středa 3. listopadu 2021

Hra 605: Super Quest (1991)


Super Quest
Vývojář: Marek Vondrák
Vydavatel: SuperSoft
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Marek Vondrák vytvořil mezi lety 1991 až 1994 celkem čtyři díly série "Super Quest". V tomto díle je úkol jednoduchý - máme dopadnout "jednoho chlapa, který je znám několika jmény". Jak se později dozvíme, jeho jméno je Charlie Cook. Z neznámého důvodu se probouzíme na dně propasti obklopeni mlhou a v okolních jeskyních na nás čeká třeba drak. 

Začátek hry

Drak Superdroid si dal svačinku

Když už nevíte kudy kam, oběsit se je taky řešení

Na příkazy musíme přijít sami, nikde není jejich seznam. K dispozici je SEBER, POLOZ, PROZKOUMEJ, POUZIJ, CEKEJ, CAS, OBES SE, USKRT a VECI. Pomocí posledního si vypíšeme obsah inventáře, respektive u sebe lze mít pouze jediný předmět a také na zem lze položit jen jeden. Slova nelze zkracovat, takže při sebrání pochodně místo "SEB POC" musíme napsat "SEBER HORICI POCHODEN". 

A nebo můžeme oběsit draka!

Ruská základna je v každé správné textovce

KUP NECO je příkaz, který hráče napadne jako první... nebo ne?

Na pozadí běží časový limit, respektive jsme omezeni počtem tahů. Pomocí příkazu CAS si lze vypsat aktuální čas. Začínáme ve 12:00 a dohrát hru musíme do 20:00. Pokud tak nestihneme, naběhne na nás šílenec a rozstřílí nás kulometem. 

Obtížnost je kvůli nelogickým hádankám vyšší. Ne každého napadne uškrtit draka provazem. V obchodu si zase nemůžeme prohlédnout zboží, ale je nutné napsat KUP NECO, načež dostaneme tolik potřebný laser. 

Mapa

POSTUP HROU
Počkal jsem, až se mlha rozplyne (CEKEJ), sebral jsem zbytek provazu (SEBER ZBYTEK PROVAZU) a vydal se do jeskyně vlevo (VLEVO). Oběsil jsem draka (USKRT DRAKA) a ve vesnici s předsedou vyměnil provaz za kuš (VYMEN ZBYTEK PROVAZU). S tou jsem na jihu zlikvidoval zloděje (POUZIJ KUS) a našel peníze, jež jsem vyměnil na ruské základně za dynamit (KUP DYNAMIT). Tím jsem odpálil dveře na severu (POUZIJ DYNAMIT), ale dříve, než jsem vešel dovnitř, sebral jsem v lese hořící pochodeň (SEBER HORICI POCHODEN). 

Prošel jsem bludištěm, vylezl nahoru a odložil pochodeň (POLOZ HORICI POCHODEN). Uvnitř pyramidy jsem našel dolary (SEBER DOLARY), které jsem utratil v nedalekém obchodě za laser (KUP NECO). Pokračoval jsem do lesa a pak stále na sever, až na okraj bažiny, kde jsem zneškodnil Charlieho Cooka (POUZIJ LASER). 
KONEC POSTUPU HROU

V patách šílence

Co s ním?

Vítězství!

Verdikt: První díl série má mezery téměř ve všem, od nedokonalého parseru, přes nelogické hádanky, až po horší technické zpracování. Snad budou další díly o něco lepší. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat