prozkoumal jsem svůj klobouk (PROZ KLOB) a stuhu na něm (PROZ STUH) a našel semínko (VEZM SEMÍ) a jehlu (VEZM JEHL). V rozsedlině jsem vyhrabal (HRAB) kámen (VEZM KÁME), prohledal jsem strom (PROZ STRO), našel sekeru (VEZM SEKE), znovu prozkoumal strom (PROZ STRO) a usekl nalezené kořeny (USEK KOŘE) - našel jsem konzervu (VEZM KONZ).
Vyšplhal jsem na strom (ŠPLH) a esesákovi hodil na hlavu kámen (POLO KÁME). Slezl jsem dolů, prozkoumal ho (PROZ ESES), sebral plynovou masku (VEZM MASK) a dynamit (VEZM DYNA), přivázal mu k noze lano (PŘIV LANO) a druhý konec uvázal na sedlo koně (PŘIV LANO). Jehlou jsem koníka píchnul (PÍCH KONĚ) a uvolnil si tak cestu do jeskyně.
Vrátil jsem se ještě na strom, prozkoumal větve (PROZ VĚTV), otevřel konzervu s plynem (OTEV KONZ) a sebral hada (VEZM HADA). V rozsedlině jsem prozkoumal skálu (PROZ SKÁL) a položil hada (POLO HADA), čímž jsem odehnal krysu. Prozkoumal jsem otvor ve skále (PROZ OTVO) a našel klíček (VEZM KLÍČ).
Blondýnku jsem uplatil růží a za odměnu mi zapálila dynamit |
Arab se rychle blýžil, ale pak upadl do jezýrka |
V hadovi je klacík a na něm je napsáno kouzelné slovo |
V jeskyni jsem do květináče dal semínko (POLO SEMÍ), v jezírku nabral do klobouku vodu (POLO KLOB; VEZM KLOB) a květináč zalil (POLO KLOB), čímž jsem získal růži (VEZM RŮŽI). Tu jsem věnoval blondýnce (POLO RŮŽI), nechal si od ní zapálit dynamit (MLUV; ZAPAL DYNAMIT), ten jsem o obrazovku jižněji hned zahodil (POLO DYNA) a počkal na výbuch. Poté jsem v jezírku prozkoumal skálu (PROZ SKÁL), našel truhličku (VEZM TRUH), otevřel ji (OTEV TRUH) a získal protijed (VEZM PROT).
Pokračoval jsem do prohlubně, kde jsem potkal Araba. Před tím jsem utekl před jezírko, do kterého spadl. Vzal jsem Araba (VEZM ARAB) a hodil jsem ho hadovi (POLO ARAB). Uštknutého Araba jsem poté zachránil protijedem (POLO PROT), za což jsem získal samopal (VEZM SAMO) a nožík (VEZM NOŽÍ). Hada jsem přesekl vejpůl (SEKN HADA) a našel klacík, který jsem prozkoumal (PROZ KLAC) a dozvěděl se kouzelné slovo "MARIE".
Samopal jsem dal blondýnce (POLO SAMO) a vyšplhal jsem na římsu (ŠPLH). V druhé části jsem ji prozkoumal (PROZ ŘÍMS) a přeřízl provaz s balvanem (PŘEŘ PROV). V první části římsy jsem slezl dolů a pokračoval na východ, kde mě přepadl velitel SS. Utekl jsem k blondýnce, která ho vyřídila. V jeskyňce jsem sebral grál (VEZM GRÁL) a řekl tajné heslo (ŘEKN MARIE), čímž se otevřela mříž. Vrátil jsem se ke svému koni, nasednul (NASE) a odjel.
KONEC POSTUPU HROU
Mám u blondýny slíbenou pomoc |
Grál je můj ! |
Vítězství ! |
Verdikt: Zabugovaná hra plná gramatických chyb s nelogickými hádankami.
Hodnocení: 2/10
Žádné komentáře:
Okomentovat