sobota 18. prosince 2021

Hra 620: ÚV KSČ (1990)


ÚV KSČ
Vývojář: Aleš Kober & Josef Krenn
Vydavatel: DolarSoft & KreSoft
Vydáno 1990 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Oproti očekáváním se nejedná o port stejnojmenné hry z Atari (1990), ale o něco úplně jiného. Jakožto agent s krycím jménem David Novák jsme byli přijati do "komanda USA" a od šéfa jsme dostali úkol zničit budovu ÚV KSČ a odstranit Miloše Jakeše. Budeme se tedy muset přemístit do Prahy, kde se nachází "individua nebezpečná, ale přitom velmi hloupá", tedy soudruzi. V budově nalezneme připravenou bombu, kterou stačí aktivovat a utéct. 

Soudružská individua

Novák. David Novák.

Instrukce

Ovládaní je trochu zmatené, máme tu příkazy VEZMI a PROZKOUMEJ, u kterých stačí napsat první písmena. Věc je ale nutné vypsat celou, např. "V KLIC". Dále už je tu jen příkaz AKTIVUJ, jenž je třeba napsat celý. Hádanky tu v podstatě nejsou, stačí najít klíč a dva kódy ke dveřím. Pro aktivaci bomby jsou v textech explicitní nápovědy. 

Začátek hry

Při zadání neplatného příkazu se dočkáme motivační odpovědi

Hlupáci, nechávají trezor otevřený

Celá hra se nese v hodně kritickém duchu vůči minulému režimu. V textech jsou soudruzi vykreslováni jako individua s nízkou inteligencí užívající si přitom luxusních kanceláří. Pokud zadáme neplatný příkaz, dočkáme se odpovědí typu "Jsi hlupák, ale soudruh Jakeš je větší", nebo "Takové chyby nedělej, nebo tě přihlásíme do KSČ". 

Kódy ke dveřím jsou pak pro komunisty významná data, tedy 25. února 1948, kdy se u nás dostali k moci a 21. srpna 1968, tedy den invaze vojsk Varšavské smlouvy. 

Mapa

POSTUP HROU
Doletěl jsem do Prahy a nasedl do taxíku, kde jsem si poručil odvést k cíli (UV KSC). Vešel jsem do budovy, na vrátnici vzal klíč (V KLIC), před výtahem vešel do kanceláře a na papíře (P PAPIR) našel heslo. Výtahem jsem vyjel do 1. patra a u dveří kanceláře Urbánka zadal před chvíli získaný kód "25-02-1948. Uvnitř jsem našel další heslo, které jsem použil u dveří do kanceláře Jakeše (21-08-1968). 

Uvnitř jsem sebral vysílačku (V VYSILACKU) a aktivoval bombu (AKTIVUJ BOMBU). Stejnou cestou jsem odešel zpět před budovu a bombu odpálil příkazem STUDNA. 
KONEC POSTUPU HROU

V kanceláři soudruha Jakeše

"Animace" vybuchující budovy

Vítězství !

Verdikt: Další politická textovka kritizující komunistický režim. Celkové zpracování je spíše podprůměrné. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat