neděle 27. června 2021

Hra 560: Inža 2 (1991)


Inža 2
Vývojář: Zdeněk Houška
Vydavatel: Hafic Software
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Pokračování textovky Inža (1991) příběhově přímo navazuje. Minule jsme dostali padáka a rozhodli jsme se svému šéfovi pomstít. A pomsta to bude sladká - vydáme se totiž do jeho domu, kde je naším cílem najít a ukrást jeho oblíbenou hru "Zlatý Důl". 

Pro vstup do programu je třeba zadat heslo OCPOMBU, které ale nebylo zmíněno v prvním dílu, ani nikde jinde. 

Zápletka

Šéf má samozřejmě doma Atari

Chudák sluha

Od minula jsme se nedočkali žádných změn, takže tu opět máme zelené pozadí, možnost nést pouze jeden předmět, přičemž nelze nic položit, protože předměty pak nenávratně mizí. Z příkazů tu najdeme SEBER, POLOŽ, PROZKOUMEJ, OTEVŘI, ODEMKNI, HNI, POVĚS, SUNDEJ, DEJ, ZAPOJ a inventář vypíšeme pomocí NESU, respektive příkazy se opět zkracují na první tři písmena. 

Bohužel zůstalo i neomluvitelné množství překlepů a gramatických chyb v textech a také bugy - ostatně už na první obrazovce při pokusu vylézt světlíkem hra spadne. Na konci se dozvíme heslo "OBLIUZNA" do dalšího dílu, který ale nikdy nevyšel. 

Mapa

POSTUP HROU
Zkusil jsem sebrat hadr, ale ten se rozpadl. Našel jsem ale obraz (SEB OBR). U mechanismu jsem pohnul pákou (HNI PAK) a sestoupil do prvního patra, kde jsem obraz pověsil na skobu (POV OBR). Otevřel jsem skříňku (OTE SKR), prozkoumal ji (PRO SKR) a našel uhlí (SEB UHL), které jsem dal v kotelně opraváři (DEJ UHL). Ten si zapomněl brašnu (OTE BRA; PRO BRA), ve které jsem našel paklíč (SEB PAK). S tím jsem odemkl dveře na půdě. 

Vrátil jsem se do 1. patra, zapojil konektor do zásuvky (ZAP KON), v přízemí prozkoumal vypínače (PRO VYP) a oba dva zapnul do polohy 1, čímž jsem se zbavil sluhy. Šel jsem prozkoumal knihovnu (PRO KNI), sebral seznam (SEB SEZ) a prozkoumal ho (PRO SEZ), čímž jsem zjistil, že hledaná hra "Zlatý Důl" je na kazetě "Hry 3". Zahodil jsem seznam (POL) a šel ještě sundat obraz (SUN OBR; POL). 

V kumbálu jsem otevřel lékárnu (OTE LEK), sebral klíček (SEB KLI) a vydal se do šéfova pokoje, kde jsem odemkl bedýnku (ODE BED), zahodil klíček (POL) a vzal kazetu č. 3 (SEB KAZ; 3). Z domu jsem odešel světlíkem. 
KONEC POSTUPU HROU

Na kazetách jsou zajímavé hry

Chlast - slast. A nebo ne?

Vítězství !

Verdikt: Úplně stejné jako první díl. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat