neděle 13. prosince 2020

Hra 497: Vampír 2 (1990)


Vampír 2
Vývojář: Gepard Software
Vydavatel: Gepard Software
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Vampír 2 je trochu zvláštní hra, protože autor v podstatě sebral několik věcí a poslepoval je dohromady. Základem je textovka Přestavba (1988) od Miroslava Fídlera - mapa i průběh hry je v podstatě stejný, autor tedy vzal předlohu a jen změnil texty. Najdeme tu stejné věci jako zapalovač/sirky fungující jen ve 30 % případů, dynamit/bombu skrytou v kostelíku u oltáře či zakončení, kdy je nutné vyhodit sochu Lenina/rakev do povětří. 

Na úvodní obrazovce pak hraje skladba "Young Tropicana" převzatá z hudebního programu "Wham! The Music Box" a obrázek je také slepenec z jiných her. Příběh se pak točí okolo doktora Van Helsinga, který se vydal do tajuplného hradu u Macochy, aby vypátral vampíra Huga. A jelikož se zatím nevrátil, tak se vydáváme po jeho stopách. Je možné, že se autor inspiroval další Fídlerovou textovkou Upír (1988). 

Příběh

Začátek hry

Boxerská rukavice byla skrytá v oříšku pro Popelku

Na rozdíl od Přestavby tady nefunguje příkaz "SLOVNIK", takže na příkazy musíme přijít sami. Bohužel kromě klasických "VEZMI", "POLOZ", "PROZKOUMEJ", tu najdeme pár nestandardních příkazů jako "ZMLAT", "ODPOVEZ" či "ZAPAL", kdy hlavně na ten první není jednoduché přijít. Příkazy můžeme zkracovat na první tři písmena, což se bohužel netýká předmětů, jejichž název musíme vypisovat celý. 

Hra končí, jakmile nalezneme rakev s Hugem a zničíme ji pomocí bomby. Na finální obrazovce se dozvíme, že autor chystá další hru jménem "Exoter 2", k tomu ale pravděpodobně nikdy nedošlo. 

Zelený mužíček dávající matematické hádanky

Sirky fungují jen s 30 % šancí

Spisy hoří jen omezený počet tahů, je tedy třeba se v podzemí nezdržovat

Mapa

POSTUP HROU
V západní komnatě jsem našel sirky (VEZ SIRKY) a v severní jsem prozkoumal postupně mrtvolu, tašku, ořech (PRO MRTVOLU; PRO TASKU; PRO ORECH) a sebral rukavici (VEZ RUKAVICE). V jižní komnatě jsem prozkoumal dveře (PRO DVERE), odpověděl mužíčkovi (ODP  69350) a otevřel dveře (OTE DVERE). V sálu jsem prozkoumal truhlu (PRO TRUHLU) a sebral spisy (VEZ SPISY). 

Vrátil jsem se na začátek a chlapa zmlátil rukavicí (ZML CHLAPA). Pokračoval jsem dolů a ve tmě zapálil spisy (ZAP SPISY - zapalovač občas nefunguje a světlo po několika tazích zhasne). Vzal jsem krumpáč (VEZ KRUMPAC) a došel k ceduli, kterou jsem přečetl (PRE CEDULI) a v sousední místnosti vykopal průchod (KOP). Prošel jsem až do malého sálu, u oltáře prozkoumal obrazy (PRO OBRAZY) a našel bombu (VEZ BOMBU).

Prošel jsem bludištěm do komnaty s rakví (z malého sálu JJZV), položil bombu (POL BOMBU), zapálil ji (ZAP BOMBU) a rychle utekl. Po explozi jsem se vrátil a sebral Hugův popel (VEZ POPEL). 
KONEC POSTUPU HROU

Vampír Hugo si dává šlofíčka

A s Hugem je amen

Vítězství !

Verdikt: Textovka Přestavba a přepsanými texty. Za neoriginalitu strhávám body z hodnocení. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat