středa 9. prosince 2020

Hra 496: ÚV KSČ (1990)


ÚV KSČ
Vývojář: Pavel Höfner
Vydavatel: CCCP Ltd.
Vydáno 1990 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Moudří již vědí, že pod zkratkou z názvu hry se skrývá "Ústřední výbor Komunistické strany Československa", čili bývalý nejvyšší orgán KSČ. Máme tu tedy další politickou textovku od Pavla Höfnera a vzhledem k nižší kvalitě zpracování se dá tipovat, že vznikla ještě před jeho podobně zaměřeným dílem jménem OF (Občanské fórum, 1990). Stejně jako Höfnerova další "hackovací" textovka Super Podraz (1989), i ÚV KSČ vychází z Fukova Podrazu 3 (1986). 

Vžijeme se do soudruha Pavla Procházky a budeme mít za úkol zneškodnit člověka, který chce v ČSSR nastolit demokracii. Jelikož jsme velice líní, tak nám k tomu musí stačit telefonní aparát značky Nezvoník. 

Příběh

Začátek hry

Manželka mi vyřizuje vzkaz

Jedná se o další "Podrazovku", v tomto případě bez větších překvapení. Budeme tedy volat na čísla, získávat nové kontakty a zjišťovat další informace a nakonec si z těchto střípků musíme poskládat celý obrázek situace. Nenajdeme tu klasické dešifrování kódu pomocí ASCII či jiné tabulky, pouze musíme ze slova "OPOKOPO" vydedukovat kód "OKO", což je asi jediné zásekové místo. 

V průběhu narazíme na lidi jako Lojza Jakeš, Robert Husák, Bob Adamec, Michael Štěpán a další. Autor tedy vzal reálné politiky, zachoval jejích příjmení, ale změnil křestní jména. Tzn. Miloš Jakeš, Gustav Husák, Ladislav Adamec, Miroslav Štěpán. 

Zpracování hry je podprůměrné a kromě velkého množství gramatických chyb a překlepů v textech tu najdeme i závažnější problémy. Od jednoho kontaktu se dozvíme o člověku jménem Martin Skočdopole, což má být navazující stopa. Na informacích ovšem najdeme pouze Marcela Skočdopole, což se nedá zjistit jinak, než ze zdrojového kódu hry. 

Na poslední obrazovce navíc vyskočí chyba "špatné heslo" a text velice rychle zmizí, takže ho nelze normálně ani přečíst. Dozvíme se v něm heslo "ABSOLUTISMUS" do další hry, tak uvidíme, zdali ho v budoucnu někde využijeme. 

"Zizunk" má být asi "šizuňk"

První zádrhel

To je tedy pekelný kód

POSTUP HROU
Prohlédl jsem si telefonní seznam (S), zavolal (T) domů (926 474 65) a ohlásil se jako Pavel Procházka. Na informacích (176 453 23) jsem zadával jména a získával telefonní čísla, tentokrát jsem zjistil kontakt na Petra Dulka (276 858 64; Pavel Prochazka) a zjistil, že ho vydírají z OF Praha, konkrétně Michael Štěpán

Spojil jsem se s OF Praha (492 747 65; Pavel Prochazka) a zjistil, že Lojza Jakeš je nemocný. Zavolal jsem znovu a tentokrát se ohlásil jako Lojza Jakeš - vypátral jsem jméno "Adamec". Kontaktoval jsem samotného Lojzu Jakeše (628 857 46; Pavel Prochazka) a dostal jsem odpověď, že mám zavolat Bobovi A. Dal jsem si dohromady, že jde o Boba Adamce. Volal jsem Lojzu Jakeše znovu a ohlásil se jako Bob Adamec - zjistil jsem heslo k trezoru "NEOTEVRU". Znovu jsem Jakešovi volal a ohlásil se jako Michael Štěpán, z čehož jsem vydoloval jméno Roman Buran. A ještě naposled jsem Jakešovi volal, ohlásil se jako Roman Buran a získal jméno Robert Husák.

Kód je "OKO"

Akci povede Martin Skočdopole ...

... který na informacích není k nalezení

Kontaktoval jsem Boba Adamce (777 453 62; Lojza Jakes) a zjistil, že dokumenty uložil v trezorové firmě "NEPUSTIM" a první kód je T1 P58 574 624 355 769 958. Zavolal jsem Roberta Husáka (548 364 77; Roman Buran) a zjistil, že spojovací systém Štěpána je zašifrovaný ve slově "OPOKOPO". Spojil jsem se s Michaelem Štěpánem (191 946 58), vydedukoval, že šifrovací kód je "OKO" a zadal jméno "Roman Buran". Získal jsem druhý kód T2 P4 657 928 264 758.

Zavolal jsem Romana Burana (675 342 63; Michael Stepan) a zjistil, že poslední tři čísla z druhého kódu jsou chybná a mají být "(%!", neboli 951, a také že akci povede Martin Skočdopole. Zavolal jsem (bug) Marcelovi Skočdopole (888 111 23; Roman Buran) a zjistil třetí kód T3 P6 458 876 529 587 664

Zbývalo už jen zavolat do firmy NEPUSTIM (812 176 50; NEOTEVRU) a zadat postupně všechny tři získané kódy T1 P58 574 624 355 769 958, T2 P4 657 928 264 951, T3 P6 458 876 529 587 664
KONEC POSTUPU HROU

Skočdopole neví, co říká - toto je ve skutečností třetí kód

Finální zadávání kódů

Vítězství !

Verdikt: Podprůměrně zpracovaná politická "Podrazovka", která nepřináší nic nového. Zajímavá je snad jen zápletka, kdy hrajeme za "druhou stranu", tzn. za komunisty. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat